Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rozmlouvá s Bohem, ale řídí se vlastní intuicí. Fernandel jako farář bojující proti rudému zlu, které zaplavuje Itálii.  Don Camillo je farářem v italském městečku, jež se snaží ovládnout komunisté, kterým zejména vadí, jakou moc stále ještě mají farářova slova. Vůdcem komunistů je zdejší starosta a automechanik Peppone, který vládne v Lidovém domě se svými souputníky. Největší starost jim nedělá opozice, ale místní farář Camillo. Přece jen na náboženství chodili i ti, co nyní obrátili kabát, a občas mají ve svém srdci pochybnosti i s rudým praporem nad hlavou. Don Camillo ale neposlouchá jen Boha, ale především své svědomí a svůj rozum. V případě konfliktu se nebojí použít pěsti. Takového sobodomyslného člověka nemohou komunisté ve vesnici potřebovat. Jejich záškodnické akce však don Camillo dokáže zvládnout, ale jeho nezávislost se nelíbí ani jeho nadřízeným. Podle obsahu je zřejmé, že tato vynikající komedie se slavným francouzským komikem Fernandelem byla bývalým režimem "opomenuta". Konečně se dočkala své premiéry, navíc s jedinečným českým dabingem. (Česká televize)

(více)

Diskuze

Maglor

Maglor (hodnocení, recenze)

Kdysi dávno u nás tyhle černobílé filmy o faráři Donu Camillovi, komunistickém starostovi "Pepounovi" (Peppone) Giuseppe Bottazzim s jeho soudruhy a malém italském městečku Brescello na břehu řeky Pádu, kde se Don Camillo (fenomenální Fernandel) a Peppone (rovněž skvělý Gino Cervi) stýkali a potýkali, protočila s příšerným dabingem, na který ovšem s nostalgií vzpomínám, televize "Premiéra". Je to absolutní pecka: vtipná, inteligentní, dojemná a hluboce, v tom nejlepším smyslu slova, lidská komedie. Obzvláště dialogy dobrého pana faráře s vizáží a náturou zápasníka těžké váhy, který pro ránu nejde nikdy daleko, v kostele s Ježíšem na kříži, který mu samozřejmě odpovídá a který toho ranaře v sutaně obvykle přibržďuje v jeho bojechtivosti, byly velmi vydařené. Škoda, že takovéhle filmy se dnes moc netočí...

Reklama

Reklama