Reklama

Reklama

Naše doba

(festivalový název)
  • Mexiko Nuestro tiempo (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Nový film Carlose Reygadase pojednává o vztahu mezi Juanem a Ester, kteří spolu žijí v "otevřeném" partnerském svazku. Když se ale Ester zamiluje do jiného muže, Juan se musí vyrovnávat se zjištěním, že nedokáže dostát nárokům, které si na sebe klade. Film nás tentokrát nezavede do prostředí mexické reality jako v předešlých Reygadasových filmech, ale do oblasti státu Tlaxcala, do světě rančů a býčích zápasů, kde opět Reygadas zdůrazní pro něj tak typické pomalé záběry přírody, vlastní tok času nebo dokonalou vizuální optiku. (pan Hnědý)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (14)

Sawy 

všechny recenze uživatele

Opojné esteticky i tematicky. Začátek jako mexické American Honey se po dvaceti minutách změní v křehkou i bolestivou analýzu toxického manželství, které si v sobě ale stále ukrývá určitou pokoru a láskyplnost. O ústupcích, které děláme, aniž bychom znali jejich skutečnou hodnotu. O pravdách, které často dokáže odhalit jen ten nejnevinnější pozorovatel. O magii, která se skrývá v každodennosti. O době, která může být kohokoliv z nás. 95 % ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Na tohle jsem se dost těšil a zároveň se toho bál. Ono přece jenom tři hodiny jsou fakt dlouhá doba a ukočírovat to tak, aby to diváka nenudilo a vtáhlo do děje, rozhodně není jednoduché. No, bohužel se mi potvrdilo to druhé. Prvních 20 minut je fakt zajímavých, poetických a tak nějak jsem doufal, že to vydrží. No a pak se z toho začala stávat poetická nuda a v poslední hodině už to byla jenom nuda. Kameru to má fakt dobrou, jako každý Reygadasův film, ale kromě toho všeho a ještě několika scén jsem tam nenašel nic, co by pro mě vytvořilo nějaký velký zážitek. U Reygadasova opusu magnum Tiché světlo to všechno funguje naprosto dokonale a i ostatní jeho filmy mají něco do sebe, byť se mi třeba tolik nelíbily. Tohle ale bylo velké zklamání. Příběh je hodně podobný tomu z Tichého světla, taky tam šlo o manželskou nevěru, akorát tady se to odehrává na jiném místě a má to jiný konec. Hodně ubylo poetiky a tak jsem se tu tak nějak neměl ty tři hodiny čím kochat. A o poetiku šlo u Reygadase především, tohle je celkem obyčejný, ukecaný a strašně dlouhý příběh o manželské nevěře. Možná se už Reygadas vyčerpal, nevím, každopádně Nuestro tiempo je podle mě jeho nejslabším filmem. Souhlasím s komentářem uživatele rivah, vystihl to dobře. 2* ()

Reklama

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Ze široka pojatý, niterný, vrstevnatý a z hlediska nejrůznějších formálních a vypravěčských prostředků nebývale pestrý snímek věnovaný partnerským vztahům, jejich různým podobám a proměnám, exceluje zejména na poli naprosto bravurní a vynalézavé režie, nádherné kamery a skvělých hereckých výkonů ústřední dvojice, kterou ztvárnili přímo Reygadas a jeho žena, kteří jsou přitom oba neherci. Divácky náročnější, leč na Reygadasovy poměry stále velmi přístupný film plný býčích metafor a ohromujících pasáží (koncert pro tympány, napadení koně býkem, sex nasnímaný voyeuristicky přes nedovřené dveře) se inovativně noří do hlubin složité a komplexní psychologie lidí a jejich vztahů a v podstatě jde o naprosto mimořádné dílo, jemuž lze vytýkat jen pár nedostatků, mezi něž se řadí místy přílišná dějová rozvolněnost a přeci jen trochu přehnaná délka některých záběrů a scén. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Nový film Carlose Reygadase nepojednává pouze o spirituálním, duchovním formátu a narativním utlumením, jako v předešlých filmech. Není to jestřábí oko, které sleduje chod země, které detailně prozkoumává dotek přírody, zvířat, západu a východu slunce a člověk je až na druhém místě. Reygadas jde do hloubky postav a především manželského vztahu, který se rozpadá a budoucnost připomíná blížící se galaxii Andromeda k naší soustavě a jejího drtivého následku. Nejzásadnější rovinou zde tvoří samotný způsob pohledu kamery, v němž se zračí jak tiché pozorování, tak ponor do subjektivity. Cítíme úzkost z pohledu Juana nesmírně blízko. Začátek pozorování v řece s dětmi je meditativní. Široký formát tvoří dotek absolutna. Každým filmem Carlose Reygadase přichází poselství. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Kde jsou ty časy, kdy Reygadas natočil zásadní JAPÓN a spirituální TICHÉ SVĚTLO. Teď už jde jen o rozvleklé pojednání tématu manželské nevěry, které bylo pojednáno už mnohokrát a přesvědčivěji. (Zásadní řešení či vyrovnání vztahu se vyhnul otevřeným koncem se soubojem býků.) . Působivé záběry na život na farmě, planiny s býky a zejména pak velkoměsto v nadhledech sklouzávají do formálně efektního sebevykrádání stylu. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • Filmy Carlose Reygadase byly tak trochu autobiografické vždycky. „Přesně v takovém traktoru jsem jako kluk jezdil,“ svěřoval se mexický režisér v rozhovoru ke snímku Tiché světlo. Pro svůj nový film se ale oceňovaný tvůrce rozhodl tuto autobiografickou rovinu ještě zdůraznit. Vůbec poprvé Reygadas ve svém vlastním snímku vystupuje také jako herec, dokonce v hlavní roli. Partnerku mu přitom dělá jeho skutečná družka, filmová střihačka Natalia Lopez. [Zdroj: cinepur.cz] (pan Hnědý)
  • Reygadasovi fanoušci jistě poznali nejednu spojitost se zmiňovaným režisérovým dřívějším filmem Tiché světlo (2007), jehož hrdinové, Johan a Esther, se také potýkali s problémem patrnerské nevěry. Nový film se nicméně neodehrává na severu Mexika v komunitě Mennonitů, nýbrž ve státě Tlaxcala, světě rančů a býčích zápasů. [Zdroj: cinepur.cz] (pan Hnědý)

Reklama

Reklama