Reklama

Reklama

Na krátko

  • angličtina Short Cut (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Na krátko je drama o chlapci Jakubovi, který zjistí, že celý jeho dosavadní život byla lež. A jemuž nezbude, než okamžitě dospět a se ztrátou iluzí se vyrovnat, a nebo… skončit špatně. Pomoct mu nemůže nikdo. Ani matka, protože to ona mu lhala a tu pohádku o tatínkovi, který se mu nemůže věnovat, protože brázdí moře na zaoceánské lodi, si vymyslela. Ani otec, který na něj ve skutečnosti celý život kašlal a teď se chce starat, ale jen proto, že o něj jeho „opravdový“ syn z manželství nestojí. A ať je jaký chce, kapitán tedy rozhodně není. Ani sestra Pavlína, která je ve svých šestnácti též také prahu zjištění, že život je úplně jiný, než si ho představovala, a které to srdce zlomí úplně stejně. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (52)

honajz 

všechny recenze uživatele

Takovou přehlídku filmového amatérismu aby pohledal. :-( Námět opajcnutý z několika jiných filmů (třeba Návraty domů, Indiánské léto nebo Dívka s mušlí), o postavách se nedozvíme žádné podstatné informace, jen ty povrchní, do děje náhodně vstupují postavy, o nichž nic nevíme, nikdo tam snad nepoužívá mobil nebo internet, netušíme, jaká je práce tatínka a co přesně - jeho slovy - "posral", odehrává se to asi v lednu, protože je zima (prosinec to není, nikde tam není nic o Vánocích), ale hraje se fotbalová liga (!) a děti chodí do školy (tedy žádné pololetní vysvědčení ani prázdniny?), prostě takové bezčasí alternativní planety. A docela bych ocenil, kdyby si moderní filmaři koupili stativ a naučili se rámovat obraz, aby působil esteticky, a ne jako náhodné home video. Herecky ploché, a to překvapivě i u Marty Vančurové, která hrála jako nějaká postava libovolného sitcomu, kluk má celou dobu jeden tupý výraz, Špalková hraje svůj běžný standard jako vždy (hraje ty maminky stejně všude, srovnej třeba s jejím výkonem ve Smradech - akorát tady neukáže překvapivě kozy). V samotném ději chybí jakékoliv scény konfliktu, u postav netušíme jejich přání a směřování, není zde ani jedna pozitivní postava, které by se dalo fandit. Hvězdu dávám za záběry vlaků a lodí, tam snad nebylo co podělat. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Jde o pocitově působivý film podle povídky autorky scénáře Petry Soukupové. Není mi tedy jasné pro jaké publikum je určený. Pro děti ne, by´t má dětské hrdiny. Chlapec je hodně osamělý. Nemá rád fotbal a bydlí jen se ženami. Źárlí na starší nevlastní sestru, protože jí její otec posílá alespoň dárky. Jeho táta je námořník, což je dost možná jen milosrdné vysvětlení jeho znavené matky. Vzájemné zraňování sourozenců a tenze mezi babičkou a matkou jsou zobrazeny výstižně. Přesně fungující jsou všechny situace. Zápletka ale nemá tajemství a je předvídatelná. Syn si otčíma najde. V závěru dobře funguje vzpoura a reakce na ni a také souběh náhlé dospělosti obou dětí po ztrátě iluzí. I když je to trochu šablonovité- mužské pivní fanouškovství a dívčí první láska. Všechny řemesla jsou na úrovni. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Scenáristická a stylistická klišé nakupená na jednu hromadu. Irelevantní film z hlediska jakéhokoliv kontextu krom odvysílání na ČT 1 pro lidi, co právě přišli z práce. Mrzí mě to, protože není "špatný" a věřím, že ten samý štáb by dal do kupy něco lepšího, kdyby se rozhodl pro cokoliv jiného než ten nejfádnější scénář zpracovaný tím nejočividnějším způsobem. Proto se nedivím, že se mu lepšího hodnocení dostává od příležitostnějších diváků - je to vlastně takový "skoro artový film pro lidi, kteří nekoukají na artové filmy a nemají je rádi". Na krátko je film jednoznačný, nevyzývavý, přímočarý, polopatický, snadno pochopitelný a v rámci žánru rychle odsýpající. V sezóně, kdy jde ven Omerzuovo Všechno bude, velmi zbytečné. 50 % je hodnocení existující právě proto, aby bylo přiřazeno sem. