Reklama

Reklama

Velký hack

  • USA The Great Hack
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podívejte se, jak se společnost Cambridge Analytica zpracovávající data stala kvůli volbám amerického prezidenta v roce 2016 symbolem temné stránky sociálních médií. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (48)

vovarano 

všechny recenze uživatele

Kto o teme nikdy nepocul tak to ma zmysel vidiet. Avsak dokument neprinasa takmer nic nove pre ludi co sledovali proces s Marekom Cukrokopcom. Ja som az do konca cakal ze sa dozviem cez ake aplikacie na fb tie data ziskali a tesil som sa ze David ziska pristup ku svojim datam ale nic take sa nestalo. Nevysvetlili nam ako vytvaraju z danych informacii profil volica a vlastne nam nevysvetlili skoro nic. Pre mna velmi malo zaujimavych informacii na neuveritelne dlhu stopaz dokumentu. ()

Pajky3 

všechny recenze uživatele

O Cambridge Analytica jsem až do tohohle dokumentu neslyšel, takže jsem se dozvěděl něco nového. I když samozřejmě průšvih s osobními daty a jejich únikem na facebooku jsem zaznamenal. A určitě je to problém o kterém je třeba mluvit a vědět, ale přijde mi, že to šlo pojmout zajímavěji a s více rozměry toho problému. Třeba příště... ()

Reklama

KlárkaS 

všechny recenze uživatele

Osobní data - nejcennější komodita světa. Šílený. Jinak cením Netflix, že touhle populárně naučnou a poutavou dokumentární tvorbou dostává tyhle důležitý témata mezi masy, protože seč je to škoda, do kin se na dokumenty nechodí (a ani Michael Moore to už nezachrání). Pokud to uvidí aspoň zlomek z těch 150 milionů netflixáckejch předplatitelů, tak by to nějaký rozdíl mohlo udělat. Sociální sítě nás přece měly spojovat, a ne využívat našich osobních údajů, aspirací a názorů, aby nás pak o to víc rozdělovaly. Neříkám, že by si lidi měli hned smazat všechny svý instagramy a facebooky, ale spíš přemýšlet a zpochybňovat to, co se nám snaží tyhle sítě pomocí reklam vnutit. Vždyť náš názor a pohled na svět je pořád to nejcennější, co máme! Takže no more manipulaci, sakra! ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

V současné společnosti se často mluví o tom, že lidé jsou jen ovečky, které opakují názory ostatních a vydávají je za své. Přitom ovečky jsme všichni dlouho a dobrovolně díky moderním technologiím. Skvěle to řekl Jaroslav Dušek, a tady budu parafrázovat – kdyby vám někdo přikázal, že musíte nosit každý den při sobě zařízení, které monitoruje veškerý váš pohyb a odesílat z něj někomu svoje osobní údaje, málokdo by k tomu svolil. A přitom to děláme z vlastní vůle a ono zařízení je samozřejmě mobilní telefon. Není divu, že osobní údaje se staly žhavou komoditou a spousta společností je přeprodává. A nedělejme si iluze, že se to neděje v EU, která zavedla GDPR. Tahle data jsou pak jen dalším nástrojem k manipulaci s lidmi. Začínám si myslet, že tohle chování (tedy manipulace s ostatními) je vlastně přirozeným lidským chováním. A čím výš na společenském žebříčku stojíte, tím je to horší. ()

Lischai 

všechny recenze uživatele

Meh. Pokud jste četli jeden náhodný článek o Cambridge Analytice, tak vám dokument nepřinese nic nového (měli to, prodali to, end of story). Hrdiny dokumentu jsou sympatický vousatý expert s protivným morálním nadhledem a dva pofidérní whistlebloweři (týpek s růžovými vlasy a paninka, co popíjí koktejly v bazénu), ze kterých má člověk pocit, že jsou v dokumentu jen proto, aby světu ukázali, jak jsou cool a ve správnou chvíli stáli na dobré straně. V dokumentu se tohle ale bohužel moc neadresuje a režisér jim jejich pózičky promine. Do toho je to celé tendenční as fuck (zlí, zlí Republikáni!), proložené vizualizacemi k nebi stoupajících dat, které saje zlý facebook. Velké ach jo. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama