Reklama

Reklama

Bláznivá komedie o záměně identity, sexy monstrech a neshopných policajtech v hlavní roli s Robertem Benignim. Děj, založený na skečích probíhá na okraji Říma, kde řádí neznámý vrah a násilník. Všechny nitky vedou k Lorimu (Roberto Benigni), který je pro svoje neobvyklé chování nejnenáviděnějším člověkem v okolí. Od první chvíle policejního vyšetřování je hlavním podezřelým a po svých neslavných pokusech svádění přivádí policii k myšlence, že právě on je tím sexuálním maniakem. (Butterfly Video Entertainment)

(více)

Recenze (42)

tron 

všechny recenze uživatele

„Koukněte. Je to znepokojivé.“ Pamätám si, že toto pustili neviem či na „Jednotke“, alebo možno na Markíze, určite sa to ale odohralo počas Silvestra v 9O. rokoch. Vtedy mali televízne Silvester obrovskú sledovanosť, na televíznej pôde to bola jedna z najväčších a najveľkolepejších udalostí roka. A teraz si predstavte, že po hlavnom programe pár minút po polnoci, možno o pol jednej ráno, pustili toto. Svojráznu taliansko-francúzsku komédiu s kriminálnym podtextom o sériovom vrahovi s pošukom Benignim v titulnej úlohe. S TÝM Benignim, ktorý mal len rok dozadu v hre fiasko so Synom Ružového pantera. Dodnes na jazyku cítim trpkú pachuť sklamania. V r. 2023 som ale dostal netuším prečo dať tomu ešte jednu šancu. A dobre som urobil. Netvrdím, že je to komédia roka, ale Benigni tomu dáva veľmi veľa. Jeho počínanie a svojský herecký prejav síce nesadnú každému, ale ja osobne som sa pri sledovaní toho, čo tu predvádza, cítil ako keby som pri práci sledoval Pierrea Richarda a to už je vážne čo povedať. Benigni ovláda jeden z najväčších fígľov komiky a to dohnať situáciu do ad absurdna a tváriť sa pri tom vážne ako na pohrebe. Vďaka tomu všetko to jeho pitoreskné zhovaďovanie, expresívne preháňanie a pišišvorenie funguje na jednotku (chôdza v extrémne skrčenej polohe). Famózna je potom policajná pasáž, ktorá je zostrihaná tak, že neškodný týpek v nej pôsobí ako zvrhlé sadistické sexuálno-zoofilné zviera. Jedná sa o Benigniho autorský projekt, keďže okrem hlavnej úlohy si vzal na starosť aj spolunapísanie scenára a následne réžiu a produkciu. ()

hrumsrt 

všechny recenze uživatele

Jedná se o další zdánlivě zanedbatelnou francouzsko-italskou komedii, kdyby však se na její tvorbě v takové míře nepodílel herecký a komediální živel, jakým je Roberto Benigni.. I když souhlasím, že v mnoha ohledech jde o spíše televizní provedení, tak není nutné se obávat, že by to mělo vliv na celkový projev.. Hlavním pojítkem celé palety zobrazených situačních komedií je postava Loriho. Osamělého muže, který je čirým parazitem společnosti. Nemá nouzi o tom krást, lhát či se nechat vydržovat.. Netrvá dlouho než si jeho delikventského chování všimnou i policejní orgány, ale nikoli pro jeho opravdové společenské prohřešky, nýbrž s podezřením, že jde o sexuálního delikventa.. S tímhle záměrem na něj nasadí mladou policejní důstojnici Jessicu, která povětšinou volí namísto terénní (pochůzkářské) práce spíše klidnou administrativu přímo z kanceláře.. Úkolem Jessicy je se vměstnat Lorimu do života za každou cenu, aby viděla jeho odpornosti na ženách na vlastní oči, případně aby ona sama posloužila jako objekt jeho perverze. Už jen zadání jejího úkolu napájí celou postavu paranoidní a podezíravou energií, která sama o sobě přináší několik kuriózních střetnutí.. Postava jakou ztělesňuje Lori je ovšem pouze maximálně vygradovanou představou každého dnešního sobce, který tkví v každém z nás.. Ovšem k mistrovství jeho kachní chůze musí už každý dojít roky tréninku.. Vtipná, jednoduchá i když na Benigniho poměrně vulgární groteska.. 70% ()

Reklama

TheSpearCZ 

všechny recenze uživatele

Tohle je ten starý dobrý komediální humor, kterým se může pyšnit jen velmi malé množství filmů. Roberto Benigni, coby bezmozek je tady naprosto geniální a spolu s pěknou Nicolettou Braschi tady oba dva rozjeli takřka dokonalý příběh s kriminálním a sexuálním podtextem, ale samozřejmě vše bez nějakého nátlaku, je to natočené se strašnou lehkostí a jedna kultovní scénka střídá druhou. Francie je Funès, Itálie bezpochyby Benigni. A rád se na to podívám znovu. Čisté 4* ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Trhlá komedie Monstrum spočívá hlavně na situačním humoru. Největším aktérem komických situací je sám tvůrce Roberto Benigni, který si krade celý film pro sebe. Některé gagy jsou naprosto famózní, ale mezi nimi občas nastane delší pauza. K tomu by asi nedocházelo, kdyby byl snímek o půl hodiny kratší. (65%) ()

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele

"E' il Mozart del vizio..." (haha) (...) Geniální physical comedy Roberta Benigniho, který ještě před svým oscarovým 'La vita è bella' předvádí vlastně dost totéž, ale zajímavěji a zábavněji (protože na rozdíl od jeho oscarového filmu tu není ta prvoplánovaná hra na city - ale třeba bych se na to dnes díval jinak). 'Il Mostro' je pro svou dobu typická italská bláznivá komedie, kde se hlavní hrdina, v jádru sympatický, ale pořád prospěchář, Loris, skrz své podivné voyeur "momentky", kdy se často dostává do erotických situací... a je u toho mnohdy i na očích, či i na kameře, stává hlavním podezřelým v hledáčku policie, která chce mermoci dopadnout vraha, který zrovna řádí v Římě. Scény jsou skečovité a vždycky se snadno strhnou určitým směrem, ale v té jednoduchosti je to geniální (jak to s tím zápalem a afektem umí prodat snad jen Italové) a Benigni to tady zkrátka trefil, je to skvěle napsané a nenáročné, člověk u toho nemusí moc přemýšlet, aby se na to naladil. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Francouzští herci namluvili vše ve svém rodném jazyce a později byli předabováni různými italskými herci. (TheSpearCZ)

Reklama

Reklama