Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Na počátku je sebevražedný pokus sochaře Jiřího Málka, který překazí v bytě ukrytý zloděj. Málkovi je pětatřicet, je rozvedený, stará se o pětiletého syna a důvodem, proč si v ateliéru pustil plyn, je samozřejmě žena. Chmurné nálady se jej pomocí alkoholu pokusí zbavit pan Karas, který se Málkovi stará o domácnost. Jenže poté, co Jiří starého muže urazí a ve zlém se rozejdou, rozhodne se Málkův starší bratr Oldřich najít ženu, která by byla Jiřímu dobrou ženou, malému Martinovi maminkou a jemu dobrou přítelkyní. Měla by být hezká, inteligentní, chápavá, měla by mít ráda děti a měla umět vařit, prát a uklízet. Aby nedošlo k omylu, vypracuje Oldřich test, jehož výsledky by měly rozhodnout. Aniž by tušily, že prochází důležitou zkouškou, ocitá se v ateliéru řada potenciálních švagrových - rozhlasová redaktorka Edita, zdravotní sestra Martina, studenka Pavla i další... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (40)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tahle komedie se mi docela líbila. Heřmánek a Frej jsou docela zábavná dvojka, nejrůznější vedlejší postavičky jako panovačná vrchní sestra Regina Rázlová, "žárlivej" pár Jiří Wimmer a Naďa Konvalinková nebo třeba pošahaný spolupracovníci Heřmánka jsou taky dobrý. Ale to dítě, co neumělo vyslovovat "R", mi lezlo na nervy od první chvíle, co se objevilo na obrazovce. A ve filmu se vyskytuje bohužel každou chvíli. Jinak postava starýho souseda (Ota Sklenčka) mi přišla jako nějakej pedofilní úlet a nahá Lenka Kořínková se svou celulitidou a chlupama v podpaží na mě působila spíš odpudivě. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Nahořklá komedie o dvou bratrech z nichž jeden je rozvedený a vychovává malého synka. Příběh o hledání vhodné ženy do domácnosti a nové maminky sice slibuje zábavnou podívanou, ale bohužel, není tomu tak. Do příběhu je vsazena i psychologie, což trochu nabírá na vážnosti, ale společně s komediální linkou to působí dosti zmatečně a tak nějak nepatřičně. Snímek měl ve své době zřejmě výchovný koncept pro rozvedené muže, jinak si celé vyznění tohoto snímku neumím vysvětlit. Dnes se jedná o zapomenutý český filmový počin a těžko říci jestli je to dobře či špatně. Ono na druhou stránku to za není zase až tak nejhorší a byť se není čemu zasmát či něčemu poučit, divák se u toho alespoň trochu odpočine. ()

Reklama

Master19 

všechny recenze uživatele

Jak je vidět, normalizace Papouškovu tvorbu zasáhla takříkajíc fatálně. Můžeme tu zahlédnout řekněme otisky prstů, které režiséra usvědčují, ale je to jen stín komediální snahy. Téma antiemancipace může být zajímavé, ale zkostnatělé pojetí a trhlý ženský element Lenky Kořínkové nedávají naději na zábavu. Nejlepší na celém filmu (tedy to co divákovi zůstane v paměti) tedy budou Wimmer s Konvalinkovou a mistři epozodních rolí Viktor Maurer či Vlastimil Venclík. ()

Nocturno culto 

všechny recenze uživatele

Heřmánek naprosto bezvadnej, sice chvílemi se slabšími okamžiky ale pořád z toho vychází nejlépe.Frej jede takový druhý housle ale budiž.Za zmínku stojí ještě Kořínková a zbytek už je spíše jen kompars, škoda třeba nevyužití Wimmera, ten by to okořenil ..Jako jednohubka bez dalšího shlédnutí je to dobré, takhle na podvečer .. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Český chcípácký film v zárodečné podobě. Realizačně jde o tu nejstandardnější normalizační šeď, pozoruhodná je ovšem úchylnost předkládané alternativy k tradičnímu rodinnému modelu. Film připouští společné soužití nezletilé nymfomanky, postaršího pederasta, neskutečně otravného šišlavého chlapečka a dvou mačo mužů, pro něž je konstatování „chováš se jako ženská“ nejhorší urážkou. Něco podobného by nevymysleli ani Solondz s Almodóvarem dohromady. Tato kombinace je přitom prezentována jako jediná možná, neboť pánové jsou na jednu stranu nesamostatní (takže potřebují, aby se o ně někdo staral), ale zároveň natolik hrdí na vlastní chlapství, že ve své blízkosti žádnou dominantnější ženu nestrpí (emancipace je shazována coby intelektuální výstřelek). Partnerka musí být přirozeně mladá a pěkná, moc nemluvit a umět vařit a prát, což žádný z představených TYPŮ žen nesplňuje. V jedné ze symptomatických scén je ženě přikázáno doma uklízet, zatímco muž se vydává obstarat potravu (přirozeně maso). Motivy ublíženeckého šovinismu, táhnoucí se napříč celou Papouškovou filmografií, zde byly rozvedeny s největší (a nejopovrženíhodnější) důsledností. Kruh se uzavírá poznáním, že jedinou ženskou, s kterou jsou zájmy a potřeby obou bratrů kompatibilní, je muž, pan Karas. Odhlédneme-li od ideologie, film nepotěší ani jako lidová zábava. Rádoby konflikty vznikají z prkotin a neschopnosti postav postavit se čelem realitě (čili jde převážně o umělé, příběhem nemotivované natahování), dialogy se omezují na politicky nezávadný vztahový diskurs, což charakterům a světu, který obývají, výrazně ubírá na životnosti, rozbředlá forma namísto kauzálního řetězení příčin a následků nabízí jen laxně propojené epizody, které mi vinou nízkého stupně odlišnosti začaly po pár minutách splývat a film se i při své střídmé délce stal únavně monotónním. Už kvůli možnosti uvědomit si, kde koření některé z výrazných nedostatků současné české (nejen) komediální produkce, je ale pozitivní, že televize zhovadilosti jako je tato stále reprízují. 35% ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Natáčanie filmu prebiehalo prevažne v Prahe, no i v hospitále Kuks, bývalom zaopatrovacom ústave pre vojenských veteránov, ktorý sa nachádza v okrese Trutnov. (dyfur)
  • Rozhlasová reportérka (Jitka Molavcová) používá legendární švýcarský magnetofon Nagra. (sator)
  • Sochař Jiří Málek (Ladislav Frej) volí k ukončení života otravu svítiplynem. Rušení svítiplynu v domácnostech začalo v roce 1969 a skončilo v roce 1996. (sator)

Reklama

Reklama