Reklama

Reklama

Mandalorian - Season 2 (2020) (série)


Kapitola 10: Pasažérka (S02E02)

(epizoda)
  • USA Chapter 10: The Passenger (více)

VOD (1)

Mandalorian musí podniknout riskantní cestu se zvláštní pasažérkou a drahocenným nákladem. (Disney+)

Recenze (62)

Sany33 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Príbeh: Mando je na stope za hľadaním ďalších Mandalorianov ale aby dostal požadované informácie musí previezť pasažiera bez hyperpohonu na druhú stranu galaxie. To by nebol on aby sa nezaplietol z miestnou hliadkou novej republiky a aby nerozbil hniezdo mimozemských pavúkov. Prevedenie: Postupne sa Mando dostáva stále do situácií kedy bojuje viac s monštrami ako kántri ľudí. Ale mne osobne to navadí ak to má grafický vizuál z 21. storočia tak som plne za. Hlavná príbehová linka síce stagnuje ale na úkor akcií a CGI efektom. 93% ()

Whyyess 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Moc dobře si pamatuju jak si spousta z vás u prvních dílů první serie stěžovala, že některé díly jsou vlastně o ničem a že to nikam neposouvá děj, a po shlédnutí posledního dílu jste všichni souhlasili že ten pomalejší rozjezd dával smysl a že to jako celek perfektně funguje. Takže hlavu vzhůru kucí, jsem si jistý že u druhé série tomu bude stejně ;-) Já osobně se skvěle bavím u každého dílu, ať už se to týká hlavní dějové linky nebo side questu. A tento díl nebyl vyjímkou !! 4,5/5 ()

Reklama

dO_od 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

// Tak dlouho si u Disneyho nikdo nevěděl rady s tím, co chce vlastně Mandalorian být, až se z něj stal Zaklínač. Jako proč ne, s tímhle rozpočtem to ve druhé řadě aspoň vypadá hezky a jakmile si člověk zvykne, že je to v podstatě o ničem, je to docela fajn. Pořád bych si ale přál, aby někdo v tomhle světě konečně natočil něco opravdu ambiciózního. ()

papuchalk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po dvou dílech druhé řady.. koukám na to s dětma, líbí se mi to vizuálně i zvukově, je to takové učesanější než první řada zdá se mi. Souboj s drakem i s pavoukama napínavej, že jsem fakt čuměl. Ale to podstatný, děj, příběh, kam to celý směřuje, to je opravdu otázka jak tohle hodnotit. Mě vlastně nevadí, když není film přímočarý, nebo popisuje nějakou epizodní zápletku, která je vpodstatě bezvýznamná. Takový Pulp fiction je prostě soubor bezvýznamných historek, a jak to přitom funguje že? V řadě westernových filmů se taky vleče bezvýznamný příběh a podstatná je nějaká atmosféra pomalu ubíhajícího času. To by mi teda nevadilo, a tu atmosféru si náležitě vychutnávám. Problém je však v tom, že náš hrdina má pořád v baťohu toho baby jodu, má cíl hlavní mise přímo před ksichtem, ale pořád se vrhá do brutálně nebezpečných misí, který mu nejsou vůbec k ničemu, a kde toho jodíka může uplně s klidem zabít, a pořád ho tahá s sebou i na souboj s drakem (wtf). Prostě normálně by se s nějkým šerifem, když už zjistil že to není mandalorian, vůbec nebavil a jel si dál po svým. To samý s nějakou pasažérkou s vajíčkama. Takže najednu stranu mi to nevadí, je to prostě zobrazení běžného života bounty huntera, nadruhou stranu by to s tímhle nalezencem nikdy nepodstupoval, pokud má aspoň trochu zbylýho mozku po tom co o něj málem přišel na konci první řady. Místy chybí trochu ucelenější logika, například jsem nepochopil proč ty dva x-wingy, kteří Manda honili a chtěli ho zajmout, se vrátí a pomůžou mu postřílet pavouky, a nějak přiblble mu vysvětlí, že ho zatýkat nebudou, když jim ale Mando řekne ať mu pomůžou s rozflákanou lodí, tak to se jim najednou už nechce a odletěj pryč. Tak proč se tam vraceli??? Bylo jasný, že bez pomoci se odtamtud s rozbitou lodí nedostanou, takže to, že x-wingy odletěli, tím je prakticky odepsali na smrt a s pavoukama jim vůbec pomáhat nemuseli a neprodlužovali by jim utrpení pomalé smrti v mrazu bez zásob a  bez funkční lodi. No najednou loď nastartovali i když byla děravá jak titanik po havárce a odletěli sami... hm tak to mohli asi odletět ihned né? Chybí nějaký vtipný droid... ()

