Reklama

Reklama

Poslední bitva

  • Francie Le Dernier Combat (více)

Příběh z blízké budoucnosti tohoto světa. Zemi pokrývá písek, prach, z civilizace zbyly trosky. Každý další den je pro lidi jen zoufalým bojem o přežití. Osamělý hlavní hrdina se setkává v opuštěném městě s doktorem, který se urputně snaží zabránit tajemnému muži proniknout do jeho pevně střežené pevnosti. Uvnitř skrývá něco velmi cenného... (Vapet Production)

(více)

Recenze (78)

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Čo po nás zostane ? Len ruiny a veci, nepoužiteľné veci, časti vecí... a ľudia, čo zostali, zápasia o posledné zvyšky, namiesto toho, aby sa spojili a vytvorili niečo... po čom bytostne túžia, pretože až dojemne uchovávajú niektoré znaky civilizácie (ako starostlivo uchovával príbor a tanier, čo si nosil so sebou).. ___ Je veľmi zaujímavé, že obaja medzinárodne najúspešnejší francúzski režiséri 80. rokov Besson i Annaud, rezignovali vo svojich raných dielach na jazyk. Je to znak filmárskej odvahy v túžbe vyjadrovať sa iba obrazom, alebo možno aj vzbura proti tradične ukecanej francúzskej kinematografií (i spoločnosti) ? Podobnosť je zarážajúca. Hoci Annaud je v BOJI O OHEŇ na začiatku ľudského vzostupu k civilizácií a Besson v POSLEDNOM SÚBOJI na jej konci (alebo novom začiatku), obaja predvádzajú famóznu exhibíciu v precízne komponovaných, ambicióznych dielach so silným príbehom a snahou o všeobecne platný, symbolický význam. A hoci oboma nadšený, k obom mám výhrady. Že by bez reči tak ako tak mizol aj kus významu ? ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Černobílý režijní debut Luca Bessona, kde se nevyskytují ani nájemní vrazi ani oceán. Zato se tu vyskytují nemluvné postavy, (mezi kterými nemůže chybět ani režisérův dvorní herec Jean Reno) rozbořené domy a hlavně nuda. Chvíli na mě Bessonova postapokalyptická vize působila ale 90 minut je na takový film opravdu moc. ()

Reklama

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Luc Besson vyšel ze Šíleného Maxe a překonal ho. A to dokonce bez barev a mluvení. Besson zvládá skoro vše vysvětlit jen obrazem nebo výrazem výborných herců. Film chvílemi plyne možná až moc pomalu, ale na všechno divák zapomene při strhujícím finále. Asi jediná trochu neštastná část filmu je hudba, která právě ke konci ztrapňuje jedinou akční scénu. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Tak, ďalšia klasika, ktorá sa zaradí medzi moje obľúbené SF. Originálny film, ktorý môže hravo súperiť s Lucasovým technicky vyčačkaným THX 1138 a pri tom používa tie najjednoduchšie (čítaj najlacnejšie) prostriedky. Počas filmu, som sa občas pýtal WTF? ale postupne sa všetko pekne uzavrie, a na konci ostáva len pocit dokonalosti... Skvelé vykreslenie pocitov aj bez slov, niekoľko momentov na filozofovanie. Akčné scény majú ohromnú silu aj napriek svojej nehrdinskosti, práca s hudbou je skvelá. Niekedy stačí talent a ostatné príde samo... ()

Frajer42 odpad!

všechny recenze uživatele

Moc hezký film. Luc Besson se rozhodl svým nebohým divákům nudou provrtat díru do hlavy. Dlouho jsem neviděl nic, co by bylo tak strašně o ničem a u čeho by se mi chtělo permanentně spát. Ani se nechce věřit, že tentýž pán přišel po tomto selhání s celou řadou kvalitních snímků. Opravdu neskutečná píčovina, kde bylo špatně snad úplně všechno. S výjimkou Rena maximálně otravní herci. Naprosto dementní soundtracky, který vždy spolehlivě zazdil, když se ojediněle příjemně rozjížděla nějaká scénka. Také mě docela sralo, že snímek začal lehce dávat smysl až přibližně 30 minut před koncem. Do té doby to bylo bezcílné bloudění postav ve světě, kde nebylo bloudit kam. Ani na pár okamžiků jsem nedostal od režiséra pozvánku do děje. Celé to bylo tak strašně nezáživné, že jsem nevěděl kam se mám dívat. Všichni jsme byli mladí a plní blbých nápadů, takže tohle mladistvé selhání Bessonovi budiž odpuštěno. Každopádně odpad. Kdo se mnou nesouhlasí, tak je zřejmě bohužel píča a měl by se sebou něco dělat. Takhle umění rozhodně nevypadá. Takhle nevypadá ani pokus o umění. Tento blábol neměl nikdy vzniknout. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (4)

  • Autorem námětu k filmu byl společně s Bessonem představitel hlavní role Pierre Jolivet. (rawboy)
  • Černobílý celovečerní debut Luca Bessona coby režiséra. (rawboy)
  • Natáčelo se od srpna do října 1982 ve Francii, konkrétně v Paříži a na nejvyšší duně v Evropě – Dune du Pyla. (BMW12)

Reklama

Reklama