Reklama

Reklama

Tělesné vztahy

TV spot

Obsahy(1)

Sandy a Jonathan, dva přátelé, znající se už z dob studií na vysoké škole, procházejí nezávisle na sobě vleklou krizí. Každý jejich pokus o navázání smysluplného vztahu končí hořkým neúspěchem. Jack Nicholson a Art Garfunkel v hlavních úlohách tragikomického dramatu z dob, kdy Americe vládly květinové děti. (oficiální text distributora)

Videa (1)

TV spot

Recenze (78)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Narozdíl od umělého světa Shortbusu Tělesné vztahy pojednávají o sexualitě, která není odtržená od citových a společenských vazeb. Film vypráví o dvou kamarádech, kteří mají odlišný vztah k sexu a ženám. Jeden z nich touží po velké lásce a rodinném životě, ten druhý s přehledem zahraný Jackem Nicholsonem má k sexu a ženám ryze spotřebitelský vztah. I když mají rozdílné představy a touhy, oba vlastně svým způsobem po letech konstatují zklamání. Snímek je zasazený do prostředí úspěšné americké střední vrstvy a prostřednictvím svých hrdinů vypráví jednak o Americe 70. let, která prošla úspěšně sexuální revolucí, jednak ukazuje i vývoj obou hrdinů v období dospívání a krize středních let. Musím dodat, že pokud si člověk vybere za přítele muže, jako je právník Jacka Nicholsona, nepotřebuje už v životě žádné nepřátele... Celkový dojem: 80 %. Psychologické drama, jak má být. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Kvalitní film o partnerských vztazích. O mužském pohledu ve vztazích, kdy jsou často hnáni prvotní touhou po sexu. Kdy časem dochází k zevšednění, ztrátě zamilovanosti a romantiky, které přechází k nově hledaným objektů, které by v nich znovu probudili muže se všemi jejich potřebami a vášněmi. Jonathan (skvělý Jack Nicholson) a Sandy (dobrý Art Garfunkel) jsou přátelé, kteří spolu prožívají první lásku a první sex. Jsou konfrontovány jejich partnerské vztahy, kdy dochází k obměmě, až spotřebě. A každé dobře míněné nové a hlubší pokusy o vztah končí rozpadem. Susan (Candice Bergen) je jejich společnou láskou, která sama od sebe nedokáže zvolit jednoho, nebo druhého. Bobbie (Ann-Margret) neváhá použít všech prostředků, aby dosáhla sňatku s Jonathanem. Cindy (Cynthia O'Neal) je soutěživá a rázná. A nakonec Louise (Rita Moreno) a mladičká Jennifer (Carol Kane). Vyjevuje se nám s určitým nadhledem několik etap z jejich životů, lásek, sexu a partnerek. Aby nakonec došel k nepříliš lichotivému závěru, že to co hledáme, nejsme schopni nalézt. Neboť vše už je předem odsouzeno k nepříliš šťastnému konci. Doba je neúprosná a žena nás rychle za novými zážitky a prožitky a stále budeme mít pocit, že je to málo. Vyšumění, které snad pramení z nudy zevšenění a malé úcty k tomu druhému? ()

Reklama

Glowski 

všechny recenze uživatele

Nemyslím si, že jde o psychologický film, spíš ukázkový příklad tendence určité skupiny amerických filmařů, která v 70. letech adaptovala pro Hollywood originální postupy evropského modernistického/art filmu (viz THX 1138). Tělesné vztahy tak nemají klasicky strukturovaný děj, ani žádný dramatický oblouk. Jde spíš o „scény z nemaželských životů“ dvou hlavních hrdinů, které Nichols s Feifferem během sta minut proměnili z hledajících se dvacátníků v zoufalé čtyřicátníky. Jejich dialogy – i zpovědi adresované přímo nám, divákům (kameře) – přitom naplnili množstvím sexuální otevřenosti dříve v Hollywoodu nevídaným (nedosažitelným). Jen škoda, že za oběť jejich postupu padla jediná charizmatická a oduševnělá postava filmu ztělesněná Candice Bergenovou. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Domnívala jsem se, že nikdo nepředčí slepice[holky.. myslíte, že to těm chlapům už docvakne] klevetíce v jednom chumlu na svém hřadélku o nelehkých složitostech nakupování hadříků, šminek a jiných nezbytností, které našim miláčkům natolik provětrávají peněženky. Nutné návštěvy kadeřnic(ků), kterým se, lze svěřit s mnoha neřešitelnými problémy. Na každém mejdanu holčičí švitoření, třeba o velikostech pindíků, které, nejsou tím nejdůležitějším kritériem, v čemž se upřednostňováním páni tvorstva stále mylně utvrzují.. Tahle konverzačka mi naprosto otevřela oči, kluci nás slabší polovičky v pohodě převýší... a to zaslouží uznání. ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

