
Beats
-
Beats
-
Beats
-
Beats
Hudební / Krimi / Komedie / Drama
Velká Británie, 2019, 101 min
Plakáty
Obsah
-
Rok 1994, maloměsto ve středním Skotsku. Nejlepší kamarády Johnna a Spannera pojí pevné pouto. Nyní se ovšem ocitají na prahu dospělosti a jejich životní cesty se rozdělí: Johnno se stěhuje za lepším životem do jiného města a Spanner bude muset čelit nejisté budoucnosti na vlastní pěst. Ale nadcházející léto bude jiné jak pro ně, tak pro celou zemi. Británie zažívá explozi freeparty scény a zrod největšího kontrakulturního hnutí mládeže v soudobých dějinách. Kluci toužící po dobrodružství a úniku se rozhodnou pro poslední společnou akci a vyrazí na nelegální rave. Ukradnou peníze Spannerovu staršímu bratrovi a pod mlhavým vedením D-Mana, dýdžeje z pirátské rozhlasové stanice, vstoupí do podsvětí charakterizovaného anarchií, svobodou a čelním střetem s pořádkovými silami. Beats vypráví univerzálně platný příběh o dospívání odehrávající se na pozadí hudby, která je stejně eklektická a elektrifikující jako scéna, jež se z ní zrodila. Je to příběh naší doby o přátelství, vzdoru a neodolatelné síle mládí.(Film Europe)
- Rok 1994, malé mesto v strednom Škótsku. Najlepších kamarátov Johnna a Spannera spája od detstva pevné puto. Keď sa ocitnú na prahu dospelosti, ich životné cesty sa rozdelia: Johnno sa aj s rodinou sťahuje do peknej štvrte iného mesta a Spanner musí čeliť neistej budúcnosti v zapadákove. Ale blížiace sa leto bude iné – ako pre nich, tak pre celú krajinu – Británia zažíva explóziu freeparty scény a zrod najväčšieho kontrakultúrneho hnutia mládeže v tej dobe. Obidvaja túžia po dobrodružstve a úniku a rozhodnú sa pre poslednú spoločnú akciu a vyrazia na nelegálnu rave party. Ukradnú peniaze Spannerovmu staršiemu bratovi a pod vedením D-Manna, DJ -a z pirátskej rozhlasovej stanice, vstúpia do podsvetia charakterizovaného anarchiou, slobodou a priamym stretom s poriadkovou službou. Beats rozpráva univerzálne platný príbeh o dospievaní odohrávajúci sa na pozadí hudby, ktorá je rovnako eklektická a elektrizujúca ako scéna, z ktorej sa zrodila. Ale je to najmä príbeh o priateľstve, vzdore a neodolateľnej sile mladosti.(Film Europe)
- V prvej polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia bolo Spojené kráľovstvo masívne zasiahnuté vlnou rave: ilegálnymi technopárty s nekonečnou ponukou drog. Vláda preto v roku 1994 pripravila návrh zákona, ktorým sa takéto zhromaždenia kriminalizovali. To viedlo k masívnym protestom a k ešte viac rave. Na tomto referenčnom pozadí rozpráva Beats príbeh nepravdepodobného priateľstva medzi dvomi škótskymi chlapcami, Spannerom a Johnnom. Prvý žije so svojím gangsterským bratom, druhého čaká sťahovanie do iného mesta s matkou a potenciálnym nevlastným otcom – policajtom. Pre svoju poslednú spoločnú noc okradnú Spannerovho brata a vyrazia do noci plnej anarchie a slobody, ale aj do boja s políciou a gangstrami. Búrlivý univerzálny príbeh vzbury je podriadený hudbe a jej intenzívnemu rytmu a je elektrizujúci ako vtedajšia hudobná scéna.(Art Film Fest)
- přehled
- komentáře
- zajímavosti
- ocenění
- videa
- galerie
- ext. recenze
- ve filmotéce
- v bazaru
- diskuze
-
Photo © Altitude Film Entertainment
-
- Celosvětová premiéra proběhla 24. ledna 2019 na Mezinárodním filmovém festivalu v Rotterdamu v Nizozemsku. (Varan)
73%
Hodnocení uživatelů
Fanklub filmu
Premiéry
Nevhodný mládeži do 15 let
![]() |
13.06.2019 Film Europe |
---|---|
![]() |
12.09.2019 Film Europe |
![]() |
17.05.2019 Altitude Film Distribution |
Othello
