poster

Beats

  • Velká Británie

    Beats

  • Slovensko

    Beats

Drama / Komedie / Hudební

Velká Británie, 2019, 101 min

Režie:

Brian Welsh

Scénář:

Brian Welsh

Kamera:

Benjamin Kracun

Producenti:

Camilla Bray

Střih:

Robin Hill

Scénografie:

Víctor Molero

Kostýmy:

Carole K. Millar
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Othello
    **

    Devadesátky se staly konečně nostalgickým retrem a vzhledem k tomu, že jeden z jejich znaků bylo rapidní rozvětvení kulturních scén, tak se zajisté dočkáme v blízké době nejedné další filmové vzpomínky. Po Lords of Chaos, věnujících se norské blackmetalové scéně, Hillových Devadesátkách, které zase vzpomínaly na americkou skejtovou subkulturu či mainstreamově orientovaném Straight Outta Compton vyprdlo BBC upomínku na britskou techno/dmb/rave scénu, která byla obléhána zákonem, který ji prakticky znemožňoval existovat a tedy ji vrhnul do skutečného ilegálního undergroundu. Vzhledem k zadání jsem pak očekával nepřístupnou a přísnou antisystémovou jízdu, kde si protagonisti nebudou žádat sympatie a z přešvihlých beatů a kontrastních střihů mi bouchne hlava. Zkrátka něco jako Climax, Nachtmahr či Mektoub. Místo toho Beats servíruje skotskou verzi na Šteindlerovy Perníkové věže, která neustále připomíná, jak není schopná beze slov zprostředkovat pocit toho být součástí divokých let odporu pod reprákem tím, že o ní musí stále někdo nahlas mluvit. A samozřejmě proto tam musí být strašně záporná postava, aby se skrze ní vysvětlila celá myšlenka těchto akcí. Zkrátka takoví hodně špatně natočení techno Bakaláři s ambicí vysvětlit tuhle scénu vašim rodičům, možná prarodičům. Z dramatického oblouku se Spannerovým násilnickým bratrem je mi pořád stydno a Cristian Ortega jede jednoznačně nejhorší herectví tohohle roku.(10.9.2019)

  • Elvisjagger
    *****

    Film, který s lehkostí a citem vypovídá o touze být svobodný a přátelství, které má být rozděleno. Jednotlivé scény jsou velice vtahující a autentické. Skoro jakoby někdo dal kameru do ruky postavám tohoto filmu a ty ho celý natočili. Postavy se vymaňují z klece společnosti, ve které jsou zavření a konečně začínají být sami sebou. V ten jediný moment totiž uvidí konečně život barevně, vnímaný jejich pohledem a ne surový a černobílý, do kterého je uvrhuje již zmiňovaná společnost svými představami o správném životě. V porovnání s Easy Riderem, který pojednává o přibližně stejném tématu, mi Beats přišlo natočené způsobem, který mi byl o dost bližší. Zkrátka jsem se do té situace dokázal o mnohem lépe vžít a představit si tam třeba sám sebe. Hlavně díky tomu, že příběh je o normálních lidech, žijící běžný život, navíc v podobném věku, jako jsem já. Beats je revolta. Je to jasná revolta, která o svých tématech vypovídá velice zřetelně a diváka si zaháčkuje takovým způsobem, že tomu prostě není schopen odolat. Z kina jsem odcházel s jasnou myšlenkou v hlavě a s velkým úsměvem na tváři.(12.6.2019)

  • Parabot
    ****

    Po mnohaletém usilovném masírování 80s popkulturní nostalgií začínají vycházet první pokusy, které se soustředí na dekádu následující. A to je skvělé, už jen kvůlli hudbě, která v devadesátkách prodělala obří evoluční skok. Beats bych spíš než k Trainspottingu přirovnal k Human Traffic - filmu, který docela trefně a vtipně popsal generaci návštěvníků divokých parties. Protagonisté Beats jsou ovšem mladší a na ilegálním raveu probíhá jejich iniciační zážitek. Velice autenticky. Už třeba scéna, kdy hlavní představitelé jen jedou starou rozbitou károu někam, dle instrukcí na telefonu, a poslouchají Leftfield vyvolávala sentimentální brnění. Ach, dospívání, devadesátky, underground, soundsystémy, techno.(25.6.2019)

  • pepo
    ****

    Vyborna zalezitost. Techno/rave/house a podobne hovadiny nemusim, no toto ma velmi bavilo. Svizne, pekne zahrane, v klucovych okamihoch strhujuce. Viac nez Trainspotting mi to pripomenulo festivalovu variaciu na Superbad (vratane niektorych podobnych scen). Skoda akurat zbytocneho ciernobieleho formatu a natahovania konca. Pre milovnikov elektronickej hudby narodenych v prvej polovici 80. rokov ide o absolutnu povinnost. Velmi silnych 8/10(17.6.2019)

  • LiVentura
    ****

    Taková ta černošská pohádka s dobrým koncem... Snaží se to být tak reálné, až je z toho skoro pohádka, nicméně kladně hodnotím hudbu a moc dobré herce!(6.7.2019)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 24. ledna 2019 na Mezinárodním filmovém festivalu v Rotterdamu v Nizozemsku. (Varan)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace