Reklama

Reklama

Dívka

Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Lara je trans žena, která se narodila s tělem a jménem chlapce. Podstupuje hormonální a chirurgické procedury, které z ní udělají ženu. Zároveň se zapisuje na prestižní baletní školu, kde si chce splnit sen a stát se tanečnicí. Jeden z nejsilnějších motivů Dívky, od kterého režisér Lukas Dhont od začátku do konce neuhýbá, je ten, že všichni z Lařina okolí, ať už doma či ve škole, plně podporují její touhy a snahy. Její rodina se přestěhovala do jiného města, aby Lara mohla chodit na baletní školu, její učitelé k ní přistupují úplně stejně jako ke všem ostatním studentům a studentkám, její otec pečlivě sleduje léčbu a doprovází ji na schůzky s lékaři a pokládá konstruktivní otázky. Síla filmu z velké části vychází z drsné pravdy: všechna tato podpora Laře proměnu nijak neusnadňuje. Jen zabraňuje tomu, aby byla horší, než je. (Artcam Films)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (67)

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Síla! Ohlas z Cannes nelhal. Nesmírně depresivní záležitost podaná do hloubky hlavní postavy (a opět nádherná práce s neherci). Evropská optika vyzařující přes plátno pod kůži. Slow-motion záběry ve vodě pohlcující, záběr na horské dráze bych chtěl, aby trval hodiny. V závěru se mi těžko dýchalo. [MFF Cinematik 2018] ()

Tereza_T 

všechny recenze uživatele

Přečetla jsem si, jak je mi zvykem, jen první větu z popisku a tak jsem byla mile překvapená celkovým laděním filmu. Většina lidí z okolí Lary je totiž ukázkovým až nereálným příkladem správného chování společnosti vůči trans lidem a za to dávám palec nahoru, jelikož jsem více méně očekávala klasický scénář ve stylu někdo se necítí ve svém těle a chce změnu, společnost to odsuzuje a dotyčné osobě se místo pomoci dostává jen nepochopení a celkový stav osoby se zhoršuje.... to je ve zkratce celá mnou očekávaná zápletka většiny filmů s podobným tématem, kterou jsem zde k mé radosti nedostala. Postava Lary byla zahrána a hlavně obsazena výborně, celou dobu jsem spekulovala, zda se opravdu jedná o trans dívku a nebo ne, tak hezky obsazená ta postava je. Užívala jsem si i taneční záběry, které pěkně vykreslovaly atmosféru bez použití slov, což je vlastně celý vibe filmu... moc se toho nenamluví a člověk je nucen číst mezi řádky jen z pohledů a chování osob a i když to je více méně můj šálek kávy zde už toho bylo moc a klidně by mohl být film o půl hodiny kratší a pokryl by všechno co by pokrýt měl. Některé pasáže mi prostě přišly zdlouhavé. V průběhu filmu jsem s Larou soucítila a bylo mi líto všeho čím si musela projít, ale po skončení filmu to ze mě hrozně rychle opadlo a to je na nic. Mám ráda, když nad filmem přemýšlím nějakou dobu i po shlédnutí a to se tady rozhodně nestane. Při sledování nemůže nikomu uniknout podobnost tématu s Dánskou dívkou, se kterou se jen "pouhá" Dívka nemůže vůbec srovnat. ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Krásné, skoro až filmové vyobrazení citlivosti a křehkosti. Příběh o souboji mysli a těla je odvyprávěn způsobem, který divákovi nabízí místo v první linii přímo na válečném poli. Lara a její svět je plný milých úsměvů, za kterými se ovšem skrývá pláč, křik i bolest, ač se ji dostává tolerance a pomoci na úrovni, kterou si, žel i v našem okolí, asi jen těžko dokážeme v takovéto míře představit, bojuje sama...její protivník je totiž ta postava v zrcadle. Další nadprůměrně povedený debut, který doslova nutí hlídat a sledovat další tvorbu režiséra Lukase Dhonta. [Filmový klub Citadela - Litvínov] ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

