poster

Parazit

  • Jižní Korea

    Gisaengchung

  • Jižní Korea

    기생충

  • Slovensko

    Parazit

  • Kanada

    Parasite

  • Nový Zéland

    Parasite

  • USA

    Parasite

  • Velká Británie

    Parasite

  • Austrálie

    Parasite

Drama / Komedie / Thriller

Jižní Korea, 2019, 132 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HAL
    ***

    Všeobecné extatické nadšení z Parazita pro mě zůstane asi největší záhadou letošního roku - ne že by to byl špatný film, ale ničím výjimečným, ani v rámci jihokorejské kinematografie. Zábavných scén tam pár je, příběh funguje, ale celé je to silně předvídatelné, jednoduché, i nějakou tu formu ultrabrutálního finále mohl čekat snad každý kdo už pár asijských filmů viděl. A ta hluboká sociální satira měla být v čem, v tom že bohatí lidé jsou blbí či naivní, a chudí lidé jsou vychcaní a bez ambicí? Aha. 7/10(11.12.2019)

  • Nin
    ****

    Tenhle film mi málem zkazilo až příliš mnoho hypu. Rozhodně to není "nejzábavnější film roku", ani geniální dílo, kvůli kterému by měli lidi zvyklí pouze na americkou mainstreamovou produkci rychle utíkat a zajímat se i o zbytek filmového světa. Ale Parazit je dobrej. Nejlepší na něm je zajímavě se odvíjející příběh, nad jehož mnoha aspekty můžete popřemýšlet. Je to film originálně poukazující na rozdělení společnosti podle bohatství. Ale přeci jen tam vidím nějaký ten klasicky asijský patos, který zasahuje i do toho super příběhu, kvůli kterému se postavy občas nechovají úplně logicky (např. morseovka...). Taky mi nepřišlo moc realistické, jak hladce vklouzla chudina do svých rolí profesionálů pro boháče. Ale OK, je to taky komedie. Celkově však velmi dobrý asijský film. (8/10)(6.2.2020)

  • TeeAge
    ***

    Velmi problematický počin. Cenami ovešaný a kritikou ospevovaný Parazit je subžánrový mutant, ktorý vyťahuje pod svetlá reflektorov prastarú problematiku priepastných rozdielov medzi spoločenskými vrstvami. Mutantsvo Parazita nespočívá v tematike, ale v pre mňa neštastnej forme multižánrovosti: V momentoch, keď film naznačí kvality hlbšej drámy, poklesá k samoúčelnému humoru s odôvodnením presnejšieho príblíženia "proletárskej" triedy. ((( Proletár - nie v zmysle Marxa či Servilusa Tulliusa, ale v zmysle dnešného, morálne hranice hrubo prekračujúceho, nezvdelaného, nekulturného, bezzásadového človeka/občana ))). A v pasážach, keď sa film stáva proletárskou komédiou, nedokáže baviť viac, než chvíľami, pretože samotný dej je až príliž závažný a ponurý zároveň. To samozrejme nevylučuje, že tento zlepenec niekomu môže chutiť, ale v mojich očiach je Parazit kolabujúcim pokusom o originalitu vo forme neobvyklého žánrového spojenia s ponuro-sladkou atmosférou s náznakmi napätia z očakávaného. --- Dôvodom ocenenia Parazita ako najlepšieho filmu roku vnímam žial ako všadeprítomnú snahu o politickú korektnosť už nie len na genderovej a rasovej úrovni, ale tiež globalizačne-národnostnej úrovni. Je síce pravda, že rok 2019 nebol najsilnejším ročníkom filmov za poslednú dobu, ale bolo niekoľko adeptov, ktorí si ocenenie boli zaslúžili z môjho pohľadu viac. Nie je to ale prvý ročník odovzdávania cien akadémie, keď na mňa komisia pôsobí svojimi rozhodnutiami až schyzofrenicky: posledné ročníky sa striedajú výhercovia, ktorý tasili Oskarové ambície samoúčenlnými spôsobmi vo forme už spomínaných genderových či rasových témat, alebo naopak hrali prim filmy bez hlbšieho obsahu, kde víťazí len staroklasická forma, na ktorú Hollywood nedá dopustiť. Pred destiatimi rokmi som ešte vnímal určitú konštantnosť v hodnotiacich kvaltiách, ale na dnes ocenenia putujú k výhercom ako počasie - raz na báze formy, a čoraz častejšie na báze aktuálnych spoločenských sezónných témat.(3.5.2020)

  • nunka
    ***

    Je fakt, že na tento film tak ľahko nezabudnem a je ťažké ho žánrovo niekam zaradiť. Dojem, ktorý zanechal by som skôr prirovnala k rozpačitosti. Technicky je film brilantný, no nepomôžem si, akosi mi to celé podanie neulahodilo. Dominuje namixovaná všehochuť, ktorej chýba hlbšia myšlienka. Všetko je veľmi precízne zrežírované, no hlavný point chýba. Nemám nič proti bizardnosti, ak je správne a tvorivo vo filme podaná, naopak ju veľmi oceňujem. Tu je forma krásna a pútavá, obsah prázdny. Príbeh je nepredvídateľný, nezasiahol emočnú rovinu a celkovo šiel mimo mňa a nie do mňa.(15.1.2020)

  • Hild
    *****

    Velmi silné 4* a mám takový pocit, že tento film bude ve mně ještě růst. V první řadě Parazit má fakt ale fakt geniální scénář, který je zároveň velice odvážný. Tohle se mohlo tak jednoduše rozsypat pod rukama a z filmu se mohla velice jednoduše stát absurdní fraška, ale díky sebevědomé režii, která přesně věděla, jaký film točí, z toho vznikl silný a nevšední divácky zážitek. Já jsem po dlouhé době viděla film, u kterého jsem neměla absolutně ponětí, kam to celé směřuje a po fakt dlouhé době můžu napsat, že jde o něco, co jsem ještě neviděla. OK, o den později jsem tu pátou hvězdu prostě přidat musela.(12.1.2020)

  • - V interview pro korejský magazín Cine21 se režisér Bong rozpovídal o své zkušenosti natáčení v hypermoderním korejském domě. Mimo jiné uvedl, že při vracení vypůjčeného moderního high-tech odpadkového koše se mu doslova třásly ruce, jelikož rekvizita měla hodnotu dvou a půl tisíce amerických dolarů. (buzzwoody)

  • - V „postelové“ scéně v obýváku říká manželka Yeon Kyo (Yeo-jeong Jo) svému manželovi Dong Ik (Sun-kyun Lee), aby ji hladil bradavky po směru hodinových ručiček, ale v dalším záběru je vidět, že to dělá přesně naopak, tedy proti směru hodinových ručiček. (Timak)

  • - Chung (Hye-jin Jang) v jedné scéně, kdy je celá rodina na zahradě, provozuje atletickou disciplínu hod kladivem. Herečka Hye-jin Jang s házením kladiva neměla žádné zkušenosti, jelikož se pokouší házet na jednu otočku, zatímco profesionální kladiváři dělají 3 až 4 otočky. Při svém házení kladiva vůbec nedodržuje přesně stanovený základ techniky hodu kladivem, jímž je otočka provedená stylem „pata špička“. (Matej.Mirejo)