Režie:
Kevin PhillipsKamera:
Eli BornHudba:
Ben FrostHrají:
Charlie Tahan, Owen Campbell, Amy Hargreaves, Jeffrey Alan Solomon, Elizabeth Cappuccino, Max Talisman, Sawyer Barth, Adea Lennox, Ethan Botwick (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Stredoškoláci Zach (Owen Campbell) a Josh (Charlie Tahan) sú najlepšími priateľmi už odmalička. Pri jednom bežnom poflakovaní sa s dalšími chalanmi zo školy však dôjde k hroznej nehode a strach ich prinúti konať nerozumne a pudovo. Incident zanechá stopy na ich psychike a stáva sa počiatkom trhliny priateľstva, ktoré sa pod náporom obrovského tlaku výčitiek svedomia a postupne sa rozvíjajúcej paranoje začne meniť v sled násilných činov. (sochoking)
(více)Videa (1)
Recenze (55)
Slušný režijní Debut.4 středoškoláci se jako obvykle poflakují venku v lese, ale dojde k strašné nehodě a jeden z nich zahyne. Od té chvíle to na všech zanechá psychické následky a začínají se ve městě dít čím dál divnější věci. Slušně natočené, moc hezky zahrané, místy i slušně napínavé a ke konci docela intenzivní podívaná zasahující do Slasheru. Žádná velká pecka, ale příjemné podívaní nepochybně.70% ()
Skutečně hodně originální indie teenagerovský film, variace na ony typické americké ,,snímky ze střední", skvělá atmosféra, silná úvodní scéna, opravdu krásná kamera, výborný casting i práce s dospívajícími herci, feeling 90. let, postižení ošidnosti dospívání, jen to závěrečné béčkové finále jakoby se tam připletlo úplně z jiného filmu... Silný debut! ()
Celovečerní debut Kevina Phillipse podle scénáře jeho dlouholetých přátel Bena Collinse a Luka Piotrowskiho bývá často popisovaný jako dospělejší a ponuřejší variace na Stůj při mě. Přestože se tvůrci tomuto přirovnání brání, není těžké vidět mezi filmy paralely. Oba pojednávají o čtveřici nerozlučných přátel, kteří v průběhu vyprávění postupně dospívají, oba jsou zasazené zdánlivě nostalgicky do doby, v níž tvůrci sami vyrůstali, a v prvé řadě se oba zaobírají přátelstvím, šikanou a koncem dětské nevinnosti. Ovšem zatímco Stůj při mě melancholicky konstatuje, že nejlepší přátele má člověk ve dvanácti, Velmi temné období ukazuje, jaké traumatizující zvraty může nabrat dlouholeté kamarádství během puberty. Phillipsův film přátelství neidealizuje, ale se zaměřuje na to, jak se kdysi úzký vztah dvou mladíků, kteří si každý mysleli, že o tom druhém vědí všechno, proměňuje právě v souvislosti s tím, jak se během mentálního i sexuálního zrání, mění osobnost každého člověka. Vyprávění k tomuto procesu přidává jako katalyzátor tragickou událost, která otřese zažitými jistotami a vyplaví na povrch pubertální nejistoty a úzkosti. Současně film podnětně zpřítomňuje, že pravé rozhraní mezi dětstvím a dospíváním přichází na střední škole, kdy se stále ještě nevyspělé uvažování neblaze prolíná s tužbami vyvolávanými náklonností k (nejen) opačnému pohlaví. Velmi temné období se odehrává v polovině 90. let, což bylo pro tvůrce důležité jednak z osobních důvodů, neboť tehdy sami dospívali. Díky tomu mohli do vyprávění zakomponovat spoustu dobových detailů vztahujících se k pubertě – počínaje soukromím bezdrátových domácích telefonů až po sledování zakódovaného signálu kanálů pro dospělé. Současně ale také 90. léta pojímají coby období konce nevinnosti v americké společnosti. Za zlomový moment pak považují masakr na Columbine a následnou proměnou postoje veřejnosti vůči násilí a mládeži. [psáno pro LFŠ 2018] ()
Drogy a videohry jsou špatné, áno? Nebýt samoúčelných pasáží nočních můr (především té "Lancelot, Ginevra a Excalibur") a závěrečné patnáctiminutovky, která je nezasloužená, přichází odnikud, je jak z jiného filmu a hledá laciné žánrové cesty "jak z toho ven" namísto dosavadní sofistikovanosti úzkostí dospívání, tak by se jednalo o debut, jakých se nezjevuje několik do roka. Atmosféra, postavy, obsazení, nasnímání, mluvou i vztahy uvěřitelní devadesátkový náctiletí, to vše jsou ovšem atributy tohoto "puberťáckého Farga", které z něj přeci jen dělají počin hodný pozornosti. ()
Super Dark Times se vzaly odnikud a přiložily mi chladné ostří na krk. Určitě jeden z nejpůsobivějších režijních debutů letošního roku a jeden z nejzajímavějších teenagerovských filmů posledních let. Působivý casting, atmosféra, kamera. Pravdou je, že ke konci je to poněkud uspěchané, ale i tak skvělá práce. Proč o tom filmu není slyšet víc? Zážitku pomůže když si nebudete nic zjišťovat, nedívat se na trailer, nic. Kevina Phillipse bedlivě sledovat. ()
Galerie (12)
Photo © Indeed Film

Reklama