"A ze žaludu uděláme klitoris." Tak díky, teď už vím všechno. Polovinu filmu si uzurpují scény z baletní školy, které nabízejí jen úmornou dřinu, pot, slzy a krev, to když kamera opakovaně zabírá zdevastované nohy titulní postavy. Druhou polovinu si pak divák s hlavní postavou prohlíží její polo/nahé tělo v zrcadle. K námitkám, že trans postavu měla hrát skutečná trans osoba, dodám jen tolik, že ani opilého nezahraje nejlépe notorický alkoholik. ()

leila22 

všechny recenze uživatele

Dospievanie, sťahovanie a začiatok náročného štúdia na prestížnej škole. To všetko sú veľmi náročné a významné medzníky v živote mladého človeka, ktoré vedia z emócii občas narobiť poriadnu húsenkovú dráhu. Lara sa však musí popri tom všetkom vysporiadať ešte s niečím iným. Narodila sa v nesprávnom tele - v tele chlapca. A tak sledujeme nie len jej dospievanie, pomoc so starostlivosťou o mladšieho brata a každodennú drinu v baletnej škole, ale aj jej návštevy lekára, hormonálnu liečbu a jej vysporiadavanie sa so samotnou premenou. Veľmi chválim režisérovo poňatie, v ktorom (na rozdiel od iných podobných filmov) nesledujeme negatívny prístup rodiny, či opovrhovanie okolím. Lara má otcovu maximálnu podporu, spolužiačky baletky ju okrem občasných menších poznámok akceptujú a nevadí im, že používajú spoločné šatne a sprchy. Ide však o to, že aj keby mala Lara podporu celého sveta, musí sa s tým vysporiadať sama A čo všetko to obnáša, si väčšina z nás asi nedokáže predstaviť... Stále veľmi citlivá téma, ktorá pravdepodobne zopár divákov zdvihla zo sediačiek v kinách ešte predtým, ako samotný film skončil. Komorné, veľmi krehké a predsa pre niektorých tak poburujúce... ()

Galerie (29)

Zajímavosti (6)

  • Konkurzu na hlavní roli se zúčastnilo 500 účastníků mezi 14–17 lety. Dívky, chlapci i trans. Nikdo však nebyl tak dobrý v tanci a hereckém projevu zároveň. Tým se proto znovu vrhl do hledání, tentokrát v řadách obsazení tanečníků a Victor Polster byl objeven. Odpovídal přesně tomu, co hledali. (Kamas)
  • Všetky scény, kde Lara tancuje, odtancoval Victor Polster úplne sám. Počas troch mesiacov trénoval desať hodín týždenne. (pucino)
  • Celosvětová premiéra proběhla 12. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (ČSFD)

Související novinky

Kdo bude letos soutěžit o Zlatou palmu v Cannes?

Kdo bude letos soutěžit o Zlatou palmu v Cannes?

17.04.2022

Přesně za jeden měsíc, tedy v úterý 17. května odstartuje 75. ročník prestižního mezinárodního filmového festivalu v Cannes. Obří filmový svátek konající se na francouzské riviéře letos oslaví tři… (více)

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

S Kreativní Evropou na festival do Cannes

06.03.2019

Program Kreativní Evropa letos v lednu již po třetí vyhlásil celoevropskou soutěž s názvem #euFilmContest, v níž si filmoví nadšenci mohou otestovat své znalosti současného evropského filmu. Deset… (více)

31. Evropské ceny vyhlášeny

31. Evropské ceny vyhlášeny

17.12.2018

31. ročník European Film Awards, neboli evropské alternativy Oscarů, byl čerstvě vyhlášen a velkým vítězem se stal snímek, který před týdnem novináři na Zlatých glóbech jaksi opomněli. Drama Studená… (více)

Reklama

Reklama