Devadesátky se staly konečně nostalgickým retrem a vzhledem k tomu, že jeden z jejich znaků bylo rapidní rozvětvení kulturních scén, tak se zajisté dočkáme v blízké době nejedné další filmové vzpomínky. Po Lords of Chaos, věnujících se norské blackmetalové scéně, Hillových Devadesátkách, které zase vzpomínaly na americkou skejtovou subkulturu či mainstreamově orientovaném Straight Outta Compton vyprdlo BBC upomínku na britskou techno/dmb/rave scénu, která byla obléhána zákonem, který ji prakticky znemožňoval existovat a tedy ji vrhnul do skutečného ilegálního undergroundu. Vzhledem k zadání jsem pak očekával nepřístupnou a přísnou antisystémovou jízdu, kde si protagonisti nebudou žádat sympatie a z přešvihlých beatů a kontrastních střihů mi bouchne hlava. Zkrátka něco jako Climax, Nachtmahr či Mektoub. Místo toho Beats servíruje skotskou verzi na Šteindlerovy Perníkové věže, která neustále připomíná, jak není schopná beze slov zprostředkovat pocit toho být součástí divokých let odporu pod reprákem tím, že o ní musí stále někdo nahlas mluvit. A samozřejmě proto tam musí být strašně záporná postava, aby se skrze ní vysvětlila celá myšlenka těchto akcí. Zkrátka takoví hodně špatně natočení techno Bakaláři s ambicí vysvětlit tuhle scénu vašim rodičům, možná prarodičům. Z dramatického oblouku se Spannerovým násilnickým bratrem je mi pořád stydno a Cristian Ortega jede jednoznačně nejhorší herectví tohohle roku.(10.9.2019)
pepo
Vyborna zalezitost. Techno/rave/house a podobne hovadiny nemusim, no toto ma velmi bavilo. Svizne, pekne zahrane, v klucovych okamihoch strhujuce. Viac nez Trainspotting mi to pripomenulo festivalovu variaciu na Superbad (vratane niektorych podobnych scen). Skoda akurat zbytocneho ciernobieleho formatu a natahovania konca. Pre milovnikov elektronickej hudby narodenych v prvej polovici 80. rokov ide o absolutnu povinnost. Velmi silnych 8/10(17.6.2019)
Elvisjagger
Film, který s lehkostí a citem vypovídá o touze být svobodný a přátelství, které má být rozděleno. Jednotlivé scény jsou velice vtahující a autentické. Skoro jakoby někdo dal kameru do ruky postavám tohoto filmu a ty ho celý natočili. Postavy se vymaňují z klece společnosti, ve které jsou zavření a konečně začínají být sami sebou. V ten jediný moment totiž uvidí konečně život barevně, vnímaný jejich pohledem a ne surový a černobílý, do kterého je uvrhuje již zmiňovaná společnost svými představami o správném životě. V porovnání s Easy Riderem, který pojednává o přibližně stejném tématu, mi Beats přišlo natočené způsobem, který mi byl o dost bližší. Zkrátka jsem se do té situace dokázal o mnohem lépe vžít a představit si tam třeba sám sebe. Hlavně díky tomu, že příběh je o normálních lidech, žijící běžný život, navíc v podobném věku, jako jsem já. Beats je revolta. Je to jasná revolta, která o svých tématech vypovídá velice zřetelně a diváka si zaháčkuje takovým způsobem, že tomu prostě není schopen odolat. Z kina jsem odcházel s jasnou myšlenkou v hlavě a s velkým úsměvem na tváři.(12.6.2019)
Troniq
Nádherně svobodný snímek, o jehož pětihvězdičkovém hodnocení bylo rozhodnuto, jakmile se na pozadí rozezněl "Belfast" od Orbital. Lehký úsměv a dojem, že jsem zpátky v ravem a trancem nasáklých devadesátkách provázel moji mysl ještě dlouho potom, co mejdan skončil. Mimochodem - bez debat jedna z nejlepších filmových party sekvencí, né-li nejlepší. UK scéna mě vždycky fascinovala nejvíc - takže díky za tuhle retrospektivní a geniálně autentickou sondu.(3.12.2019)
Parabot
Po mnohaletém usilovném masírování 80s popkulturní nostalgií začínají vycházet první pokusy, které se soustředí na dekádu následující. A to je skvělé, už jen kvůlli hudbě, která v devadesátkách prodělala obří evoluční skok. Beats bych spíš než k Trainspottingu přirovnal k Human Traffic - filmu, který docela trefně a vtipně popsal generaci návštěvníků divokých parties. Protagonisté Beats jsou ovšem mladší a na ilegálním raveu probíhá jejich iniciační zážitek. Velice autenticky. Už třeba scéna, kdy hlavní představitelé jen jedou starou rozbitou károu někam, dle instrukcí na telefonu, a poslouchají Leftfield vyvolávala sentimentální brnění. Ach, dospívání, devadesátky, underground, soundsystémy, techno.(25.6.2019)