Reklama

Reklama

Tělesné vztahy

TV spot

Obsahy(1)

Sandy a Jonathan, dva přátelé, znající se už z dob studií na vysoké škole, procházejí nezávisle na sobě vleklou krizí. Každý jejich pokus o navázání smysluplného vztahu končí hořkým neúspěchem. Jack Nicholson a Art Garfunkel v hlavních úlohách tragikomického dramatu z dob, kdy Americe vládly květinové děti. (oficiální text distributora)

Videa (1)

TV spot

Recenze (78)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Pred pár dňami som si tretí krát pozrel Na dotyk, ktorý je rovnako vzťahovým filmom ako Telesné vzťahy a dokonca ho spáchal rovnaký režisér. A aj keď papierovo (generačne) by mi mali byť bližšie Telesné vzťahy, opak je pravdou. Nechali ma v úlohe nezaujatého pozorovateľa, ktorý má Arta Garfunkla medzi desiatkou najobľúbenejších spevákov a Jacka Nicholsona medzi desiatkou najobľúbenejších hercov, žil v dobe, v ktorej sa príbeh odohráva ... a nič. Videl som dobre zahranú konverzačku, v ktorej časť dialógov znela neprirodzene a polarita oboch postáv vytvárala priestor pre celkom zaujímavý prepletenec vzťahov, lenže niečo tomu zúfalo chýbalo. Tak som to disciplinovane dopozeral, udelil obligátne tri hviezdičky a pravdepodobne veľmi rýchlo na tento film zabudnem. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No Nichols natocil spoustu lepsich filmu. Problem je, ze tohle je cely tak trochu o nicem, pribeh o dvouch kamaradech a jejich vztazich se zenskejma a jak se v prubehu zivota vyviji. Ze zacatku, kdyz jsou jeste spolu na koleji a oba si narazi stejnou holku, to pusobi trochu komedialne a zajimave, jenze postupne se z toho stane nic noveho neprinasejici drama, kde navic chybi nejakej poradnej konec a dialogy misty susti papirem. Nicmene potesil me Garfunkel, na to, ze neni herec, podava paradni prirozenej vykon, navic vypada jak svatousek, akorat misty mi prislo, jak kdyby behem dialogu koukal do scenare. No a Nicholson ma takovou svoji typickou roli, kdy Garfunkel je dobrak a Nicholson suknickar a samozrejme, jak jsem ostatne cekal, hraje nadprumerne, i kdyz ke svejm nejlepsim vykonum ma jeste daleko. ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Skvělý film s nepřehlédnutým Artem Gurfunklem v roli plachého Sandyho a smělého Jonathana (Jack Nichols). Jejich douhotrvajici rozhovory na téma sex a zkušenosti s ním neberou konce, a to sice ve svých dlouhých pasážích a kolikrát docela i vulgárních dialozích..Poté co se na plátně objeví mladá dívka Susan a kdy se do ní oba dva navzájem zamilují potom se mezi nimi rozpoutává hra žárlivosti a neopětovaných citů. Film sleduje jejich rozhovory a jednání jakoby po celé dvě desetiletí, tedy ve studentské době, v zaměstnání, v době sňatku (Sandy) i při častém střídání sex. partnerek, zejména Jonathan by mohl vyprávět. Oba dva mladí hrdinové však ve svém civilním životě úplně ztroskotávají. Film nám divákům zprostředkovává naprosto otevřený, zároveň i deprimující obraz citového světa jedné generace v tomto případě květinových dětí (mládeže). Ve své době a na takto otevřené téma bez jakýchkoliv větších tabu a ostychů musel film vyvolat a to především v americe velice bouřlivé diskuze. Uvést do distribuce takový to film, umocňoval teprve sexuálních liberalismus pozdních šedesátých a ranných sedmdesátých let. ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

