Reklama

Reklama

Ovčáček čtveráček

(divadelní záznam)

Recenze (34)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Když Myloš nastupoval do úřadu (ne nepovažuji jej za svého prezidenta to Y je tam schválně), jeden z mnoha slibů byl, že bude sjednocovat... Nu, dnes tu máme Zemanovce a pražskou kavárnu. Ohledně názoru na prezidenta, jeho reprezentování naší zemičky v zahraničí asi národ ještě nikdy nebyl tak rozdělen jako je nyní. Zeman sám pak je doprovázen celým ansámblem hradních strašidel typu Mynář či Nejedlý a také pro někoho poměrně legračním a roztomilým strašidýlkem jménem Ovčáček. Stejně jako asi dnešní Rusko při pohledu na Severní Koreu zírá jak a kam se může až vyvinout izolovaný komunismus, podobně zírají někteří kam až to může zajít pokud se mluvčímu prezidenta nechá prostor. Myslím, že ani sám Myloš na začátku svého strašení na Hradě netušil v jak věrného a oddaného psíka se Ovčáček zhmotní... Ten chválen svým pánem a s čím dál delším řetězem dnes už ač mopslík vrčí jako statný pitbul a sami novináři někdy nevědí zda to co říká jsou slova jeho nebo Myloše, která má tlumočit. Kauza Brady pomalu vyprchává a s ní i vtipnost či spíše smutek nad celou tou záležitostí. Příští rok už nebude nikdo vědět o co jde. Tato poltická satira, kterých je dnes jako šafránu asi byla nejlepší těsně po kauze. Sám jsem ji viděl až včera a musím přiznat, že už je to téma lehce vyčpělé. Nesedlo mi ani celé to pojetí s písněmi a hudebním doprovodem. Text byl místy skutečně nevtipný a trapný a zvláštní bylo i to, že jej aktéři četli z papírů. To u divadelní hry vždy vypadá samo o sobě nevěrohodně. Celé to zachraňuje pan Johaník, který nepůsobí jako ochotník a zejména pak divadelní Ovčáček pan Marek Příkazský, který kupodivu není zmíněn zde na csfd mezi herci a na kterém to ale vlastně celé stojí. Jako by v Casablance nezmínilo CSFD v hercích Bogarta! :-) . Příkazský si svůj originál velmi dobře nastudoval a kde trochu pokulhávala skutečná podoba, bylo to mocně nahrazováno bezchybnou artikulací a vůbec celou tou Ovčáčkovou mluvou, která jej tak proslavila. Jen díky němu a jeho vstupům byla divadelní hra koukatelná. Sám se ale divím oblibě i počtu repríz, protože tohle byla hodně amatérská a podprůměrná záležitost. Nicméně počin to byl pozitivní, protože tu byla snaha poukázat na to jak se lže jako když tiskne na nejvyšších místech.. A kdo lže, ten krade, do pekla se hrabe... no snad už se dočkáme, čerti tu budou za chvilku... Dávám za 2 červené kravaty. * * ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv Ovčáček je zde naprosto geniální (jak také jinak, že), očekával jsem od tohodle kabaretu mnohem víc. Ovčáček čtveráček není špatný (to ani nemůže, že), má mnoho vtipných a opravdu dobrých scén, jenomže ty se pravidelně střídají se scénami nudnými a i přes pohodovou délku se to ke konci už docela vleče. Viděl jsem to určitě už víc jak před rokem a to, že si z toho vlastně nic nepamatuju, také o mnohém svědčí. Zemanův hradní šašek je sice svou trapností naprosto nepřekonatelný, ale ve výsledku to není nic víc, než jen průměrné představení, které ovšem při sledování nijak neurazí a pobaví. Pak ale upadne v zapomnění. 60%. Marek Příkazský si ovšem zaslouží nějaká ocenění, do Ovčáčka se totiž převtělil naprosto skvostně. A vlastně jen díky němu je to tak dobré. ()

Reklama

Alfréda 

všechny recenze uživatele

Jako každá jiná politická satira i Ovčáček upadne v zapomění, až propíraná politická kauza přestane být aktuální. Ne divadelní představení, ale kabaret, s herci, kteří čtou repliky ze scénářů. Místy vtipné a nápadité, ale pro člověka neznající pozadí kauzy určitě nezáživné. Oceňuji, že představení bylo sepsáno takřka na koleni a už za týden se hrálo. Oceňuji, že se vůbec najde soubor, který se do satiry a hořkosladké kritiky prezidenta vůbec pustí. Myšlenka a námět ale stále vítězí nad formou provedení, a druhý díl, obávám se, vyjeté koleje neopustí a půjde o podobně punkový underground. 79% ()

ibeh 

všechny recenze uživatele

Tímto záznamem představení jsem si udělala definitivní tečku za Zemanem, Ovčáčkem a dalším hradním parazitem. Škoda že zde nebylo více Ovčáčka, protože byl opravdu nejkomičtější. Chvíle s dalajlámou byly taky moc povedené. Část s chaosem byla geniální. Viděla jsem i dost hluchých a amatérských míst, ale chápu, že vše bylo spíchnuto horkou jehlou. Díky, Zlíne :) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Dám dvě hvězdy, protože některé věci a situace jsou skutečně vtipné. Jinak záleží na tom, jestli jste fanouškem řekněme zemanovců, nebo řekněme hermanovců, podle toho se buď ztvrdíte v tom, že Ovčáček je skutečně pitomec a budete se smát, jak mu to natírají, nebo vám to přijde poněkud trapné a povrchní, protože se sice řekne a/, ale nikdy b/. Jako jasná věc se celým představením line, že my, ti správní, víme, co a jak je dobře, kde je dobro, a kde zlo, a my to teď tomu zlu nandáme a zesměšníme ho, jak si zaslouží, přičemž využijeme hlavní, tedy mainstreamový názor našich médií, hlavně veřejnoprávní televize, která je svou objektivitou proslulá. Nu, a ve svém nadšení si soudruzi nevšimli, že jejich satira je asi tak objevná jako Televarieté nebo dělání si srandy z toho, že nedošly gumičky. Zcela nejhorší jsou ale písničky - takové angažované songy jsem snad naposledy slyšel na festivalu politické písně, nebo jak se ta soutěž jmenovala. Jako já těm lidem neberu nadšení a zápal pro věc, ale když si účelově vyzobu jen to, co se mi hodí, a zbytek okázale ignoruji, skutečně pak připomínám jen angažovaného svazáka blahé paměti, který vždy přesně věděl, kdo je náš třídní nepřítel, a jak tyhle kulaky a západní revanšisty odhalit a zesměšnit. (Mimochodem, myslím, že většina diváků netuší, že ten největší rádoby Ovčáčkův blábol na konci je ze Zahradní slavnosti od Havla.) ()

Zajímavosti (7)

  • Ovčáček (Marek Příkazký) zpívá parodicky text na píseň „The Show Must Go On“ od skupiny Queen. (griph)
  • Uvaděči a uvaděčky jsou většinou jediní zaměstnanci divadla, se kterými diváci přijdou do osobního styku a tím pádem jsou také ti, kterým je sdělována zpětná vazba, kladná i záporná. Během uvádění tohoto představení v Městském divadle Zlín tak nebyly výjimkou slovní útoky a výhrůžky uvaděčům a uvaděčkám od nespokojených diváků. Na jednoho z uvaděčů jeden takový dokonce plivl. (funhouse)
  • Představení bylo původně plánováno uvést pouze 2x (6. a 17. listopadu 2016) v prostorách divadelního klubu Dílna. Okamžitě však byly vstupenky vyprodané a lidé prosili o další. Inscenace byla tedy přesunuta do Studia Z (jedna ze scén Městského divadla Zlín), aby bylo možno přidat místa. I ta však byla okamžitě vyprodána a lidé prosili o další reprízy. Inscenace tak byla uváděna až do února 2017. Kromě Zlína ji mohli lidé vidět také na zájezdech v Brně, Praze a Ostravě. (funhouse)

Reklama

Reklama