Reklama

Reklama

Frigo na mašině

  • USA The General (více)
Trailer

Obsahy(1)

Buster Keaton, akrobat s kamennou tváří zvaný Frigo, ve svém nejslavnějším filmu, kde mu sekunduje stejnojmenná lokomotiva... (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (273)

genetique 

všechny recenze uživatele

Skvelé a veľkolepé. Zatiaľ pre mňa najlepší a scenárovo najdokonalejší film nemej éry, možno aj preto, že paródia a groteska sa veľmi podobajú dnešnému spôsobu humoru. Príbeh a hlavne zápletka je pomerne jednoduchá, no to odvážne spracovanie, pred ktorým sa dá len sňať klobúk, jednoducho vyrážalo dych. Veď vie niekto o inom filme, v ktorom by bola počas celého filmu natáčaná vlaková naháňačka, následne dokonca s troma vlakmi? Originálne nápady v každej scéne, napätie a najmä humor mi nedali pokoj ani na chvíľku a to je dobre, pretože som nedúfal, že ma dokáže vo svete dnešných filmov uspokojiť stopercentným zážitkom, takmer bez trikov, dialógov, či efektnej hudby, nejaká snímok a práve tomuto sa to podarilo. Buster si macher, sorry Charlie, ale mašina prevalcovala zatiaľ všetky nemé filmy. 100%. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Vo filmografii Bustera Keatona, kde stvárnil svoje najpopulárnejšie alter ego, sa vyskytuje mnoho nezabudnuteľných komédií. My sme sa rozhodli do nášho výberu vybrať tú najvýraznejšiu. Neuveriteľne nadupaná jazda plná humoru a skvelých akčných scén sa pravideľne objavuje v každom rebríčku o najlepšie diela kinematografie a rozhodne by ste si ju pre jej vek, nemali nechať ujsť. ()

Reklama

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Clyde Bruckman, Buster Keaton .. Můj první němý Buster Keaton a nakonec velice příjemné seznámení. Nesází sice na hluboké myšlenky nebo emoce (jako Charlie Chaplin v některých svých dílech), ale příběh, který je plný akce, pohybu a dobrodružství. ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Buster Keaton je takový „Wallace and Gromit“ reálného (potažmo filmového) světa – v podstatě veškerá jeho komika je založena na jeho kutilství a vynalézavosti. A to ať již mluvíme o různých mechanických kulisách, pohyblivém prostředí a vlastně celém rozvržení mizanscény. Nutno podotknout, že v tomto ohledu je Keaton takřka nedostižný - ostatně málokterý z komiků němé éry se dodnes těší takové oblibě, jako on - snad s výjimkou Chaplina. Zatímco Chaplin však nezestárl kvůli svému velkému humanismu, Keaton je ceněn především pro svůj technokratismus. V některých případech se divák ani nestačí divit, kam na ty své nápady chodí. Třeba jeho honičky dodnes patří k nejpropracovanějším vůbec. Jsou jako perfektně složené domino – vše je postaveno předem, tak aby jednotlivé dílky technologických vychytávek a „gatjetů“ do sebe zapadaly v dokonalých rozestupech. Pak už stačí jen příchod hybatele (samotného Keatona), který složitý mechanismus spustí a stane se (díky své akrobatické průpravě) jeho nedílnou součástí. Proto se příběhy Friga točí vždy kolem nějakého domu, lodi, vlaku a dalších neživých předmětů (v kontrastu třeba s Chaplinovým člověkem jako středobodem obrazu). Možná namítnete, že v tomto případě je ve filmu i milostná linie. A já si myslím, že jsou zde dokonce dvě. Jedna probíhá mezi Johnniem a Annabelle. Druhá pak sleduje láskyplný vztah Johnnieho k jeho lokomotivě. A já mám velmi silné podezření, že ta druhá je (přinejmenším pro Keatona) mnohem podstatnější. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Frigův vrcholný film. Dokonalé použití filmových technik, struktura filmu, záběry jak Frigo proplouvá nebezpečím, rychlý rytmus, příprava mizantscény...Frigo se snaží proplout nebezpečným světem a nic se mu nestane. To je také hlavní charakteristika jeho postavy. U Chaplina funguje citové propojení s diváky, ale u Keatona je to naopak odtažitost. Velkou roli u něj hraje střih. Je zde sice odcizující svět strojů, ale on se na rozdíl od tuláka Chaplina v něm snaží najít místo a na nový svět se adaptovat. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (30)

  • Časopis Premiere zařadil film v roce 2006 mezi 50 nejlepších komedií všech dob. (Kulmon)
  • Vrak lokomotivy zůstal v řece a stal se po dvacet let turistickou atrakcí. Teprve za druhé světové války byl odvezen do šrotu. Když ale klesne hladina Row River, je v ní i dnes vidět několik kolejí a také želené pláty z lokomotivy. (Duoscop)
  • Film stál na svou dobu neuvěřitelných 750 tisíc amerických dolarů, z toho scéna padající lokomotivy vyšla na 42 tisíc dolarů. Jde o nejdražší scénu z éry němého filmu. (sator)

Reklama

Reklama