Reklama

Reklama

Manželské etudy po 35 letech

(seriál)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Dokumentaristka Helena Třeštíková se po uplynutí dalších několika let vrátila k partnerským párům, které poprvé na kameru zachytila při uzavření manželského svazku. (Česká televize)

Recenze (25)

PaRi 

všechny recenze uživatele

Mě tento, dle mého názoru přeceňovaný formát, nijak neokouzluje a nebaví. Nikdy nemůže jít o autenticitu, protože je tu vždy přítomen objektiv kamery a minimálně tři lidé ze štábu, kameraman, režisérka a zvukař. Tak jak se chcete chovat tak jako, když jste sami? Navíc mi tento experiment přijde jako taková lepší Peep Show. Koho budou třeba za 50 let zajímat tyto postavičky, kterým se dala důležitost, protože si je režisérka náhodně vybrala? Čím jsou jinak zajímaví, aby se o nich točila tato sága? Přitom chybí dokumentárně zpracovat řadu významných osobností našich dějin. Ale to není holt tak populární, zde si dokumentarista velkou popularitu nevydobude. ()

gogos 

všechny recenze uživatele

Manželské etudy beru jako celek a naproto ideální je sledovat jednotlivé páry vždy v serích za sebou. Je naprosto unikátní sledovat vývoj člověka po tak dlouhou dobu. Nejen jeho fyzickou změnu, ale také osobnostní. To jak se vyvíjí především po narození potomků je zajímavé srovnávat třeba s osobními zkušenostmi. To nejlepší, co kdy Třeštíková udělala a doufám, že to dotáhne až do "konce" závěrečnou sérií... ()

Reklama

koza3 

všechny recenze uživatele

Když se začala vysílat řada po 35 letech, rozhodli jsme se sjet to celé od začátku. Ty první roky, kdy se mladé páry plné lásky rozhodovali co dál se životem byly super. Třeštíková byla nenápadná, nikam nikoho netlačila a snažila se ukázat pohled do života běžných lidí. Kontrast charakterů byl cítit už tady a mohli jsme tipovat, které páry vydrží a které se rozpadnou. Trošku taková TV show. Po dvaceti letech bylo naprosto boží. Podchytilo to asi největší období, éru šílených devadesátek a tvořivost jednotlivých protagonistů. Tady byly největší změny, zvraty a bylo to nejvíce zábavné, ale i poučné. Některé páry mě inspirovaly k tomu, jak v životě nepostupovat. Etudy po dvaceti letech tedy ode mě mají ultimátní hodnocení, protože předávají nejen dokumentární pohled, ale i hodnotu a poselství. Myslím, že ovlivnilo spoustu diváků. Poslední díl po 35 letech byl slabší. Spousta protagonistů odmítlo natáčení, čemuž rozumím. Zásah do soukromí musí mít velký dopad na jejich životy. Jedná se o takové shrnutí života, tak jak jednotlivci dopadli. Bylo to místy smutné (tedy většinou), ale nemělo to ten správný drive. Možná by bylo zajímavé více se věnovat stopám dětí, ale je pravda, že tím by byla v rozporu korespondence s původním párem. Celkově vzato se jedná o zajímavý cyklus, za který si Třeštíková zaslouží metál. Dočkáme se i dílu po 50 letech? ()

tron 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mám rád tvorbu Heleny Třeštíkovej. Nielen pre ňu, ale dalo by sa povedať, že aj pre mňa je megaprojekt Manželské etudy (ktorý nakrúca od 80. rokov!) srdcovou záležitosťou. No návrat po 35. rokoch (!!) podľa mňa vyšiel napoly. Nie je to zlé, to určite nie. Ale nie je to ani nič, z čoho by som bol odvarený, padol na zadok alebo niečo podobné. Jasné, to ani nebol účel tohto v podstate jedinečného dokumentu. Třeštíkovej v Manželských etudách nikdy nešlo o lacné šokovanie, ani o samoúčelnú kontroverziu. Ale proste jej „manželské trojky“ ma nenadchli až tak, ako svojho času jednotky následne doplnené o dvojky. V „trojkách“ sú hrdinovia starí, miestami sa blížiaci až k dôchodcovskému veku a je to už tak trocha nuda. Navyše, kým v jednotkách ste im mohli držať palce, lebo boli iba na začiatku svojich životných ciest, v trojkách už sú pomaly na ich koncoch. Je načase sumarizovať a, pravdupovediac, to sumarizovanie v mnohých prípadoch je dosť smutné, negatívne a hrozné (po peniazoch odjakživa hladný pár vychová dcéru, ktorá si nabrnkne potetovaného, vyholeného svalovca a rýchlo splodia decko, ktoré ešte nevie poriadne ani chodiť, ale hlavné je, že už má motokáru v cene garsónky). Třeštíková sa pomerne múdro venuje aj ich deťom, prípadne už dokonca vnúčatám. Najviac ma zaujal silný príbeh Marcely (hoci tú mám občas tendencie súdiť, tak ale proste v jadre je to veľmi silný, zdrvujúci a ťažký príbeh) a absurdný svet Vladimíra, ktorý tri desaťročia (!) rozpráva o tom, ako kedysi fotil pre Playboy, ktorého fotky sa údajne predávajú za 2000 dolárov (kus), ale ktorý býva u dcér a keď toho začnú mať po krk, vypisuje SMS mame, či môže ísť bývať k nej. Inak, je troška diskutabilné TOTO vydávať za pokračovanie Manželských etud, nakoľko mám pocit, že väčšia polovica z jednotlivých párov odmietal pokračovať v nakrúcaní (niektorým sa vôbec nečudujem, naopak u niektorých je to škoda). ()