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se konečně dočkal, že ČT tenhle film z května 2018 (!!!) konečně odvysílala. A jak jsem se bál - nebylo moc o co stát. Film je plný hluchých míst, nevysvětlených věcí (Kde teda makal ten otec? Na lodi? A tam má noční směnu, jo? Když žije a maká v Česku? A jak to dopadlo s tou šikanou? Kam ti kluci, co ho šikanovali, pak zmizeli, to jenom proto, že se už tolik nehodili do příběhu, se Šmíd na tuhle příběhovou linii vysral a nechal ji otevřenou? A ta babička, proč u nich tak dlouho byla, kde vlastně bydlí, to se nebála o svůj dům, když strávila pár týdnů bůhvíproč u dcery? Já chápu, že tam měla roli postavy, která se v té vší depce snaží vše nějak vyřešit i když to její rodina vůbec nechce, ale i tak... A ten přítel Jakubovy sestry, proč na konci udělal to, co udělal? a je toho i víc, jen to nechci vypisovat všechno, i tak je toho už dost. Postavy jsou jenom stereotypní šablony kterým však chybí nějaká uvěřitelnost (otec je takový "typický český chlap", co jenom chodí na fotbal a chlastá, ale jiné motivace či zájmy v životě nemá (takových ale v realitě zase tolik není, jak si někteří lidé mylně myslí), Jakub taky pořádně neví, co od života chce, taky nemá skoro žádné zájmy...), jsou odfláknuté i po psychologické stránce (teď jsem si se slzou v oku vzpomněl na Hanbu, kterou jsem včera viděl... proč tak málo filmařů umí své postavy rozebrat pořádně psychologicky?) scénář je plný děr, za tu hodinu čtyřicet pět se toho stane a vyřeší strašně málo, přitom za celou dobu se mohlo rozjet a dořešit mnohem víc. Po filmařské stránce taky žádná sláva, sice depka je to slušná, je to i správně šedé, ale kamera se neustále a otravně hýbe a v mnoha scénách by potřebovala stativ (a ne, pocit realističnosti to nevyvolává), herecké výkony jsou slabé a nebo otřesné (hlavně teda u Jindřicha Skokana, který celý film má jenom jeden jediný výraz a pořád se tváří jako debil - a ten, co hrál jeho otce, taky stál za prd), dialogy jsou naprosto nepřesvědčivé, než se Jakub seznámí s otcem, strašně dlouho trvá, než se tak vůbec stane... A taky nechápu, v jaké době se to odehrává, protože všichni žijí v domácnosti bez televize a počítačů (otec ho sice má, ale vůbec nepoužívá), nikdo nepotřebuje mobily... Hlavně jak tam nebyla jediná hezká budova, samé hnusné hnědé kostky, jsem pojal podezření, že se to odehrává v postapokalyptické budoucnosti ve které se společnost nějak trochu zotavila. On ten film chvílemi je jak z nějakého jiného světa, ve kterém se všichni chovají strašně divně a je to hlavně tím, že tomu filmu chybí nějaká uvěřitelnost. Přitom námět samotný by v rukou někoho talentovaného mohl dopadnou dost dobře, ale v rukou Jakuba Šmída, který zatím natočil jenom Laputu (která je úplně o hovnu) a dva homosexuální videoklipy, které když si pustí normální heterosexuál, tak ho nedokouká a ještě se mu udělá blbě, tak se žádný skvělý film čekat nedá. Sice jsem trošičku doufal v zázrak, ale ten - u českých filmů skoro jako vždycky - nepřišel. A podle mě to není jen jeho vina, protože jestli scénář napsala autorka předlohy, tak tu předlohu snad ani číst nechci, jelikož bude taky plná hluchých míst. Ale vyhrála Magnesii Literu, bacha, takže se do mě za tenhle názor někdo možná pustí. Každopádně, Na krátko ode mě dostává slabé 2*, za námět samotný, za SPOILER happy end (od začátku filmu jsem čekal, že se Jakub na konci zabije, naštěstí ne) KONEC SPOILERU a za autobusové nádraží v Mělníku, které mi vrací moc hezké vzpomínky. A vlastně to se mi na celém filmu líbilo nejvíc. I když se mi to nelíbilo, i tak jsem rád, že jsem to konečně viděl. Slabé 2* () (méně) (více)

claudel 

všechny recenze uživatele

Filmová výzva, žánry - knižní adaptace. První vlaštovka a v zásadě dobré. Zfilmování knih Petry Soukupové vyžaduje obrovskou odvahu a nesmírnou pečlivost, proto určitě stojí za zamyšlení oslovit samotnou autorku, aby se ujala scénáře. Výsledek je opravdu slušný, přestože musím subjektivně konstatovat, že mě film tolik nechytl za srdce jako kniha, resp. povídka. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (3)

  • Komorní snímek vznikl podle jedné ze tří povídek knihy „Zmizet“, za niž Petra Soukupová dostala v roce 2010 cenu Magnesia Litera. [Zdroj: Deník.cz] (Duoscop)
  • Brněnská kapela Květy spolupracovala na hudbě k filmu. (Iamthewalrus)
  • Snímek se kromě ateliérových scén z Kavčích hor natáčel i v Ústí nad Labem, Děčíně, Mělníku, Kralupech nad Vltavou a Neratovicích.
    (rakovnik)

Reklama

Reklama