Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za deštivé noci poskytne železniční hlídač nocleh elegantnímu cestujícímu, kterému ujel vlak. Když je hlídač odvolán do služby, zůstane George, jak se cestující jmenuje, s jeho dcerou Andreou v domku sám. Na Andreu mladý světák velmi zapůsobí a ještě téže noci mu dívka podlehne. Ráno George odjede. Andrea po čase zjistí, že čeká dítě. George pokračuje ve městě ve svém nevázaném životě a stýká se důvěrně především s vdanou paní Gildou. Když dostane od hlídačovy dcery dopis, že je těhotná, pošle jí peníze. Andrea odjede do města, aby tam tajně porodila. Dítě se však narodí mrtvé. Andrea se později provdá za muže, který ji zachránil na opuštěné cestě před znásilněním. Andrea mu dala vlastní krev pro nutnou transfuzi po zranění, které mu násilník způsobil. Jednoho dne se náhodou ve společnosti svého manžela setká s Georgem, který ji začne znovu svádět. Záhy se i v mladé ženě probudí znovu dřívější touha, opouští manžela a chce odejít s Georgem... (ČSFD)

(více)

Recenze (118)

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Erotikon už ztratil veškerou pachuť skandálního filmu pro dospělé, ale neztratil estetiku uhrančivosti, která vás provází celý film. Skvělé dvě hlavní postavy mezi kterýma to doopravdy jiskří, pěkné filmové postupy z kterých sálá nostagie a pak také třeba skvělá kamera Oty Hellera. Našlo by se spoustu důvodů proč vám doporučit tenhle film... Možná i proto, že to byl jeden z prvních českých filmů, který za něco stál a mohl se měřit i se zahraniční konkurencí... ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Původně jsem k tomu měl výčitky, posouvá se to totiž celkem pomalu, ale když nad tím přemýšlím, je to jediná výtka kterou mám. A navíc němé filmy člověk musí hodnotit s určitým ohledem. Když ale pominu tohle mínus, tak musím říct, že jsem byl celý film naprosto fascinovaný. Zápletka je jednoduchá a přitom chytře promyšlená a rozhodně dokáže zaujmout. Postavy jsou taky dostatečně promyšlené a jejich osud mě zaujal. A filmařská stránka mi přišla absolutně dokonalá, především práce s kamerou, na které je znát, jak je každý jednotlivý záběr vypiplaný do detailů, jak si kamera krásně hraje s detailními záběry pohybů rukou nebo tváře, jak se zde pracuje s kompozicí obrazu a taky jak to celé má svou okouzlující a stále podmanivou poetiku... Fakt, krásný kus filmařiny. A líbila se mi i ta práce s mezititulky, třeba když bylo potřeba něco zdůraznit. Vlastně mě to nadchlo tolik, jako kdysi Faust od Murnaua, takže s tím filmem nemůžu být nespokojený. Tak trochu jsem doufal, že by se mi to mohlo líbit a naštěstí jo, dokonce jsem i nadšený. Co můžu podle Erotikonu soudit, Macahtý měl určitě talent, takže se někdy podívám i na jeho další filmy. Jinak doporučuji velmi krátký, ale dost výstižný komentář uživatele belldandy, který hezky popisuje poetiku v jedné scéně tohoto filmu. Za mě spokojenost fakt velká a až příště půjdu do Baru, který neexistuje a dám si Erotikon, tak budu moct zavzpomínat na tenhle úžasný film :-) Čím víc nad ním přemýšlím, tím víc se mi líbí. 5* ()

Reklama

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Všude jsou, všude jsou, [...], pověst nám poskvrní, smyslníci smyslní. ♪ - Pověst není vše! I když uznávám, lidé s vámi zacházejí přeci jen jinak, když ji máte - předcházet si, či přecházet, toť oč tu běží. Přesvědčit se o tom můžeme právě zde. ;-)  __ Hotový rej upírů, nezdá se vám? Mám být konkrétnější? Jak je ctěná libost: vizte ony mrtvolné obličeje, obličeje nejběžnější z barvy pokojových stěn (Olaf Fjord)! Musí být zklamán ten, kdo čekal náběh ruměnců, vyvolaných smyslnými (erotickými) hrami. Postavy Erotikonu si neužívají, ó nikoliv, oni se navzájem využívají/zneužívají. Tyjí ze svých citových zmatků, potřeby být milován. Že by tedy nakonec skutečně byli upíry? __ Vždycky jsem chtěl vidět Th. Pištěka v tragické úloze; samozřejmě tato tužba spadá v ty, které si jeden uvědomí až a posteriori, tedy jsem na to přišel až dnes. 70% ()

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Na jednej strane síce pribudlo zaujímavých avantgardných experimentov a kamerových trikov, na druhej však aj sentimentality a „humoru“ Chýbala vážnosť, realistickosť a fatálnosť KREUTZEROVEJ SONÁTY, nahradil ich rýchly prechod k efektným okamihom, bez vývoja či psychologickej opodstatnenosti. Nádherní predstavitelia, avšak silne skarikovaní, mimoriadne sympatická a krásna, no hlúpa vidiečanka, hrozne bezcharakterný zvodca. Prekvapujúci happyend. Dievčina však ide radšej do Paríža, a na starého utrápeného otca, čo ju tak srdnato bránil, sa zvysoka vykašle... Napriek týmto nedostatkom sa stále jedná o mimoriadne krásny, a predovšetkým UCELENÝ film, hlavne v porovnaní s neskoršími zvukovými dielami, v čele s preslávenou EXTÁZOU. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Skvěle vyvážené melodrama, výborně promlouvající obrazem, mísí dráždivé i svěží humorné okamžiky a výbroně pracuje s hercem, na jehož proměnlivé tváři často ulpívá. Ita Rina zde opět dokazuje svůj široký herecký rejstřík, jemnou mimiku a nevšední krásu. Velmi zajímavou roli zde získal Pištěk jako zhrzený až vyšinutý milenec. Některé pohyby kamery působí až odpoutaně a někdy hraničí až s avantgardními postupy. Bez diskuze umělecký vrchol našeho němého filmu. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • Premiéra proběhla v Karlových Varech. Pražská premiéra byla až 3. 1. 1930. Film byl znovu uveden roku 1933 v české a německé ozvučené verzi s hudbou Erno Košťála. Obě verze byly podstatně zkráceny. V NFA existuje kopie německé verze K-N 1860,0 m, kopie české verze na videokazetě. Film byl v letech 1993-95 rekonstruován v Národním filmovém archivu. Zdroj: Český hraný film 1898-1930, NFA 1995. (ČSFD)
  • Na vzniku snímku se podílela řada znamenitých tvůrců od Vítězslava Nezvala, který inkognito poskytl námět, až po kameramana Václava Vícha či architekta Jilia von Borsodyho. [Zdroj: Festival nad řekou] (hippyman)
  • Krátko po uvedení filmu podľahol režisér Gustav Machatý nervovému vyčerpaniu a niekoľko týždňov strávil v psychiatrickej liečebni. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama