Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ulici v typické čtvrti Buenos je zaparkováno luxusní SUV. Dovnitř se vloupá muž, který hodlá ukrást vše, co mu přijde pod ruku, ale když se pokusí dostat ven, dveře i okna auta se zamknou jako v opevněném bunkru. Ocitá se v naprosto zoufalé situaci – je v pasti. Kdosi pak přijde vůz zvenku zkontrolovat a vypadá to, že má plán. (Cinemax)

(více)

Recenze (45)

kingik 

všechny recenze uživatele

Klaustrofobický filmový přírůstek z Argentiny. Pokud holdujete sofistikovaným interiérům luxusních aut a libujete si ve stísněných prostorech, tak většinová část filmu bude pro vás orgastická. Bezvýznamný zlodějíček si za svůj cíl krádeže vybere luxusní vůz SUV zaparkovaný před domem méně frekventované ulice. To ještě netuší, že se právě nechal zlákat atraktivním designem vozu disponujícího mimořádně rafinovaným bezpečnostním systémem. A stejně tak rafinovaný je i jeho majitel. Jen co vleze dovnitř, bezpečnostní sytém ho uvězní a nepustí ven. Vůz má neprůstřelná a neprůhledná skla a je i zvukotěsný. Majitel poté vezme spravedlnost do svých rukou a vetřelce se rozhodne řádně vytrestat. Pravidelné telefonáty palubní linkou zlodějíčka pěkně potrápí. Nejdříve jsme svědky, kterak se zlodějíček lapí do pasti, načež opakované pokusy dostat se ven rozbíjením vnitřku auta absolutně nezabírají. Peter Lanzani je nadlouho jediným hercem na scéně, ač auto míjejí (nadržení) kolemjdoucí a dokonce se mladší konkurence pokusí rovněž o vniknutí do auta páčidlem. A komunikace mezi zlodějíčkem a majitelem prostřednictvím příchozích hovorů začne být atmosféricky působivá, napínavá a nabírat na intenzitě. Postupně se na scéně zjeví i majitel auta. A nebude chybět ani zkušený policejní vyjednavač. Nejedná se v žádném případě o první takový film svého druhu. Klaustrofobii a pohřbení zaživa v minulosti čelil Ryan Reynolds, své neblahé zkušenosti má s tímto odvětvím i Stephen Dorff, Colin Farrell kdysi dávno dost možná předpověděl zánik telefonních budek, do těsných prostor poměrně nedávno nahlédla i žena, jmenovitě Mélanie Laurent. když jí akutně chyběl kyslík i nápaditost. Režisér Mariano Cohn umí neotřele režírovat, dokáže zapůsobit, kde je to potřeba. K ruce má trio zajímavých herců - Peter Lanzani coby zlodějíček, Dady Brieva coby majitel auta a Luis Brandoni coby policejní vyjednavač. Ti všichni přispěli k nepředvídatelnému vývoji dějství. Závěr filmu nabízí i prostor k menšímu zamyšlení. Celkově jsem byl s filmem nadmíru spokojený. Kdo má argentinské filmaře spojené především s nekoukatelnými telenovelami, tak tenhle thriller vyvrací mýtus o nekvalitní, potažmo pokleslé jihoamerické produkci. A disponuje příslušně kvalitní technickou i řemeslnou složkou. 10/10 ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Údajne uveriteľný príbeh. Tak to asi bude záležať od uhľa pohľadu vnímania samotným divákom, lebo diplomovka na 60 strán by mi bola málo, aby som odôvodnil svoje tvrdenia, prečo je tento snímok z pohľadu reálnosti - neakceptovateľný. "Telefónna búdka" je oproti tomuto smiešnemu pokusu o thriller - "Einsteinovou teóriou relativity". ()

Reklama

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Ale ako perfektne to začína. Vôbec som nevedel, čo sa bude diať, resp. čo sa vôbec deje. Čím ale ďalej to ide, tým viac je to kritika spoločnosti na pozadí ľudskej tragédie, neschopnosti zvrátiť svoj osud a tak započať osobnú pomstu svetu. Títo hispánci vedia prísť pravidelne s niečim neokukaným, zaujímavým a schopným. 3 z 5 ()

RUSSELL 

všechny recenze uživatele

Mám rád minimalistické filmy odehrávající se na jednom místě či specifické lokaci. Thriller odehrávající se v jednom autě, které navíc takřka celou stopáž stojí zaparkované na jednom místě, tu ještě nebyl a ejhle, i na tomhle se dá postavit zábavný a strhující příběh. Hlavní hrdina je ostřílený kriminálník, který v pohodě utáhne většinu času jen sám se sebou. Fandit mu nejspíš nebudete, jelikož je to hrozný sráč, ale jeho úskalí je radost sledovat a prožijete to s ním na plné pecky. Ke konci se to ještě ke všemu přehoupne v kritiku současné argentinské společnosti a místních poměrů, což bylo do té doby přítomno jen v náznacích. Někomu to třeba nemusí sednout, ale já jsem s tím problém neměl a samotné rozuzlení považuji za solidní koncovku. Když máte v ruce skvělý scénář, natočíte kvalitní film i na sedačce jednoho auta. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ze začátku mě to moc nebavilo, osud šmejda v autě mně byl lhostejný a jediný co jsem oceňoval byl nápad jak s mála dělat hodně, ovšem v poslední třetině to nabralo výborný směr, perfketně mířená kritika řešení kriminality i sociálního postavení lidí. Konec bych udělal úplně jinak, ale hold Argentina není ani Francie ani Německo a už vůbec ne Polsko ovšem i tak spokojenost. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • Klimatizace ve voze nemůže být zapnutá, pokud neběží motor. (Jardismo)

Reklama

Reklama