Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1967. Jean-Luc Godard natáčí La Chinoise s Anne Wiazemsky, ženou, kterou miluje a se kterou se později ožení. Ovšem kritika jeho filmu u něj vyvolává hluboké pochybnosti. Ty ještě prohlubují události z května 68. Krize, kterou Jean-Luc prochází, ho zásadně proměňuje: ze slavného filmaře se stává maoistický umělec stojící mimo systém, stejně nepochopený jako nepochopitelný. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (14)

lukax 

všechny recenze uživatele

Jako Annie Hallová, ale smutnější. Protagonista je smutný intelektuál snažící se komickými způsoby o autenticitu, zatímco Hazanavicius, historie, ani jeho mladá žena nestojí na jeho straně. Není to hluboký film a IMHO se kritika dá vést ve smyslu "povrchní napodobování vnějškových znaků Godardových filmů není opatřená žádným hlubším smyslem, ani další inovací", ale jako další příspěvek k subžánru "impotentní intelektuál prohrává v souboji s mocí/životem" za mě dobrý. Co bych si odpustil je závěrečné velmi explicitní odsouzení Godardovy pozdější tvorby jako ústupu umění před politikou. To rozdělení je moc povrchní. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Film pojednává o celkem zásadním období života slavného francouzského režiséra Jean-Luca Godarda, kdy se začal politicky angažovat a názorově vyhraňovat, což značně ovlivnilo jeho budoucí tvorbu. Je to sice drama ale ozvláštněné jistou dávkou komické ironie, která dělá snímek stravitelnějším pro diváky. Přitom nejde pouze o jednostranný pohled Godarda, velký prostor dostala i jeho tehdejší mladičká žena Anne Wiazemsky. Ten vnitřní komentář jednoho nebo druhého k nastalým situacím dodává ději potřebný šmrnc, přičemž představitelé manželského páru Louis Garrel a Stacy Martin jsou ve svých rolích opravdu hodně přesvědčiví. (70%) ()

Reklama

Jurkodak1 

všechny recenze uživatele

Zábavný film pro cinefily a fanoušky Godarda. Mě osobně se film obzvláště líbil a pokud ho budou v Brně ještě někdy promítat, rád na něj zajdu znovu. Film stejně jako ostatní Hazanaviciusovy filmy vtipně reflektuje (někdy až paroduje) filmy doby, ve které se jeho filmy odehrávají, ale tento to dle mého dokázal nejlíp. Agent 117 byl velice špatný, The Artist byl dobrý, až na to, že ke konci byl už trochu utahaný, ale tento film je režisérův magnum opus, protože na rozdíl od předchozích filmů zde byly komické a tragické chvíle dobře rozděleny. Doufám že se Hazanavicius jednou k tématu nové vlny vrátí a natočí třeba něco o Truffautovi. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Páči sa mi, že rovnako ako Ferrarov film o Pasolinim, si Hazanavicius tiež berie na paškál aj tú idiotskú časť umelcovej osobnosti a necháva ho z názorovej výmeny utiecť bez boja. Prípadne porazeného. Vždy ma zaujímalo, ako sa na komunistické pózy tohoto obhajcu invázie do Československa, pozerali jeho ženy. A áno, Godardov najvtipnejší film asi naozaj bol myslený vážne. Nepáči sa mi, že o ničom inom ten film nepojednáva. Je tam rozpad vzťahu, je tam rozpad priateľstiev, odklon od všetkého mimo seba, ale to je všetko stále iba Godard a jeho ego, a snaha o názorovú konzistentnosť. Sám proti všetkým. Celý film hádky o politike. A za celý čas nie je nič, v čom sa môžete s Jean-Lucom stotožniť. ()

brumbrum 

všechny recenze uživatele

V podstate hodne smutny film o chudak devenke dvadsiatke, co sa vyda za depresivneho intelektuala-kamikadze. Keby mala viac skusenosti resp. aspon vek, tak si ho nevezme vobec, alebo mu aspon neskor v jeho depkach a zamotanosti pomoze. Tipek ma uspech, slavu, znamych, fanusikov atd., takze sa v ramci krizy svojej osobnosti rozhodne to vsetko splachnut - a popri tom potrapit svoju nezrelu zamilovanu oddanu zenusku. Ta si z toho vezme akurat to, ze "romantika nam umrela", s cim mu pomoze iba ak na psychiatriu. Je mi ich luto, oboch. 3*. Stacy je super, vyrazom oci dokonale vylici svoj vtorny svet tak, ako sa to Louisovi podari az hromadou slov a burlivou gestikulaciou. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo od 25. července do 30. září 2016 v Paříži (Francie), Římě a Laziu (Itálie). (Stoka)
  • Celosvětová premiéra proběhla 21. května 2017 na filmovém festivalu v Cannes. (Stoka)
  • Film, který odjel Godard (Louis Garrel) natáčet do Československa se jmenoval Pravda (1970) a jednalo se o dokument schvalující okupaci Československa vojsky Varšavské smlouvy. Mluví se o něm také v autobiografickém dokumentu Jana Němce Vlk z Královských Vinohrad, kde kvůli němu Němcovo alter-ego John (Jiří Mádl) Jan Godarda zabije, což chtěl skutečný Jan Němec prý doopravdy udělat. (Jurkodak1)

Reklama

Reklama