Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh spojující prvky milostného dramatu a thrilleru se odehrává v nejmenované latinskoamerické zemi a dotýká se aktuálního tématu terorismu. Hrdinou je policejní detektiv Agustin Rejas prožívající složité období. V soukromém životě se snaží pochopit malicherné problémy své ženy, a také je jmenován na místo velitele pověřeného vyšetřováním případu teroristických útoků, za nimiž stojí členové maoistické guerillové skupiny v čele s anarchistickým vůdcem Ezequielem. Přitom nesouhlasí s představiteli současné fašistické vlády a jejími politickými metodami. Ve stejné době se Rejas zamiluje do atraktivní a poněkud tajuplné baletní učitelky Yolandy, která dává taneční lekce jeho talentované dceři... [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (25)

saladín. 

všechny recenze uživatele

Nenapadne prijemny civilny filmik: dostojna pocta Costa-Gavrasovi (anonymny juhoamericky stat, PR-friendly pseudokracia s juntou ako zaloznym modusom at any time, perverzne anonymizovany a zaroven rafinovane svojmu zdroju kobercek rolujuci lavicovy teror...) a dostojna prvotina Malkovicha ako rezisera. Rafinovane zovreta no nenasilna vystavba s gradujucim pocitom az fatalneho dusna i s vedomym antiklimaxom, dostojny tichy kocur Bardem nenapadne spolu s inymi malymi, no vidiacimi osudmi pracujuci na svojom prave zit obycajny zivot v civilnej krajine, velmi zaujimava atmosfera dana i uzasnym vyberom hudby, len tomu vztahu sa nedari vdychnut zivot, tak len trochu seveli. Co do atmosfery radim tento pocin spolu s The Gift k jednym z najzaujimavejsich za posledne roky. __________ Love Theme: All Along the Watchtower solo piano cover by Yul Anderson, from: The Wind Starlight ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V řadě komentářů se objevují výhrady k důvěryhodnosti scénáře. Že prý maoismus a terorismus v jihoamerickém pojetí vypadá úplně jinak, celá historka je vykonstruovaná atd. Vypadá to, jako kdyby na CSFD působila hromada expertů na latinoamerické reálie a speciálně na činnost teroristických organizací. Skutečnost je taková, že i když se tvůrci nesnažili o uměleckou rekonstrukci typu Baader Meinhoff Komplex, vycházeli s až pozoruhodnou přesností ze skutečných událostí, které se odehrávaly v Peru za vlády zkorumpovaného prezidenta a diktátora Fuchimoriho, kdy byla země ničena občanskou válkou vedenou teroristickou organizací Sendero Luminoso - tedy Světlou stezkou. V jejím čele stál profesor Abimael Guzmán, který je ve filmu ztělesněný vůdcem Ezequielem. Toho za velmi podobných podmínek, jaké líčí snímek, dopadli v bytě proslulé tanečnice a umělkyně, když se ukázalo, že Světlé stezce fandí celá řada lidí z tamní "kulturní fronty". Scénárista ve filmu vlastně jen přidal milostnou linii a postavu detektiva, který zosobňuje policejní tým čelící teroristické organizaci. Tanečník seshora je zajímavé psychologické kriminální drama, které dobře zachycuje absurditu tehdejších událostí včetně operetně vyhlížejících detailů. Pochopitelně tohle téma bude rezonovat spíš v zemi, kde se popisované události odehrály, protože zkušenosti z občanské války dodneška ovlivňují atmosféru v peruánské společnosti. Třešničkou na dortu je účast charismatického Javiera Bardema v hlavní roli. Celkový dojem: 90 %. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Údajně film o terorismu a politice. (Podle televizního programu). Na to, aby však byl alespoň trochu pravdivý a přínosný, by tedy musel mít mnohem hodnověrnější scénář i skutečnější prostředí. Možná nejlepší ze všech politických aspektů tu tak mohlo být vylíčení poměrů ve státě pevné ruky, ale rozhodně tu nemohlo jít o žádný druh levicového terorismu, spíše o jakousi sektu na japonský způsob. Proto se film "zvrhl" do formy obyčejného thrilleru, který si však bohužel neodpustil nejzprofanovanější ze všech možných zápletek, a to smíchání pracovní náplně s milostným, zdánlivě vedlejším, vzplanutím. Hodně mě zklamalo to, že z proklamovaného anglicko-španělského znění se vyklubala čistá američtina s občasnými záblesky kečuánštiny. Film, který se točí prakticky pouze se španělskými herci ve Španělsku, Portugalsku a Ekvádoru a vypráví o typických latinskoamerických reáliích, by přece jenom mohl tohoto jazyka alespoň občas využít. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Mít doma takovou manželku jako měl Agustin Rejas není zrovna žádný pech, ale oproti teoristickým útokům, kde se stává velitelem jejich vyšetřování je to opravdu nicotná záležitost. A aby toho nebylo málo, tak se mu do cesty připlete půvabná baletní učitelka, která nenechá jeho city úplně bez odezvy (tu chemii jsem postřehla ale minimálně). Takže já za sebe můžu říct, že po prvních pár minutách jsem byla ráda, když jsem konečně uviděla živého psa a pak mi chvíli trvalo, než jsem všechny okolnosti týkající se skupiny v čele s Ezequielem vstřebala. Druhá polovina měla přece jen už nějakou formu a byla také zajímavější. Ale co si budeme povídat, kdyby nebylo kouzelného Javiera, tak nevím, jak by Tanečník seshora dopadl, protože on to celé táhnul a byl středobodem celého filmu od začátku až do konce. Zatím bych Johna Malkoviche nechala spíš před kamerou, ale kdo ví, třeba jednou překvapí o něco víc. Celkově za tři, ale za hnědookého Javiera musím tu jednu hvězdu přihodit:-) ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

John Malkovich se projevil nejen jako vynikající herec, ale i jako výjimečný režisér. Jeho režijní prvotina má uhrančivou, náladovou a prchavou atmosféru, mimořádně dobře vybranou hudbu, skvělého hlavního představitele (Javier Bardem) a několik geniálních momentů - hned úvod filmu s mrtvým pověšeným psem nebo chlapec s plakátem: "Stejně už jsem mrtvý" patří k tomu nejlepšímu, co jsem ve filmu za poslední rok mohla vidět. Nádherný divácký zážitek, doufejme, že se Malkovich dostane ke slovu častěji... ()

Galerie (10)

Zajímavosti (2)

  • Filmári počas svojej práce navštívili okrem Španielska a Portugalska aj juhoamerický Ekvádor. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama