poster

Jsem matka

  • Austrálie

    I Am Mother

  • Austrálie

    Mother

    (pracovní název)
  • USA

    I Am Mother

Sci-Fi / Thriller

Austrálie, 2019, 115 min

Režie:

Grant Sputore

Scénář:

Michael Lloyd Green

Kamera:

Steve Annis

Producenti:

Kelvin Munro

Střih:

Sean Lahiff

Scénografie:

Hugh Bateup

Kostýmy:

Mariot Kerr
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Paity
    ***

    Zhruba čtvrté sci-fi z Netflixu, co jsem viděl a musím konstatovat následující zjištění. 1) Nečekejte od Netflixu nějaké významnější bojové scény 2) Do vesmíru jako takového se vůbec nepouští 3) Většinou se jedná o konverzační sci-fi drama 4) Očekávejte, že hlavní postava je něčím uvedena od začátku v omyl, aby se pak na konci vše převrátilo 5) Ve filmu se vždy dotknou nějak rasové multikulti (bílá žena, černý můž; bílá žena, černé dítě; hispánec, běloška; lidstvo, geneticky upravený člověk) se stále stejným poselstvím, že jsme si všichni rovni a že rozmanitost je to nejlepší co nás může potkat.(12.11.2019)

  • BoPo
    ***

    Niečo z Ulice Cloverfield 10. Niečo z Ex Machina. Niečo z Terminátora. Niečo z Cesty. Mix, ktorý má kvalitný vizuál, výborne hrajúcu Claru Rugaard (vyzerá ako keby mali Hilary Swank a Alicia Vikander dcéru), najpôsobivejšie behajúceho robota a atmosféru plnú neistoty. Malé sci-fi o materstve, ktoré má zbytočné kritické ohlasy.(11.6.2019)

  • anfi15
    ***

    Celá myšlenka tohoto filmu je velmi zajímavá a dá se o ní dlouho pojednávat. I přes to nebyl potenciál plně využit, tak jak bych si to představovala, a místo toho hlavní postava (ta “vyvolená”) skotačí kolem a neví čemu věřit. Ve výsledku, kdyby se zapletka filmu nestala, výsledek by i tak dopadl stejně.(12.6.2019)

  • MickeyStuma
    ****

    V rámci sci-fi žánru naprosto fenomenální příběh s určitou myšlenkou velice impozantně natočený. Děj se odehrává v nějakém podzemním komplexu, kde dospívající dívku v naprosté harmonii života vychovává robot označující se za matku. A jsou tam jen tyto dva. Nikdo jiný. A vše funguje jak má. Dívka dostává patřičné vzdělání a nikde není vidět sebemenší chybička v systému. Jenomže pak se najednou venku objeví jiná žena podivně vypadající a dívčina zvědavost donutí ji pustit i přes zákaz matky dovnitř. A tímto skutkem dostane další vývoj událostí zcela jiný ráz. Vyvolávající otázky jsou postupně zodpovězeny a vše dojde až k šokujícímu odhalení. Myšlenkově, o charakteru robota v rámci pocitů a vůbec celkového emočního lidství, se nepřináší nic nového. Daný děj však přesto není nijak nezajímavý. Svou intelektuální a emoční vizí přináší sci-fi příběh s vysokým konceptem mající patřičnou ambici. Tempo je sice pomalé, ale rozhodně ne nudné. V průměru asi tak každých dvacet minut je nějaký zvrat či konflikt. Vizuální efekty jsou na nejvyšší úrovni a i hudební doprovod vše podkresluje tak, jak má. Snímek se brání lecjakých složitostí a drží se spíše jednoduchého schématu, což ale bohužel zapříčiňuje přílišnou předvídavost. I tak je nejen po vizuální stránce působivý.  (10.8.2019)

  • herr_carter
    **

    U některých filmů, spytlíkovaných v garáži Flixu mi přijde, že je to prostě nějaká rychlovka, nabídnutá nějakému jejich kamarádovi k natočení stylem: " Hele, tady máš pár desítek milionů, půjčíme ti k tomu našeho hlavního tvůrce digi efektů (který to normálně nedělá, ale když máš ty narozeniny) a natoč něco ve stylu postapo a zkus to udělat tak, aby se to netvářilo jako totální píčovina". Protože totiž možná celou první polovinu se film tváří děsně dospěle a všechno pozitivní se stane v momentě, dokud se na stanici PRD-X 3 neobjeví million dollar baby, pak jde všechno trošku do prdele, jak logika umělé inteligence, tak obecně celá osa příběhu a budování napětí (kdo je hajzl, homo sapiens nebo číslo 5?). Konec, přiznám se, jsem zcela nepochopil...buď to vážně natočili v obědové pauze, nebo měla Matka místo umělé inteligence demenci.........................moje hodnocení = 4,5 z 10.(25.1.2020)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 25. ledna 2019 na Sundance Film Festival v Utahu (USA). (BMW12)