poster

Mladý Ahmed

  • Francie

    Le Jeune Ahmed

  • Slovensko

    Mladý Ahmed

  • Kanada

    Young Ahmed

  • USA

    Young Ahmed

Drama

Belgie / Francie, 2019, 84 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aljak
    ***

    Téma filmu výborná, spracovanie pôsobilo realisticky a prirodzene. V osobe mladého Ahmeda na prahu dospievania tu máme ukážkový príklad toho, ako to vyzerá, keď človek pojme všetko až príliš radikálne a extrémne. Bolo by však mimoriadne naivné sa domnievať, že takýto extrém je bežný. Vo filme je skutočne dobre vystihnutá podstata, že Ahmed je len dielom manipulácie miestneho imáma. Sled udalostí hovorí sám za seba. V závere som čakal, že Ahmed napokon podľahne čaru túžby a ten pocit v ňom zlomí to jeho radikálne "ja". No bohužiaľ... Musela to vyriešiť až karma. Celkový dojem je mierny nadpriemer, ale akosi tomu chýbali kvalitnejšie dialógy a väčšie využite toho psychologické rozmeru, ktorý tu miestami vystupoval do popredia, ale len veľmi jemne...(23.3.2020)

  • Morholt
    ****

    Ukázka toho, kam už může vést vymývání mozků muslimský teenagerů, které ve finále nemají pod kontrolu ani samotní imámové. Upřímně řečeno mě docela překvapilo, že tvůrci dokážou přiznat, že ta asimilace neprobíhá úplně v pohodě, což jasně demonstruje debata rodičů s učitelkou ohledně výuky arabštiny. Zároveň je film smutně konstatuje fakt, že z normálního třináctiletého teenagera se může stát zatvrzelý fanatik během několika týdnů. Ze závěru by asi mělo mrazit, ale z mého pohledu to nakonec dopadlo dobře. 80%(24.9.2020)

  • freddy
    ****

    Nakolik nás dokáže naše víra a přesvědčení zaslepit natolik, že přestaneme rozeznávat špatné od dobrého, respektive nakolik jsme schopni činit špatné věci s přesvědčením, že jsou dobré? Hlavnímu hrdinovi je teprve nějakých 12 let a je přesvědčeným radikálním islamistou žijícím ve Francii a nemá problém s tím začít přemýšlet o vraždě své učitelky. Kamera dokumentární formou sleduje primárně hlavního herce, jeho počínání, jeho myšlenky, jeho přesvědčení. A já se nechal unášet tímto filmem, nic jsem neřešil, nad ničím nepřemýšlel a jen sledoval každou další scénu se stejným zájmem jako tu předchozí, aniž bych se začal nudit, aniž bych měl pocit, že to, co sleduji, je jen snůška báchorek a vymyšlených keců. Pokud mě film dokáže takto nenásilně vtáhnout a nepustit, jsem pak nadšený. Kladně hodnotím nejen kameru a celkovou režijní koncepci, kdy mám pocit, že ve filmu nebylo nic navíc a vše přesně sedělo, ale i herecký výkon hlavního představitele a celkově atmosféru. Začlenit menšiny do většinové evropské společnosti asi není úplně lehké či reálné. Ale doufejme, že tento film zůstane fikcí a nebude jednou hořkou realitou současné Evropy. Za mě skvělý zážitek [27. Art Film Fest Košice](20.6.2019)

  • Enšpígl
    ***

    Já naprosto postrádám obsahový sdělení. Jaký vliv má náboženský fanatismus na dětskou duši ? Jak zbytečné jsou integrační programy pro radikání islamisty ? Nebo jsem měl snad chudinku chlapce - radikála litovat ? Ano, bráškové s příjmením Dardenne mají svůj jedinečný dokumentaristický vypravěcí styl, vědí to a vybírají si takové témata, kde jim skvěle funguje, jako třeba tady Mladý Ahmed. Byl to jediný film s touto tématikou na který jsem se v Košicích vypravil a asi jsem něudělal dobře, nebaví mě sledovat tyhle lidi, nemám dobrý pocit z toho co se dneska děje v Evropě a ani nemám dobrý pocit z toho jak evropští lídři situaci řeší (tedy spíš neřeší ) díky čemuž evropa hnědne, příbývá nenávist na obou stranách barikády a při sledování tohoto filmu se mě honily v hlavě jen samé černé myšlenky a bezvýchodnost současné situace. Pro mnoho lidí tento film určitě bude mít svůj smysl, jiný vidí jména režierů a to jim stačí, ale já bych chtěl znát směrování příběhu a to mě z filmu patrné tedy nebylo.(21.6.2019)

  • claudel
    ***

    Filmová výzva číslo dvě v karanténě - průzkum světové kinematografie, Belgie. Bratři Dardenneové si jdou svojí cestou a poskytují patřičnou kvalitu již řadu let. A (nejen) v Cannes je bezmezně milují. U Mladého Ahmeda se ovšem pustili na velmi tenký led v podobě náboženského tématu. Je to stále více aktuální a citlivá otázka nejen v Evropě. Slušný film, dobrý scénář, nicméně občas nuda a k jejich předchozím majstrštykům má tento počin daleko.(5.5.2020)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 20. května 2019 na flmovém festivalu Cannes. (Stoka)