„If you had a choice..“ „Yeah?“ „Would you rather love a girl or have her love you?“ Americký film o povrchných vzťahoch mužov a žien, zameraných viac na mužov, ktorých na ženách uspokojuje iba sex a nedokážu vytvoriť niečo úprimné a seriózne bol vytvorený v dobe, kedy Japonci točili filmy o tom, že japonskí muži sa cítia vykorenení, stratení v zaľudnených metropolách a so ženami nedokážu nadviazať akýkoľvek rozumný kontakt okrem znásilnenia. Mike Nichols pokračuje vo svojom rozoberaní vzťahov tak, že vidíme priebeh a formovanie postáv a ich zmeny v rámci časového obdobia niekoľkých rokov. Film je rovnako podnetný ako predošlé 2, ktoré sa zaoberali vystúpením z komfortnej zóny, prijatím pocitu viny a zároveň jeho zahodením v rámci svojej cesty a cieľa a hlodavých problémov v nenaplnenom manželstve, ktoré sa asi nikdy nevyriešia, pokiaľ ostávajú manželia spolu len zo zotrvačnosti. Jack Nicholson sa do svojej úlohy veľmi hodí, jeho tvár ho predurčila na zaujímavé úlohy chlapov, od ktorých by ženy nemali čakať čistú dobrotu a prvé a posledné do vzťahu. Art Garfunkel je tiež zaujímavý a svojou tvárou vytvára ku Nicholsonovej kontrast zdanlivého neviniatka. Mike Nichols ponúka príbeh a postoje hodné zamyslenia v nestarnúcej téme a dáva si tak ďalší úspešný vrub ku svojej filmografii, ktorý je oveľa lepší ako neskorší podobný film Closer, ktorý rovnakou mierou pristupuje ku mužom aj ženám a kazí tak hlbší pohľad na jedných či druhých. Po Who’s afraid of Virginia Woolf o manželstve v rozklade a The Graduate o búraní stereotypov vo vopred nalajnovanom živote mladého človeka sa režisér Mike Nichols zase zamyslel nad vzťahmi a teraz konkrétne nad tým, ako veľmi môže napĺňať ľudí vzťah okresaný na sex. Plnenie si základných potrieb pritom nemusí byť zlé, ak to tak ľuďom vyhovuje. Tu sa síce viac zameriava na pohľad z mužského spektra, no téma tým vôbec neupadá, naopak, užší fokus prináša hlbšie ponorenie sa do problematiky aj postáv, pričom nezabúda na zobrazenie priateľstva dvoch mužov, u ktorých je hlavná téma ženy. Prológový dialóg bez zobrazenia dvoch hlavných mužských postáv spoľahlivo uvádza diváka do témy načrtnutím ich rozmýšľania a hláškami. Do toho swing a hra svetla a tieňa v scénach prajnej noci. Téma určite hodná diskusie si film zaslúžila zaujímavý film s kvalitnými hereckými výkonmi Jacka Nicholsona Arta Garfunkela. V Japonsku už podobné tabu búrali v oveľa väčšej miere a rozmanitejších kvalitách. Tu však vidíme aspoň trochu popis aj pickupu, aj keď nie v takej miere, ako to vedia podať dnešní alebo minulí kouči. Režisér aj súcitne pozerá na svojho hrdinu Sandyho, ktorý na rande prechádza testami komplikovanej ženy intelektuálky. V rámci klasického prvého vzťahu jej pripisuje väčšiu hodnotu, akoby mal a nedokáže preniesť každú, čo najlepšie mienenú radu od svojho najlepšieho kamaráta Jonathana do praxe, ale dokáže to kalibrovať, čo je tiež veľmi dôležité. Jonathan v Nicholsonovom podaní sa chová nečestne, čo je okrem drámy využívané aj komediálne a vďaka umnému strihu scén vtipné scény fungujú. Kamera sa v kľúčových scénach zameriava len na tvár postavy, ktorá je v strede a ostatné dve postavy sú okolo nej po stranách, počuť ich, ale nie sú zobrazené. Tým sa navodzuje lepšie vnímanie emócií práve zobrazenej postavy. Mike Nichols presným výberom zaujímavej formy podávaného stále aktuálneho obsahu opäť trafil do čierneho a pripísal si na vrub jeden zo svojich klenotov, ktorý začína aj končí vôňou realizmu. „You liked that?“ „Yeah.“ „I give her to you.“ –„How do I break the news to her?“ –„If you don’t, I will.“ –„Her tits were too small.“ –„He won’t mind. „How do you know?“ „I won’t tell him.“ –„Bullshit artist.“ –„The more he failed, the more advice I got.“ –„He loves me.“ „That’s no reason to go to bed with him.“ –„Sorry about that. Or something.“ Jazykové okienko: Schmuck; break news; good grief; he’s a day; built; through the mill; The pot calling the kettle black. () (méně) (více)

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Jednou z nesporných schopností Mikea Nicholse je efektní vyobrazení mezilidských vztahů( Who's Afraid of Virginia Woolf?, Working Girl, Closer) a Carnal Knowledge není výjimkou. Režisér se nezaobírá úvodem okolo příběhu a jde rovnou k věci. Postupně rozebírá charaktery a cíle hlavních postav, jejichž projevy znějí autenticky, obzvlášť satirické sekýrování J. Nicholsonem vůči své přítelkyni. Úderný a velmi atraktivní snímek, jehož finální postoje k přátelství, sexuálnímu životu a manželství, mají zaručeně hlavní podíl na divákově nevšedním zážitku. 75% ()

Galerie (58)

Zajímavosti (5)

  • S filmem měla v březnu 1972 problém Albany v Georgii a rozhodla, že snímek je obscénní a odsoudila provozovatele kina Billiho Jenkinse za jeho distribuci k 12 měsícům a pokutě 750 amerických dolarů na základě přísnějšího tzv. Millerova standartu. Film byl zabaven. Proces se stále pro Jenkinse nevyvíjel dobře, u soudů byl opakovaně odsuzován, až poslední naději získal u Nejvyššího soudu pro USA v roce 1974, který zrušil verdikt odsouzení Nejvyššího soudu státu Georgie. (Zetwenka)
  • Postelová scéna Sandyho a Susan obsahuje vůbec první filmový záběr kondomu. (D3VIL)
  • Tělesné vztahy se promítaly v bezmála 5 000 kinech ve všech státech USA a navštívilo je téměř 20 milionů diváků. (Zetwenka)

Reklama

Reklama