poster

Parazit

  • Jižní Korea

    Gisaengchung

  • Jižní Korea

    기생충

  • Slovensko

    Parazit

  • Nový Zéland

    Parasite

  • USA

    Parasite

  • Austrálie

    Parasite

Drama / Komedie / Thriller

Jižní Korea, 2019, 132 min

Režie:

Pon Džun-ho

Kamera:

Kyeong-pyo Hong

Hudba:

Jaeil Jung

Střih:

Jinmo Yang

Scénografie:

Ha-jun Lee

Kostýmy:

Se-yeon Choi
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kepiash
    *****

    Mé první setkání s korejským filmem se odehrálo na Filmovém víkendu ČSFD a rovnou se jednalo o pětihvězdičkový zážitek, který mohu vřele doporučit každému, pro koho nepředstavuje odpor sledování filmu s titulky. Parazit je především velká legrace, ale zároveň se jedná o nepředvídatelný film, který několikrát během své stopáže změní žánr.(22.8.2019)

  • Lucasion
    ***

    Určitě nepopírám, že film má svoje kvality. Film je dobrý, ale na nejlepší film mi přijde přeci jen přeceňovaný. Korejskou filmografii nesleduji, a proto jsem rád, že díky ČSFD víkendu jsem měl možnost do ní nakouknout. Film je možná na mě přeci jen až moc černý a dlouhý. Nejprve jsem si myslel, že film skončí po hodině a půl (byl by to dobrý konec), pak po hodině a tři čtvrtě (byl by to zajímavý konec) a po druhé hodině jsem odhadování konce filmy vzdal. Finále je patřičně nečekané a přestřelené. Ale jako tragikomedie o chudé rodince, která se vmísí mezi smetánku jsme se bavil. I když mi to přišlo dlouhé a až moc drsné. Tak jsem se místy bavil. Na jedno skouknutí u tak doporučuji. Věřím, že film má kvality pro mnoho lidí. Na můj vkus... [8. Filmový Víkend ČSFD] (68 %)(13.8.2019)

  • JASON_X
    ***

    Zpočátku jsem si říkal, že tenhle film porota v Cannes i zdejší členstvo vyhajpovali proto, že asi viděli příliš málo všelijakých korejských (nebo jiných) podivností, že na Korejce je Parasite celkem střídmý a umírněný a že jsem tedy popravdě čekal (a těšil se na) mnohem větší bejkárnu. A ani malá decentní zabijačka na konci můj dojem příliš nezměnila. Asi takhle - objektivně je to určitě dobrej film, takovej zajímavej černokomediální softthriller říznutej sociálním dramatem, kdybych měl tedy škatulkovat. Ale nadchne především stádního středoproudovýho diváka, kterej nikdy nic moc podobnýho neviděl. Když máte s čím srovnávat (a máte navíc trochu vyvinutější náklonnost pro všelijakou perverzitu a neobvyklost), přijde vám tenhle majitel francouzský palmy jako vcelku nudnej patron, aspoň mě teda kdejaký korejský krimi osloví víc. A fádní konec mě pak vyloženě zklamal a definitivně přesunul jazýček vah mýho hodnocení směrem dolů. Nejzajímavější (protože jediná trochu hlubší a tragičtější) ze všech zúčastněných postav je postava "parazitického" otce. A komu se v téhle roli zamlouval onen korejský kudrnáč, tomu určitě doporučuju mnohem působivější "Žízeň" https://www.csfd.cz/film/223382-zizen/prehled/ . P.S.: Pokud vám někdo smrdí, nedávejte mu to příliš najevo. Třeba je to frustrovanej nevypočitatelnej chlápek.(13.8.2019)

  • Enšpígl
    *****

    Kličová událost košického Art Film Festu samozřejmě z fleku vyprodala největší sál festivalu. Já si trošku připadal jak na csfd projekci, vedle mě freddy, za mnou pan hnědý, před hajzlem seznamení s dalším csfd drakem. Joon-ho Bong je master, protože dokáže míchat žánry, které by leckoho ani nenapadlo hodnit do jedný míchačky, co začíná jako komedie, pokračuje jako sociální drama a končí thrillově. Scénář originálnější než multikino v iglů, nuda vyfakovaná daleko od filmu, nebyl záběr, kdybych si zívnul. Režie působí naprosto sebejistě a výborně pomáhá s vyprávěním i s prolínajícímy žánry. Joon-ho Bong si prostě hraje se žánry, s dějem, s postavama a mě ty jeho hrátky přišly filmově neskutečně fresh. Jihokorejský den na košickém arťáku se vydařil na výbornou.(21.6.2019)

  • J*A*S*M
    *****

    V podstatě bez výhrad. Velmi divácké, velmi zábavné, a přitom i velmi odvážné a relevantní pokoukání. Přesně ten typ filmu, kvůli němuž mám rád filmy a zároveň důkaz, že filmová zábava a filmové umění nejsou v opozici. Pecka tak dokonalá, že si ji nedovolila odignorovat ani porota v Cannes, kde většinou přecijen preferují jiný typ snímků. #KVIFF2019(30.6.2019)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace