poster

Dívka

  • Belgie

    Girl

  • Slovensko

    Dievča

    (festivalový název)
  • Nizozemsko

    Girl

Drama

Belgie, 2018, 105 min

Režie:

Lukas Dhont

Producenti:

Dirk Impens

Kostýmy:

Catherine Van Bree
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hygienik
    **

    Ak by som zostavil rebríček 10 najkontroverznejších filmov, čo som kedy videl, tento by sa tam s prehľadom dostal. Téma výborná, človek protagonistke fandí. Postupom času sa začali objavovať scény, ktoré boli pre mňa na hrane akceptovateľnosti. Záver to totálne zaklincoval v negatívnom zmysle. Znepokojuje ma predstava, že ľudské telo sa dá meniť podľa potreby aj v takej základnej veci, akou je pohlavie. To sa môžete zamilovať do ženy a ona vám jedného dňa možno prezradí, že kedysi bola muž. A žiaľ v závere film vyznieval tak, že Lara potrebuje skôr psychologickú/ psychiatrickú pomoc, než operáciu. Súhlasím s komentárom od TroiMae. Festival inakosti 2018.(20.10.2018)

  • Brylin
    ***

    V období dospívání může být přijímání vlastního těla, a platí to zejména pro dívky, poněkud problematické. Když jste ale dívka v mužské tělesné schránce a ještě toužíte být baletkou, musí to být peklo. Obdivuhodné představení Victora Polstera toto peklo zprostředkovává velmi uvěřitelným způsobem a celý film de facto stojí na jeho výkonu. Téma snímku mě ovšem nevtáhlo natolik, abych šel na čtyři hvězdičky - uděluji tedy poctivé tři.(30.6.2018)

  • kajas
    ****

    Působivá cesta do duše transexuální Lary/Victora. Natočené s nebývalou citlivostí, na debutanta velmi vyzrále, téměř dokonale. Bavily mě jak scény z baletního studia, tak Lařiny rozhovory s otcem. Hlavní postava má pro svou proměnu ty nejlepší podmínky - chápající rodinu (ač bez matky, jejíž nepřítomnost nebyla vysvětlena) - bojuje ale s vlastní nejistotou, nedůvěrou v samu sebe. Všechny potřebné emoce dokázal mladý herec Victor Polster přenést na plátno tak přirozeně, že mi jeho výkon místy způsoboval husí kůži. Skoro 5*.(1.7.2018)

  • brumbrum
    odpad!

    Natocene sugestivne, takze clovek ma nakoniec pocit, ze jeho JA (a je fuk, jak to kto pomenuje, ci duch, alebo "ja", alebo proste podstata jestvovania, ktora povie o sebe "mam zdrave telo" alebo "ona ma pekne telo": kto je to "ona" ak len "ma" svoje telo?) je len zasunute to kopy masa, ktore sa da podla potreby zmenit na muza alebo zenu alebo trebars oboje napockanie. Dnes velmi moderne, ked uz nie je jasne ani to, co este len pred par rokmi vedel kazdy skolkar: kto je dievcatko a kto chlapcek. Ze existuju smutne pripady, ked nestastny jedinec fakt nema jasno vo svojom pohlavi, este nie je dovod o tom tocit svinsku propagandu, aby o pohlavnej orientacii zacali diskutovat slabsie povahy, ktore by na to inak neboli nikdy byvali prisli. Spolocnost, ktora sa zaslepila pred jestvovanim Boha, sa snazi spravit bozsku karikaturu z cloveka: podme tvorit pohlavie! ODPAD(18.11.2018)

  • POMO
    ****

    Přesnější portrét dospívající trans-holky a jejího trápení se kvůli sociální odlišnosti a tělu, do kterého se omylem narodila, nenajdete. Otázkou zůstává, jestli vás v takto komorně pojatém, formálně konvenčním provedení, které od první do poslední minuty staví na čtení pocitů z její tváře, bude bavit. Mně bavilo. Důležitou a hezkou postavou je její otec, který ji psychicky prostě nemůže pomoct, ať se snaží jakkoliv. [Cannes](12.5.2018)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 12. května 2018 na filmovém festivalu v Cannes. (Stoka)

  • - Lukas Dhont získal svou inspiraci pro film v roce 2009, když četl novinový článek o belgické dívce, která byla po narození přidělena otci, který se usiloval stát balerínou. (Stoka)

  • - Před českou kino premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 30. června 2018. (Varan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace