Po masové zkáze lidského pokolení se dospívající dívce vychovávané o samotě mateřským droidem obrátí celý svět vzhůru nohama, když se setká s jiným člověkem.(Netflix)
Války obřích rozměrů zničily lidstvo. V zařízení pro repopulaci dává automatická linka dohromady robota humanoida, který vybírá jedno z 63 000 embryí uskladněných v komplexu, aby z něj vychoval člověka. Nechá si říkat Matka a svůj úkol plní na sto procent. Zdánlivá podzemní idyla je však jednoho dne narušena, když se do zařízení dostane cizí osoba, která s sebou přináší šokující zprávy.(C0r0ner)
Lidstvo vyhynulo. V automatizovaném zařízení pro znovuobnovení lidské populace robot připravuje k oživení první z uložených embryí. Léta je mladá dívka v uzavřeném prostředí vychovávaná umělou "matkou" a těší se, až bude jednou znovu součástí velké rodiny. "Dcera" se má dobře, jen se trochu nudí. Matka totiž dokáže mnohé, jen ne ukojit přirozenou lidskou zvídavost. Ta spustí sérii událostí, které donutí dívku zpochybnit vše, v co doposud věřila...(jenovef)
Zhruba čtvrté sci-fi z Netflixu, co jsem viděl a musím konstatovat následující zjištění. 1) Nečekejte od Netflixu nějaké významnější bojové scény 2) Do vesmíru jako takového se vůbec nepouští 3) Většinou se jedná o konverzační sci-fi drama 4) Očekávejte, že hlavní postava je něčím uvedena od začátku v omyl, aby se pak na konci vše převrátilo 5) Ve filmu se vždy dotknou nějak rasové multikulti (bílá žena, černý můž; bílá žena, černé dítě; hispánec, běloška; lidstvo, geneticky upravený člověk) se stále stejným poselstvím, že jsme si všichni rovni a že rozmanitost je to nejlepší co nás může potkat.(12.11.2019)
Niečo z Ulice Cloverfield 10. Niečo z Ex Machina. Niečo z Terminátora. Niečo z Cesty. Mix, ktorý má kvalitný vizuál, výborne hrajúcu Claru Rugaard (vyzerá ako keby mali Hilary Swank a Alicia Vikander dcéru), najpôsobivejšie behajúceho robota a atmosféru plnú neistoty. Malé sci-fi o materstve, ktoré má zbytočné kritické ohlasy.(11.6.2019)
Celá myšlenka tohoto filmu je velmi zajímavá a dá se o ní dlouho pojednávat. I přes to nebyl potenciál plně využit, tak jak bych si to představovala, a místo toho hlavní postava (ta “vyvolená”) skotačí kolem a neví čemu věřit. Ve výsledku, kdyby se zapletka filmu nestala, výsledek by i tak dopadl stejně.(12.6.2019)
V rámci sci-fi žánru naprosto fenomenální příběh s určitou myšlenkou velice impozantně natočený. Děj se odehrává v nějakém podzemním komplexu, kde dospívající dívku v naprosté harmonii života vychovává robot označující se za matku. A jsou tam jen tyto dva. Nikdo jiný. A vše funguje jak má. Dívka dostává patřičné vzdělání a nikde není vidět sebemenší chybička v systému. Jenomže pak se najednou venku objeví jiná žena podivně vypadající a dívčina zvědavost donutí ji pustit i přes zákaz matky dovnitř. A tímto skutkem dostane další vývoj událostí zcela jiný ráz. Vyvolávající otázky jsou postupně zodpovězeny a vše dojde až k šokujícímu odhalení. Myšlenkově, o charakteru robota v rámci pocitů a vůbec celkového emočního lidství, se nepřináší nic nového. Daný děj však přesto není nijak nezajímavý. Svou intelektuální a emoční vizí přináší sci-fi příběh s vysokým konceptem mající patřičnou ambici. Tempo je sice pomalé, ale rozhodně ne nudné. V průměru asi tak každých dvacet minut je nějaký zvrat či konflikt. Vizuální efekty jsou na nejvyšší úrovni a i hudební doprovod vše podkresluje tak, jak má. Snímek se brání lecjakých složitostí a drží se spíše jednoduchého schématu, což ale bohužel zapříčiňuje přílišnou předvídavost. I tak je nejen po vizuální stránce působivý. (10.8.2019)
U některých filmů, spytlíkovaných v garáži Flixu mi přijde, že je to prostě nějaká rychlovka, nabídnutá nějakému jejich kamarádovi k natočení stylem: " Hele, tady máš pár desítek milionů, půjčíme ti k tomu našeho hlavního tvůrce digi efektů (který to normálně nedělá, ale když máš ty narozeniny) a natoč něco ve stylu postapo a zkus to udělat tak, aby se to netvářilo jako totální píčovina". Protože totiž možná celou první polovinu se film tváří děsně dospěle a všechno pozitivní se stane v momentě, dokud se na stanici PRD-X 3 neobjeví million dollar baby, pak jde všechno trošku do prdele, jak logika umělé inteligence, tak obecně celá osa příběhu a budování napětí (kdo je hajzl, homo sapiens nebo číslo 5?). Konec, přiznám se, jsem zcela nepochopil...buď to vážně natočili v obědové pauze, nebo měla Matka místo umělé inteligence demenci.........................moje hodnocení = 4,5 z 10.(25.1.2020)
Paity
Zhruba čtvrté sci-fi z Netflixu, co jsem viděl a musím konstatovat následující zjištění. 1) Nečekejte od Netflixu nějaké významnější bojové scény 2) Do vesmíru jako takového se vůbec nepouští 3) Většinou se jedná o konverzační sci-fi drama 4) Očekávejte, že hlavní postava je něčím uvedena od začátku v omyl, aby se pak na konci vše převrátilo 5) Ve filmu se vždy dotknou nějak rasové multikulti (bílá žena, černý můž; bílá žena, černé dítě; hispánec, běloška; lidstvo, geneticky upravený člověk) se stále stejným poselstvím, že jsme si všichni rovni a že rozmanitost je to nejlepší co nás může potkat.(12.11.2019)
BoPo
Niečo z Ulice Cloverfield 10. Niečo z Ex Machina. Niečo z Terminátora. Niečo z Cesty. Mix, ktorý má kvalitný vizuál, výborne hrajúcu Claru Rugaard (vyzerá ako keby mali Hilary Swank a Alicia Vikander dcéru), najpôsobivejšie behajúceho robota a atmosféru plnú neistoty. Malé sci-fi o materstve, ktoré má zbytočné kritické ohlasy.(11.6.2019)
anfi15
Celá myšlenka tohoto filmu je velmi zajímavá a dá se o ní dlouho pojednávat. I přes to nebyl potenciál plně využit, tak jak bych si to představovala, a místo toho hlavní postava (ta “vyvolená”) skotačí kolem a neví čemu věřit. Ve výsledku, kdyby se zapletka filmu nestala, výsledek by i tak dopadl stejně.(12.6.2019)
MickeyStuma
V rámci sci-fi žánru naprosto fenomenální příběh s určitou myšlenkou velice impozantně natočený. Děj se odehrává v nějakém podzemním komplexu, kde dospívající dívku v naprosté harmonii života vychovává robot označující se za matku. A jsou tam jen tyto dva. Nikdo jiný. A vše funguje jak má. Dívka dostává patřičné vzdělání a nikde není vidět sebemenší chybička v systému. Jenomže pak se najednou venku objeví jiná žena podivně vypadající a dívčina zvědavost donutí ji pustit i přes zákaz matky dovnitř. A tímto skutkem dostane další vývoj událostí zcela jiný ráz. Vyvolávající otázky jsou postupně zodpovězeny a vše dojde až k šokujícímu odhalení. Myšlenkově, o charakteru robota v rámci pocitů a vůbec celkového emočního lidství, se nepřináší nic nového. Daný děj však přesto není nijak nezajímavý. Svou intelektuální a emoční vizí přináší sci-fi příběh s vysokým konceptem mající patřičnou ambici. Tempo je sice pomalé, ale rozhodně ne nudné. V průměru asi tak každých dvacet minut je nějaký zvrat či konflikt. Vizuální efekty jsou na nejvyšší úrovni a i hudební doprovod vše podkresluje tak, jak má. Snímek se brání lecjakých složitostí a drží se spíše jednoduchého schématu, což ale bohužel zapříčiňuje přílišnou předvídavost. I tak je nejen po vizuální stránce působivý. (10.8.2019)
herr_carter
U některých filmů, spytlíkovaných v garáži Flixu mi přijde, že je to prostě nějaká rychlovka, nabídnutá nějakému jejich kamarádovi k natočení stylem: " Hele, tady máš pár desítek milionů, půjčíme ti k tomu našeho hlavního tvůrce digi efektů (který to normálně nedělá, ale když máš ty narozeniny) a natoč něco ve stylu postapo a zkus to udělat tak, aby se to netvářilo jako totální píčovina". Protože totiž možná celou první polovinu se film tváří děsně dospěle a všechno pozitivní se stane v momentě, dokud se na stanici PRD-X 3 neobjeví million dollar baby, pak jde všechno trošku do prdele, jak logika umělé inteligence, tak obecně celá osa příběhu a budování napětí (kdo je hajzl, homo sapiens nebo číslo 5?). Konec, přiznám se, jsem zcela nepochopil...buď to vážně natočili v obědové pauze, nebo měla Matka místo umělé inteligence demenci.........................moje hodnocení = 4,5 z 10.(25.1.2020)