poster

Dívka

  • Belgie

    Girl

  • Nizozemsko

    Girl

  • Slovensko

    Dievča

  • Velká Británie

    Girl

  • Nový Zéland

    Girl

  • USA

    Girl

Drama

Belgie / Nizozemsko, 2018, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Maemi
    ****

    Od většiny filmů s transexuální tématikou můžeme očekávat, že hlavním tématem bude postupné uvědomování si transexuality, snaha nalézt odvahu dát to najevo blízkým a boj s jejich nepochopením. Naše hrdinka toto období již překonala a její transexualita je nám předložena jako fakt; vystupuje zde jako dívka, která je zatím v těle chlapce, nikoli jako chlapec, který se cítí být dívkou, a celé její okolí ji tak také vnímá. V centru pozornosti filmu tudíž nestojí samotná transexualita jakožto problém, nýbrž Lařino vnitřní prožívání, protože to, že se jí dostalo přijetí blízkými, neznamená, že ona přijala sebe samu.(8.5.2019)

  • kajas
    ****

    Působivá cesta do duše transexuální Lary/Victora. Natočené s nebývalou citlivostí, na debutanta velmi vyzrále, téměř dokonale. Bavily mě jak scény z baletního studia, tak Lařiny rozhovory s otcem. Hlavní postava má pro svou proměnu ty nejlepší podmínky - chápající rodinu (ač bez matky, jejíž nepřítomnost nebyla vysvětlena) - bojuje ale s vlastní nejistotou, nedůvěrou v samu sebe. Všechny potřebné emoce dokázal mladý herec Victor Polster přenést na plátno tak přirozeně, že mi jeho výkon místy způsoboval husí kůži. Skoro 5*.(1.7.2018)

  • Steffa.
    *

    Snímek vyprávěl o trans dívce Laře, která se však narodila v těle muže. Podstupuje proto množství hormonálních a chirurgických procedur, aby jejímu pocitu, že je ženou, odpovídalo i její tělo. Jejím snem je také stát se profesionální baletkou. Film samotný je až naivně idilický. Lara žije s otcem a bratrem, kteří se s ní kvůli jejímu snu stát se baletkou, přestěhovali dokonce do jiného města, ve kterém se taneční škola nachází. Její otec je až nenormálně chápavý, obětavý, starostlivý a Laru podporuje jak jen může. Neustále si s ní povídá, řeší s ní její pocity, chodí s ní na zdravotní vyšetření a také toleruje všechny její výkyvy nálad, výbuchy vzteku a vždy je jen přívětivým a chápavým tatínkem. Nejinak milé je i zbylé Lařino okolí. Její učitelé ve škole jsou velmi vstřícní a spolužáci ji kvůlu jejímu „problému“ také nijak neodsuzují či nešikanují. Při velmi citlivě položeném dotazu, zda dívkám nebude vadit, když se bude Lara s nimi převlékat v dívčí šatně, není ani jedna dívka proti. Dá se říct, že Lara vlastně žije v úplně ideálním světě plném porozumění, přesto však tohle všechno prožívá velmi těžce, což je samo o sobě pochopitelné, nicméně prostředí vykreslené ve filmu podle mě absolutně neodpovídá realitě. Herecké výkony byly velmi přesvědčivé, Victor Polser v roli Lary předvedl zajisté vynikající výkon, avšak svou idylkou mě film nepřesvědčil, abych mu uvěřila a dovedla se skutečně vcítit. Jako pěst na oko na mě působil i konec, ve kterém si Lara nůžkami ustřihne své přirození, ačkoli ji již zanedlouho má čekat operace, která by celé její trápení vyřešila. Neskutečně vlídná a chápavá reakce jejího otce i na tuhle „hrůzu“ způsobila, že mi film v závěru přišel spíše jako velmi špatná komedie, než jako kvalitní drama.(17.1.2019)

  • Brylin
    ***

    V období dospívání může být přijímání vlastního těla, a platí to zejména pro dívky, poněkud problematické. Když jste ale dívka v mužské tělesné schránce a ještě toužíte být baletkou, musí to být peklo. Obdivuhodné představení Victora Polstera toto peklo zprostředkovává velmi uvěřitelným způsobem a celý film de facto stojí na jeho výkonu. Téma snímku mě ovšem nevtáhlo natolik, abych šel na čtyři hvězdičky - uděluji tedy poctivé tři.(30.6.2018)

  • nunka
    ****

    Intímny príbeh dospievania ženskej duše v mužskom tele a silná výpoveď náročnej problematiky transrodových ľudí, ktorí túžia byť len sami sebou. Film "Girl" nie je o dialógoch ani o dramatickom scenári. Samotný príbeh a vnútorné pocity trans ženy sú autentickou drámou a kým sa rodová rozlada nevyrieši, duša si prechádza peklom. Čas na operačný zákrok plynie pomaly a počas prípravy Lara dostáva nadmerné množstvo podpory a prijatia - od otca, kamarátov, lekárov a učiteľov. Napriek silnému zdroju pomoci vo svojom okolí zvládanie svojich vnútorných pocitov, nenaplnených túžob dáva len veľmi ťažko. V závere vnútorné pnutie graduje a Laru neopúšťajú najmä tí najbližší. V dnešnej spoločnosti je obdobný "hyper podporujúci koncept" stále scifi, práve o to väčšiu hodnotu má tento réžijne a herecky veľmi dobre vydarený snímok.(20.5.2019)

  • - Lukas Dhont získal svou inspiraci pro film v roce 2009, když četl novinový článek o belgické dívce, která byla po narození přidělena otci, který se usiloval stát balerínou. (Stoka)

  • - Konkurzu na hlavní roli se zúčastnilo 500 účastníků mezi 14–17 lety. Dívky, chlapci i trans. Nikdo však nebyl tak dobrý v tanci a hereckém projevu zároveň. Tým se proto znovu vrhl do hledání, tentokrát v řadách obsazení tanečníků a Victor Polster byl objeven. Odpovídal přesně tomu, co hledali. (Kamas)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 12. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (Stoka)