dennykr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Z lovce lidí se stává lovec monster. Jestli jsem svojí paralelu s Monster Hunterem měl za náhodnou asociaci, teď se zdá být ještě trochu zřetelnější. Vlastně se nedivím, že spousta kritiků Mandaloriana vysvětluje skrze otevřené videoherní narativy - The Passenger působí jako side quest komplikující cestu za hlavní linkou. Jenže ono to je trochu složitější, protože side questy bývají vertikálně orientované, samostatné a kratší narativní celky na pozadí něčeho většího. Jsou víceméně paralelní s polonávaznou až nenávaznou epizodou na pozadí návazného narativu. Co chci říct. Není třeba si půjčovat videoherní slovník - jakkoliv je Mandalorian jeden velký fetch quest - pro vysvětlení celého seriálu a jeho struktury. Dobrý, takže když jsem se pohádal sám se sebou, můžu k epizodě. // Za mě pořád dobrý teda. Vlastně se trochu kopírují vzorce první série, jen se trochu tíhne k westernové estetice, narozdíl od té samurajské. Takže westernová hudba, víc zatmívaček a žánrových kompozic. Pořád se pohybujeme na bázi tvořené opravdu základními vývojovými vzorci, jenže zatímco minule to byl úkol, teď jde o cestu. I proto může být epizoda tak rozporuplně přijímána - ona nám nad rámec boje se smečkou pavouků nic nepřináší, ne? Omyl. Zaprvé samotný boj a cesta k němu je vrcholně zábavná, ale především se znovu pracuje se světem. Konečně se podíváme na zástupce Nové republiky, konkrétně dva piloty X-wingu. Jasný, není to úplně reprezentativní vzorek, ale Mando je poprvé explicitně konfrontován zástupci autority. Co to znamená? Že se poměrně obratně buduje represivní složka (konkrétně nová armáda zastupující republiku) jako benevolentní opozice Impéria. Nejen pointa epizody, ale i dlouhé a relativně přátelské vyjednávání odhalují, že po pádu sithské autority nastává nová a volnější - nikoliv však nekontrolovaná - doba. Nová republika je přesně tím, co Han, Luke a Leia reprezentují. A ještě jedna zajímavost, zatímco v předchozích epizodách stál konflikt především na axiologických rozporech Mandových činů ve vztahu k hodnotovému řádu Mandalorianů, teď je to vedlejší postava, kdo mu ten řád připomíná. Skoro jako by jej role otce lehce morálně deformovala. Apel na dodržování hodnot tak poprvé přichází zvenčí. // Samozřejmě se vrací kantýna v Mos Eisley a Payton Reed rekonstruuje nejen přesné kulisy, ale i několik identických kompozic. A samozřejmě, že režisér Ant-mana do kantýny přivede obrovského mravence. Mj. tam dvě důležité postavy hrají Sabacc, v něm jsem (v KOTOR) ztratil hodně kreditů. Ale pozor, někde jsem četl, že mravenec Dr. Mandible není jen tak ledajaká postava, ale Kitik Keed’kak z Epizody 4. V Nové naději totiž podobný insektoid sedí v pozadí kantýny. Jenže zástupci rasy Yam'rii jsou spíše kudlanky než mravenci, ale já o hmyzu nic moc nevím. Každopádně jde o zajímavou drobnost. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (6)

  • Hlavní dramatická část příběhu je udělána na základě starého grafického konceptu dvorního grafika Star Wars Ralpha McQuarrie. Jeskyně i tvor v ní byli udělány zcela věrně, akorát dle původního konceptu se s ní měl potkat Luke Skywalker na Dagobahu ve Star Wars: Epizodě IV (1980). (Sidarius)
  • Peli (Amy Sedaris) a Dr. Mandible hrají v kantýně karetní hru zvanou „Sabacc“, která je ve světě SW velice populární, a ve které např. Han Solo vyhrál svoji loď Millenium Falcon. (NiWi)

Reklama

Reklama