Obsahy(1)
Roman (Jiří Konvalinka) je vrcholový cyklista, který se zotavuje ze zranění pomocí náročného cvičení a přísné životosprávy. Aby zlepšil svůj výkon, spí dokonce v kyslíkovém stanu, který si nechal postavit v ložnici. To ale těžce nese jeho žena Šarlota (Tereza Hofová), která už dlouho touží po dítěti. S každou další nocí v kyslíkovém stanu se jejich vztah proměňuje. Podaří se jim v tomto klaustrofobním prostředí ještě znovu nadechnout? Minimalistická studie rozpadu těla a vztahu v debutu Adama Sedláka, který byl v roce 2015 oceněn Filmovou nadací prvním místem za nejlepší nerealizovaný scénář. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (164)
Vysloveně nechutný na pohled, ta lidská prázdnota, podpořena kamerou odehrávající se v bytě, který v sobě nemá kus života, silné depresivum. Originálost a schopnost dělat věci jinak a kvalitně v sobě Domestik jistě má, stejně jako naprosto dokonalý zvuk, ale stavba vyprávění se mě příliš nezamlouvala. ()
Podle ohlasů nejvíce polarizující titul letošního ročníku MFF Karlovy Vary, potažmo titul, který překvapí unisono odmítnutím v jistých kruzích. Přitom, když k němu nepřistoupíme doslovně jako k příběhu jednoho vztahu a dvou konkrétních lidí, může se vyjevit jako konceptuální filmové vyjádření sebestřednosti. Scénář vrství indicie, které pomáhají stavět matoucí vyprávění a svádět pohled diváků k hlavní mužské postavě, zatímco současně různými indiciemi naznačuje, že za hranicí jeho ulity svět vypadá jinak, než jak se na první pohled zdá. Navíc podobně jako již v Semestru režisér Adam Sedlák vykazuje na svůj věk až překvapivý vhled do fenoménů společnosti, které by se ho podle ageistických předsudků neměly týkat. Po artificialitě vztahů mladé generace se tentokrát dotýká třicátnického kariérního zenitu a s ním spojených osobních krizí i nenápadných propadů plynoucích z nedostatečné (sebe)reflexe. ()
Psychologický český film z mikrosvěta vrcholového cyklisty, kde se jede 100% fyzická příprava a ve zbytku se s manželkou, která je mu permanentní oporou, snaží o potomka. Všechno je podřízené fyzičnu a dlouho jsem neviděl tak vysilující, ubíjející, tísnivý až depresivní film, k čemuž pomáhají nejen chladné herecké výkony, ale i ten vizuál je tak emočně prázdný, že sportovní výkon je tohle vůbec dokoukat. Film, který většinový divák mine a bohužel minul i mne. Jsem příznivec sportovních filmů, ale tohle sportovní film vůbec nebyl ( žádné závodění nečekejte ) ()
Vo filme nahliadneme na pár mesiacov do bytu manželského páru. Obraz a kamera dômyselne zobrazujú snahu o dokonalosť, úplnú kontrolu nad každým aspektom života. Od snahy o splodenie dieťaťa, cez udržiavanie hmotnosti až po nekonečné tréningy, vďaka ktorým, by sa rád dostal manžel na Tour de France. Pár prechádza krízou, pretože každý sa stará o svoje vlastné ciele. Je to intímny a brutálny pohľad na ich život a vzájomný vzťah. Hudba a zábery vo vás vyvolávajú pocit, že sledujete horor. A v psychologickom zmysle tiež sledujete. 8/10 ()
v rámci české tvorby něco nevídaného.V našich končinách sice umíme točit fyzicky nepříjemné filmy,ale vždycky je to neschopností tvůrců a ne cíleně.Tady to cílené je a Domestik je extrémně nepříjemný a skličující film.V rámci domácí tvorby si nepamatuji film,který by mě takhle psychicky ždímal.Až na pár detailů skoro ideál zhmotněné deprese,noční můry a toxického vztahu...80% ()
Galerie (41)
Zajímavosti (6)
- Název filmu Domestik je v cyklistice označení pro tzv. „nosiče vody“, který na závodech vytváří vhodné podmínky pro ostatní členy týmu. (ČSFD)
- Nakrúcanie trvalo 24 dní a posledná klapka zaznela koncom októbra 2017. (classic)
- Před českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 3.července 2018. (Varan)
Reklama