„If you had a choice..“ „Yeah?“ „Would you rather love a girl or have her love you?“ Americký film o povrchných vzťahoch mužov a žien, zameraných viac na mužov, ktorých na ženách uspokojuje iba sex a nedokážu vytvoriť niečo úprimné a seriózne bol vytvorený v dobe, kedy Japonci točili filmy o tom, že japonskí muži sa cítia vykorenení, stratení v zaľudnených metropolách a so ženami nedokážu nadviazať akýkoľvek rozumný kontakt okrem znásilnenia. Mike Nichols pokračuje vo svojom rozoberaní vzťahov tak, že vidíme priebeh a formovanie postáv a ich zmeny v rámci časového obdobia niekoľkých rokov. Film je rovnako podnetný ako predošlé 2, ktoré sa zaoberali vystúpením z komfortnej zóny, prijatím pocitu viny a zároveň jeho zahodením v rámci svojej cesty a cieľa a hlodavých problémov v nenaplnenom manželstve, ktoré sa asi nikdy nevyriešia, pokiaľ ostávajú manželia spolu len zo zotrvačnosti. Jack Nicholson sa do svojej úlohy veľmi hodí, jeho tvár ho predurčila na zaujímavé úlohy chlapov, od ktorých by ženy nemali čakať čistú dobrotu a prvé a posledné do vzťahu. Art Garfunkel je tiež zaujímavý a svojou tvárou vytvára ku Nicholsonovej kontrast zdanlivého neviniatka. Mike Nichols ponúka príbeh a postoje hodné zamyslenia v nestarnúcej téme a dáva si tak ďalší úspešný vrub ku svojej filmografii, ktorý je oveľa lepší ako neskorší podobný film Closer, ktorý rovnakou mierou pristupuje ku mužom aj ženám a kazí tak hlbší pohľad na jedných či druhých. Po Who’s afraid of Virginia Woolf o manželstve v rozklade a The Graduate o búraní stereotypov vo vopred nalajnovanom živote mladého človeka sa režisér Mike Nichols zase zamyslel nad vzťahmi a teraz konkrétne nad tým, ako veľmi môže napĺňať ľudí vzťah okresaný na sex. Plnenie si základných potrieb pritom nemusí byť zlé, ak to tak ľuďom vyhovuje. Tu sa síce viac zameriava na pohľad z mužského spektra, no téma tým vôbec neupadá, naopak, užší fokus prináša hlbšie ponorenie sa do problematiky aj postáv, pričom nezabúda na zobrazenie priateľstva dvoch mužov, u ktorých je hlavná téma ženy. Prológový dialóg bez zobrazenia dvoch hlavných mužských postáv spoľahlivo uvádza diváka do témy načrtnutím ich rozmýšľania a hláškami. Do toho swing a hra svetla a tieňa v scénach prajnej noci. Téma určite hodná diskusie si film zaslúžila zaujímavý film s kvalitnými hereckými výkonmi Jacka Nicholsona Arta Garfunkela. V Japonsku už podobné tabu búrali v oveľa väčšej miere a rozmanitejších kvalitách. Tu však vidíme aspoň trochu popis aj pickupu, aj keď nie v takej miere, ako to vedia podať dnešní alebo minulí kouči. Režisér aj súcitne pozerá na svojho hrdinu Sandyho, ktorý na rande prechádza testami komplikovanej ženy intelektuálky. V rámci klasického prvého vzťahu jej pripisuje väčšiu hodnotu, akoby mal a nedokáže preniesť každú, čo najlepšie mienenú radu od svojho najlepšieho kamaráta Jonathana do praxe, ale dokáže to kalibrovať, čo je tiež veľmi dôležité. Jonathan v Nicholsonovom podaní sa chová nečestne, čo je okrem drámy využívané aj komediálne a vďaka umnému strihu scén vtipné scény fungujú. Kamera sa v kľúčových scénach zameriava len na tvár postavy, ktorá je v strede a ostatné dve postavy sú okolo nej po stranách, počuť ich, ale nie sú zobrazené. Tým sa navodzuje lepšie vnímanie emócií práve zobrazenej postavy. Mike Nichols presným výberom zaujímavej formy podávaného stále aktuálneho obsahu opäť trafil do čierneho a pripísal si na vrub jeden zo svojich klenotov, ktorý začína aj končí vôňou realizmu. „You liked that?“ „Yeah.“ „I give her to you.“ –„How do I break the news to her?“ –„If you don’t, I will.“ –„Her tits were too small.“ –„He won’t mind. „How do you know?“ „I won’t tell him.“ –„Bullshit artist.“ –„The more he failed, the more advice I got.“ –„He loves me.“ „That’s no reason to go to bed with him.“ –„Sorry about that. Or something.“ Jazykové okienko: Schmuck; break news; good grief; he’s a day; built; through the mill; The pot calling the kettle black. () (méně) (více)

Galerie (58)

Zajímavosti (5)

  • S filmem měla v březnu 1972 problém Albany v Georgii a rozhodla, že snímek je obscénní a odsoudila provozovatele kina Billiho Jenkinse za jeho distribuci k 12 měsícům a pokutě 750 amerických dolarů na základě přísnějšího tzv. Millerova standartu. Film byl zabaven. Proces se stále pro Jenkinse nevyvíjel dobře, u soudů byl opakovaně odsuzován, až poslední naději získal u Nejvyššího soudu pro USA v roce 1974, který zrušil verdikt odsouzení Nejvyššího soudu státu Georgie. (Zetwenka)
  • Když se Jack Nicholson připravil k natáčení lechtivých scén, upozornil všechny na place výkřikem "Here comes Big Steve!" (D3VIL)
  • Postelová scéna Sandyho a Susan obsahuje vůbec první filmový záběr kondomu. (D3VIL)

Reklama

Reklama