poster

F1: Touha po vítězství (TV seriál)

  • Česko

    Formule 1: Touha po vítězství

  • Velká Británie

    Formula 1: Drive to Survive

Dokumentární / Sportovní

Velká Británie, 2019–2021, 18 h 36 min (Minutáž: 27–51 min)

Hudba:

Walter Mair
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Alementina
    *****

    K F1 jsem se dostala vlastne az v roce 2018, spiše nahodou, rok předtím jsem se stala fanouškem MotoGP a kolega tvrdil, že proč ne F1, tak jsem ze zvědavosti koukla na pár závodů a právě přesně si pamatuju závod v Monacu, kdy nikdo nevěřil, že to Daniel dá .... stále na závody koukám spíše sporadicky, MotoGP mi přijde zábavnější právě díky té absenci týmových strategií, yellow flag apod. motorky mi přijdou závodnicky čistčí, ale tenhle dokument ... má to větší adrenalin než většina závodu, ukazuje tu neuvěřitelnou politiku v zákulísí, ten mentální boj jezdců mimo trat .... dokonalost sama. Dala jsme to za dva dny :)(28.12.2020)

  • vyfuk
    *****

    1. série: Trochu jsem přemýšlel. Obecně vzato, co byly ty asi nejlepší seriály tohoto roku. Přes všechny drama, dokumenty, komedie a ulítloviny jsem se dostal do bodu, kdy jsem zjistil, že zde byly tři naprosto kulervoucí. A jeden z nich je právě tento. Dílo popisující poslední dokončenou sezónu asi nejnebezpečnějšího sportu na zemi, který ale milují miliony lidí. Ať se tomu dá říkat sentiment nebo jakkoliv, tak já se zde našel jako v máločem. Pořád jsem přeji jen ten kluk co propařil nespočet času u PS2 hraním Formule ročníku 05. Samo o sobě sledujeme hlavně mladé jezdce, což je super pro nováčky jako třeba i já, kteří se díky tomu i lépe zorientují. Občas vám přijde divné, že se uprostřed série tvůrci vracíme na začátek sezóny, ale ti všímaví ví, že to má své opodstatnění a hezky to umí zapadnout. Je v tom drama, akce, nebezpečí. Je to dokonalé. V jistém slova smyslu jsem skoro i zapomněl, že se jedná o dokument. Zlatá kolekce. Nezlobil bych se za každoroční zmapování této dokonalosti. 2. série: Člověk skoro nedoufal, že by onu druhou vysněnou sérii dostal. A ono se stalo. Chvíli to ale trvalo. Než člověk zase najel na onen zvláštní styl vyprávění a přijímání příběhu skrze stáje a jejich jezdce než v rámci chronologie. Člověk to docení až skoro ke konci, kdy mu opět dojde, že v tom byla určitá gradace k nějaké pointě a podobně. Obecně vzato se skoro nedá říci nic extra špatného o tomto pokračování, ale i přesto člověka naštvaně určité flákačství, že o nějakých jezdcích se ani nedozvíte a musíte si to hledat přes Wikipedii, abyste věděli. V tomto bodě seriál naprosto zbytečně selhává, protože každý díl nemá snad více než 30 minut a přitom opomene tolik věcí, že je až stydno. Velká a zbytečná škoda.(9.8.2019)

  • sheen
    *****

    Pro bývalého fanouška tohoto motorsportu je to neskutečný zážitek. Perfektní sonda do zákulisí, adrenalinově sestříhané. Tomuto seriálu nechybí nic, povinnost pro každého fanouška F1. Sledoval jsem F1 poměrně dlouho, F1 byla v té době ještě zábavná a auta nevydávala zvuky jako sekačky na trávu, fandil jsem Ferrari a M. Schumacherovi. Jakmile skončil u Ferrari, skončila pro mne i F1.(19.5.2019)

  • Arsenal83
    ***

    Dobre spracovaný dokument, kde vám ukážu len to najpríťažlivejšie, najvzrušujúcejšie, čo F1 ponúka + rozhovory. Na druhej strane pozerať túto súťaž je minimálne z 2/3 času ozajstnou nudou, kým niekomu neodtrhne koleso alebo proste jeden nenabúra do druhého, tak je to naozaj uspávajúce, horší je už len Nascar.(5.4.2019)

  • DaViD´82
    *****

    Nejpůsobivější na tom není nepřikrášlený (v rámci možností) bezprecedentní přístup do zákulisí i soukromí, velké emoce, průšvihy, radosti, prostořekost, rozdíly oproti vyjádřením pro média a „co se mi skutečně honí hlavou“, adrenalinem našlapané zprostředkování závodů samotných (kam se hrabe Rychle a zběsile oproti zdejší „akci“), absolutní mistrovství ve střihu (podání i rutinních na události skoupých velkých cen je dechberoucí; a co teprve těch, kde se něco děje), intrikaření plné vrážení si kudel do zad mezi stájemi a (spolu)jezdci ve stylu "Hry o trůny hadr", nelineární promyšlená struktura, sloupávání staniolu z vypulírovaného efjedničkového pozlátka, až „clarkson-hammond-mayovsky“ (to určitě vystřihnou) momentky či running joke v podobě „ignorace“ Räikkönena (mít k dispozici krále trapnosti/komedie a takto ho zazdívat, je však trestuhodné). Ne, to zdaleka nejpůsobivější na celém tom majstrštyku je, že to vrací vypulírované a předpisy svázanému motocirkusu lidskou tvář, osobitost, emoce a kouzlo, které pro mnohé z nás F1 měla v devadesátkách někdy kolem nácti let věku v dobách Senny či pozdější rivality Schumacher-Häkkinen. Navíc je to především o lidech za F1 a emocích, nejde (jak by se mohlo zdát) o tradiční rekapitulaci sezóny "ten a ten závod, takový a takový výsledek" (ostatně to ani nezachycuje veškeré stěžejní události daných sezón; což je někdy škoda). Vůbec se nedivím, že první sezóna o ročníku 2018 v důsledku přinesla zvýšení zájmu a sledovanosti ročníku 2019. A co teprve ta druhá, kdy si štáb k tělu krom „zbytku pole“ pustilo i nedostižné duo Mercedes/Ferrari (jakkoli jen na pár závodů a nikoli celou sezónu). Echt kvalitní sportovní dokuseriály s pohledem na „to jak to chodí mimo dohled přenosových kamer a tiskových konferencí“ má obecně vzato pod palcem spíše Amazon, ale Netflix s tímto (a ještě Sunderlandem) drží trumfová esa. Lépe podaný, emocemi i informacemi nabitý pohled do vrcholového sportu tu totiž aktuálně není (a že jich pěkných pár sakra dobrých je). | S1: 5/5 | S2: 5/5 | S3: 5/5 | (2.3.2020)

  • - Na projektu se odmítly podílet dva přední týmy současné F1 – Mercedes a Ferrari, což tvůrcům znemožnilo podrobně nahlédnout pod pokličku boje o mistrovský titul. Na druhou stranu tak ale více prostoru dostaly mnohdy neméně napínavé souboje ze středu startovního pole. [Zdroj: f1sport.auto.cz] (GesikCZ)

  • - Jules Bianchi (kmotr Charlese Leclerca) získal jediné 2 body pro tým Marussia F1 Team za celou dobu jejich působení v F1. Konkrétně to bylo ve Velké ceně Monaka 2014. (Matej.Krajci)

  • - Pro druhou řadu mapující sezónu 2019 se připojily i týmy Ferrari a Mercedes, tudíž byla listina kompletní. (m@cs)