Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (128)

Endyis 

všechny recenze uživatele

To snad ne??? Jak můžou např. ty Slámovy sračky mít tak vysoké hodnocení a tak brilantní filmový přednes jako tento jen tak málo. Ano bude to jeden z důvodů, proč se u nás z převážné většiny točí filmy nevalné kvality. Když se totiž někdo vychýlí z běžných řad, lidé to automaticky hned nevnímavě odsoudí o to včetně přechytralých kritiků (viď Lipšanský), proto jsem rád za jakýkoliv film tohoto formátu. Skvělý undergroundový počin Vladimíra Michálka podle výbovné předlohy Jáchyma Topola se skvělou dynamickou kamerou. Vyníkající herecké výkony, skvělá hudba a neodfláknutá výtvarná stránka dělají z tohoto filmu, jeden z nejoriginálnějších našich porevolučních počinů a Michálek ukazuje, že je opravdu skvělý režisér (nejlepší současné české kinematografie). Jděte se vycpat s tímto hodnocením!! (někteří:))) Uděluji čestných 95% dokonalé, minimalistické, depresivní a totálně působivé!!!! ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Vladimíra Michálka považujem za jedného z najlepších českých režisérov. Jeho film "Je treba zabiť Sekala" je pre mňa vrcholom českej kinematografie. Ale hodne sa mi páčila aj "Amerika" alebo "Babie leto". Avšak snímkom "Anjel Exit", ktorý natočil v roku 2000, na mňa moc nezapôsobil. Snaha o vizuálnu, pocitovú a atmosferickú originalitu pánovi Michálkovi nevyšla. Aj majster tesár sa občas utne. Ale snaha sa cení. V tomto prípade dvoma hviezdičkami. ** ()

Reklama

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Těžko si představit větší sračku, než je tohle. Chudák stanice metra Anděl, takhle zneužít její název, navíc úplně nesmyslně, nevím proč. Šiťácká ruční kamera, šiťácké osvětlení, šiťácké barevné filtry, šiťáckej zvuk, šiťácká režie, šiťáckej děj, šiťácké herecké výkony. Zuzanu Stivínovou mám normálně rád, ale tímhle si u mě zavařila (i když zrovna ona jediná v tomhle filmu nevařila). Často vůbec nebylo rozumět, co kdo říká a do toho ta hromada anglických dialogů (ke kterým sice titulky existují, ale je to úplně jedno, protože to je o ničem). Africká mise asi sloužila štábu k tomu, aby někde ulil prachy a zajel si tam na dovolenou. Děj úplně o ničom, v Africe zvlášť! Vůbec - divím se, že Michálkovi na tohle někdo dal prachy. Asi nevěděl, co z toho nakonec vznikne. Socky, feťáci, cigáni, vulgárnosti, odpad lidstva a nejvíc vaření drog, které nikoho nezajímá. Jediné, co stálo alespoň trochu za to, je použitá hudba - je zde vidět Čechtického vliv (Ohm Square a další vybrané kousky). ()

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Tento film má jednu strašnou chybu - Vladimírovi Michálkovi se nepodařilo trochu uklidnit a tím pádem zpřehlednit atmosféru, a tak se místy může zdát , že film je chaotický a nepřehledný. Jinak si ale nemyslím, že by mělo jít o špatný film, jen mi místy připadal jako fyzika - chaotický a bez smyslu. Na druhou stranu některé pasáže , zvlášť ty v Thajsku, byli opravdu povedené. Také herecké výkony Zuzany a Kláry byly perfektní. Škoda že Michálek film trochu nezpřehlednil - šlo by určitě o perfektní dílo. Takhle musím hlasovat pouze následovně. ()

viktor.danek 

všechny recenze uživatele

Je fér nejprve zmínit, že Topola obdivuju a Michálka mám taky rád (byť autorsky se mi tentokrát Michálka vůbec v ničem nepodařilo identikovat). Pročetl jsem si zdejší negativní komentáře a musím říct, že většinou jde spíš o nepochopení na straně diváka (což lze samozřejmě oprávněně přičíst navrub režisérovi). Jako znalému předlohy mi ale děj byl jasný, a tak mě přemíra vulgarismů nijak nerušila, ani jsem nedumal nad realističností příběhu. Nejde totiž o dokument nebo o pokus zachytit konkrétní příběh feťáka stylem "může se to stát i vám" (Trainspotting nebo Requiem za sen). Anděl Exit je undegroundová metafora a především velká love-story. Dokonalou drogu tvoří unikátní mix lásky a nenávisti, jedu a společné krve. Jestli v tomhle není hloubka, tak teda fakt nevím, v čem jo. Jako ve všech Topolových románech, i tady je stěžejním tématem cesta, která je určitým kontrastem beznadějnému smíchovskému feťáckému doupěti, do kterého se ale hlavní hrdinové musí vrátit, protože tam jsou skutečnými a protože tam je jejich společenství chce. Jedinou možností, jak se z neustálého koloběhu násilí, vydírání a závislosti dostat, je doslova spálit mosty. Skvěle zachycená energie skvělého románu Anděl. Navíc excelentní Klára Issová v hlavní roli. Mocný zážitek. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Film byl natočen na motivy knihy „Anděl“ od Jáchyma Topola, který se podílel také na tvorbě scénáře (gladdyss)
  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno