Reklama

Reklama

Psanec El Topo vyzve na souboj nepřemožitelné Čtyři pány pouště kvůli lásce jedné ženy. Poráží je a dosahuje vyšší úrovně vědomí, zradí ho však jeho žena. El Topo začíná novou existenci jako svatý muž a ujímá se osvobození komunity vyděděnců. (Film Europe)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (150)

HellFire 

všechny recenze uživatele

Krtek. Co tím chtěl Jodorowsky říci? Jak jsem byl nadšený z jeho představy filmové Duny, tak teď jsem na pochybách. Tohle dílo je totiž velmi zvláštní a chápe ho do důsledků snad jen sám jeho autor. Hlavní premisa je jasná i mě. Jodorowsky se jako kovboj ženoucí se za dokonalostí dopustí hříchu a podvádí při zkouškách se čtyřmi mistry. Je zabit a znovuzrodí? se jako Bůh? v jeskyni s "postiženými" či znetvořenými. Vytkne si za úkol vykopat tunel z této jeskyně do nedalekého města, aby mohli tito lidé žít volně. Město a jeho obyvatelé představují dnešní (nebo tehdejší) bílou společnost a v postižených si můžete vybavit jakoukoliv menšinu. Lidé ve městě postižené nemají rádi a když je proto na konci postřílí poté, co se vyhrnou z jeskyně do města, Jodorowsky je ztrestá a postřílí.Dá se tedy říci, že Bůh trestá bílé lidi za jejich hříchy. Co jsem ale nepochopil, tak první půlhodinu, kde se Jodorowsky projíždí po poušti, tedy spíše scény, které zde probíhají. Po půl hodině mu najednou žena, kterou osvobodí v jedné vesnici řekne, že musí zabít čtyři mistry, aby se stal dokonalým. Nikdy předtím o tom nepadlo ani slovo ani to nebylo naznačeno. Tato scéna přišla jako blesk z čistého nebe. Podobně na tom je většina scén a po herecké ani filmové stránce film z průměru nic netáhne. A to mám tyto podivné typy filmů rád. ()

venus 

všechny recenze uživatele

Ano, patřím k omezeným idiotům, jak řekl Jodorowsky - komu se film nelíbí, je omezený idiot... vy pětihvězdičkáři jste zase osvícenci noo. Podle mě je film umění KRÁSNÉ. A to je to, co mi v Krtkovi chybělo. Opravdu se nechci dívat se na zvrhlé, perverzní, nechutné, zvrácené a fakt hodně hnusné výjevy. Dělat z tělesně postižených lidí ještě větší postižence a chudáky - jako pardon, ale tohle nemám za potřebí. Dělat ze stařen ještě starší a nechutně perverzní baby, to teda taky ne. Závěrečná střelba je vrchol zvrácenosti. Na filmy se nedívám proto, abych viděla hnus. Krtek mi ze začátku přišel docela nápaditý a originální, což mám ráda - tím myslím první část, kdy šlo o pistolnický souboj. Ale události potom mi úplně celý dojem pokazily. Jodorowsky až moc zatlačil na pilu. Pořád jsem se v tom snažila najít "něco". Jenomže to něco jsem nenašla a zbyl mi jenom ten "hnus". A kvůli tomu jsem celou známku srazila, protože mi to pokazilo celý film. Jednou jsem se pousmála, to přiznávám - při scéně "zázrak", jak si hráli na ruskou ruletu, ale jinak jsem se šklebila a nechápala, proč se režisér najednou rochní v takových výjevech. Bylo to jako kdyby se z lidí snažil udělat co největší chudáky, mrzáky, odporné individua apod. Působilo to na mě asi tak, jako když si někdo stoupne před vozíčkáře nebo postiženého člověka, ukáže na něho prstem, začne se smát na celé kolo a ještě na něho plivne. Tohle je můj hlavní pocit z filmu. Ty dvě hvězdy jsou za první půlku filmu. Ještě jsem asi zapomněla dodat, že kdyby vše skončilo tím, jak El Topo zabil poslední ho pistolníka, tedy spíš, jak pistolník zabil sebe a tím vyhrál, tak film hodnotím výš ;) jde mi čistě jen o ten strašný konec. ()