MikeCool 

všechny recenze uživatele

Dokumentární TV-seriál. Sledování rodiny (či manželského páru) jak žijí, co je náplní jejich života, jaké mají vztahy s příbuzenstvem, a podobně. Na to samé se jich zeptají po 20 letech. Je krásné a překvapivé vědět, co se za těch 20 let od posledního natáčení přihodilo. Je vidět, že Helena Třeštíková s hlavními postavami jednotlivých příběhů soucítí a o to kvalitnější tyto příběhy jsou. | Mirka a Antonín: Mirce a Antonínovi se narodil syn, dcera zatím odešla z domu a chce si vyzkoušet život se svým přítelem. Mirka má vlastní kadeřnictví, Antonín pracuje pro velkoobchod s automobilovým příslušenstvím. Netrvá dlouho a jejich dcera Lucie se vdává a do roka dělá z Mirky a Antonína prarodiče. (zdroj CSFD.cz) 70% ___ Ivana a Václav: Ivana a Václav si spolu pořídili 5 dětí, mezi nejmladším a nejstarším synem je věkový rozdíl téměř jedné generace. Václav prodává nábytek Ton a své prodejně se snaží vybudovat honosné sídlo. Ivana se krom domácnosti věnuje účetnictví a výrobě dekoračních předmětů. (zdroj CSFD.cz) 80% ___ Ivana a Pavel: Pavel začal podnikat, pracuje v biliárovém klubu, syn Dominik je už dospělý a prodává mobilní telefony. Manželům se narodila dcera Růžena, která miluje společenský tanec. Ivana zůstala v domácnosti a věnuje se především Růženčině kariéře tanečnice. Pavel vymýšlí stále nové způsoby, jak bavit lidi a mít z toho peníze. (zdroj CSFD.cz) 80% ___ Zuzana a Stanislav: Stanislav se od Zuzany odstěhoval do Prahy, kde podniká. Zuzana uklízí v místní lékárně, sleduje televizní seriály a zatrpkle svaluje všechnu vinu na Stanislava. Syn se odstěhoval do Prahy a věnuje se programování. Dcera záhy odchází také do hlavního města. Zuzana zůstává sama a snaží se najít si přítele, což při sledování seriálů pro pubescenty není zrovna snadné. (zdroj CSFD.cz) 70% ___ Zuzana a Vladimír: Z Vladimíra se stal uznávaný umělecký fotograf, který 6 let pracoval v New Yorku. Zuzana se zatím v Praze starala o jejich 3 dcery. Po návratu Vladimíra podala Zuzana návrh na rozvod. (zdroj CSFD.cz) 80% ___ Marcela a Jiří: Marcela se s Jiřím nestýká, jejich dcera Ivana již dospěla a marně shání práci. Marcela si během uplynulých dvaceti let našla vážnou známost a narodil se syn Tomáš s mozkovou dysfunkcí, který svého otce nezajímá. Marcela bojuje s malým a plesnivým bytem, hyperaktivitou syna, nedostatkem peněz i absencí partnera. Ale to nejhorší ji teprve čeká. (zdroj CSFD.cz) 85% ___ > Průměr: 78% (4*) | ()

Galerie (46)

Zajímavosti (1)

  • Režisérka Helena Třeštíková prohlásila, že: „Stanislav byl snad první z lidí v mém okolí, který už v polovině osmdesátých letech pracoval s počítačem.“ [Zdroj: iDnes.cz] (DexMASTER094)

Reklama

Reklama