Reklama

Mononoke. 

všechny recenze uživatele

Jodorowsky o svém filmu řekl: Kdo ho nepochopí je omezený idiot. :) POZOR spoiler a děsně zmatený komentář: První část filmu byla naprosto výborná - hippiesácký western, zápletka něco na způsob temný mstitel (toho jsem neviděla ale tak nějak si to představuji:), který kvůli své lásce a mužské ješitnosti jede do pouště zabít čtyři pouští mistry - hippiesáka v cisterně, chlapa s králíkama, frajírka s kvíkající partnerkou a dědánka co umí kung fu, druhá část na mě působila jako úplně jiný film. Topo se ocitá v jeskyni, kde žije rodina zdegenerovaných příbuzných (úplně jsem z toho cítila inspiraci Zrůdami) odkud není úniku. Vzápětí se Topo z jeskyně dostává s přítelkyní trpaslicí ven a vydělávají peníze jako "klauni" v hnusném pouštním městě. Za ně mohou žít venku a prokopávat se do jeskyně a osvobodit tak zbytek klanu. Celý děj filmu se odehrává v jakémsi kruhu, kde El Topo (otec který vysadí na začátku filmu svého syna v klášteře a odjíždí pryč s cizí dívkou, říká "Jednou mě zabiješ") je zároveň ten samý syn, který na konci filmu odjíždí s trpaslicí a jejím dítětem (což jakoby zase další syn) pryč z města a stává se temným mstitelem. Pro mě 85%, nechápu jakto že tu má tak nízké hodnocení (LFŠ 2008) ()

M.Macho 

všechny recenze uživatele

Totální nářez. Jodorowsky je básníkem a jeho filmy básněmi. Myslím, že vedle Svaté hory jeho nejlepší film. Podivný western plný bizardností, tak jak on to umí - poetické, básnické obrazy v kontrastu s brutalitou a násilím. Westernové vyprávění o nesmiřitelném střelci, který nakonec dojde k osvícení a asketismu. Bravůrní... ()

rawen 

všechny recenze uživatele

Jsem dostatečně velkej úchyl, abych si už předtím docela užil Svatou Horu a velice dobře užil Svatou Krev - Krtek je takovým Jodorowského fantasy počátkem, dává tušit jak budou vypadat jeho další filmy - bohužel se tuto "prvotinu" nepodařilo dostatečně ukočírovat a tak je teatrální, patetická a bláznivá o trochu víc, než asi měla být (hlavně některé střihy v první části jsou vyloženě komické :)). Jinak mě se líbí víc ta druhá (nebo první? - prostě druhá v pořadí) část filmu, symbolika snímku není prázdná, jen si proto člověk musí trošku přijít - pro slabé žaludky ale varování --- tohle není tradiční multiplex limonáda, dejte si pozor na ukřižované kozy, sovy a podobnou havěť, na pajdavé nuzáky, hromádky mrtvol, úchylné záporáky, hnusné štětky, jezírka krve, kastrace, jek, křik a lamentování na kolenou... Ale jinak to uteče, že se ani nenadějete :) 8/10 ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • Peter Schjeldahl, píšící pro The New York Times, popsal film jako „velmi podivné mistrovské dílo“. Řekl: „Na první pohled by se to mohlo zdát jen jako násilná surrealistická fantazie, dílo báječné, ale pravděpodobně vyšinuté představivosti. Surrealistické a bláznivé to může být, ale je to také (člověk si to uvědomuje podruhé) plně zváženo a uspořádáno jako jemný hodinový stroj.“ (Emo-haunter)
  • Název snímku a jméno hlavního hrdiny slouží jako metafora pro undergroundovou kinematografii šedesátých let. Tak, jako se krtci prohrabou z hlubin země na povrch, povedlo se i některým nízkorozpočtovým snímkům získat popularitu u širokého spektra diváků. (Arbiter)

Reklama

Reklama