Tvůrci:
Dong-hyeok HwangRežie:
Dong-hyeok HwangScénář:
Dong-hyeok HwangKamera:
Hyeong-deok LeeHudba:
Jae-il JungHrají:
Jeong-jae Lee, Hje-su Pak, Sung-tae Heo, Ha-joon Wi, Yoo-mi Lee, Yoo Gong, Jung Hoyeon, Anupam Tripathi, Yeong-su Oh, Paul Nakauchi, Byung-hun Lee, Donald Chang (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(3)
Stovky hráčů na mizině přijmou zvláštní pozvánku na dětskou hru. Uvnitř na ně čeká lákavá cena, ale může je stát život. (Netflix)
Videa (28)
Recenze (762)
Po vizuální stránce naleštěná podívaná, která je dotažená do nesmyslu. Netflix z Olihně bude těžit prodejem merche ještě hodně dlouho. Po příběhové stránce neoriginální, ale drsný kousek, od kterého člověk sem tam odvrátí zrak. To, co odlišuje Hru na oliheň od všech těch Battle Royale, Hunger Games nebo Escape rooms je to, jak se každá z her zaměřuje na jinou stránku osobnosti. Škoda jen, že ta nejsilnější stránka se odehraje v epizodě Kganbu, která je absolutním vrcholem sezóny. Závěrečné tři epizody pak v celém kontextu slouží pouze jako servis pro případné další pokračování. Celkem vyměknutí. ()
"Hráč, který odmítne hrát, bude vyřazen." Já jsem poměrně hravej týpek, protože kdo si hraje nezlobí, ale Oliheň není úplně pro mě. Já totiž nikomu nic nedlužím, po obří kouli plný bankovek netoužím a vlastním ještě zbytky nějakýho charakteru, takže bych byl jen potrava pro nějakýho zmrda, kterejma se to v seriálu jenom hemží. Necejtil jsem se tam zkrátka dobře a ve finále jsem ani neměl žádnýho favorita, kterýmu bych přál vyřazení víc, než tomu druhýmu. Mně se totiž líbily jen hry a hráč 067. No jo, vždycky jsem měl slabost pro divný holky. Ono se teda hrálo opravdu hodně a byla to solidní řezničina, ale vsichni ti V.I.P. mě nebavili, převlíkacímu detektivovi jsem nevěřil a matematicky mi to taky úplně nesedělo. ()
„…HRA ZAČÍNÁ…“ /// Lidi tady chcípaj jako mouchy – to se musí líbit! Jenže plnění jednotlivých úkolů (her) je zajímavější než děj samotnej. Teda aspoň zpočátku, pak se to kapku vyrovná…Nejde tady ani tak o charaktery (ty vole jde, ale…) – ty jsou (více méně) daný. Spíš o to, jaká se zvolí taktika. Samo, že u her „na život a na smrt“ se musí ty charaktery musej projevit taky. A někdy je to hóóódně (takže Korejsky) dojemný… Napínavá podívaná, kterou v pohodě dáte během dvou dnů, mě ovšem dostatečně neuspokojila. Postupně to ztrácelo tempo a místo psycha (tedy her, ve kterých jde o víc než o násilný sobectví) dostal prostor (zbytečnej) morbid. Navíc závěrečnej díl jsem tak nějak vnitřně nepobral. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem lidská troska, která chce zbohatnout. 2.) Věřím lidem. /// Thx za titule „Kamila Králíková“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
1. séria - 80%. Ľudia majú radi súťaže a aj násilie a Squid Game ponuka mix všetkého. Hlavný hrdina mi trošku liezol na nervy svojím správaním (hlavne zo začiatku) a niektoré pasáže mi prišli trošku nudné, ale samotné hry sú skutočne brutálne a pôsobivé. Tak isto poteší aj vedľajšia detektívna linka, ktorá je skutočne zaujímavá a tiež dokáže strhnúť. Veľké mínus je podľa samotné finále, konkrétne debilný koniec prvej série. Som zvedavý, či druhá séria ponúkne nejaké rozumne vysvetlenie k tomu znova nepochopiteľnému správaniu hlavného hrdinu. Ako celok spokojnosť. 2. séria - ?? ()
Zpráva, že seriály posledních let musí šokovat, dorazila už i do Jižní Koreje. Tvůrci, nejspíš dobře znalí filmu Battle Royale, však vědí, že pouze cynické vraždění nestačí, a proto vdechli každému protagonistovi život a každou epizodu pořádně opepřili emocemi tak, jak to asiaté umí nejlépe. Tolik omílanou společenskou satiru, popř. kritiku kapitalismu, jsem v seriálu příliš nevnímal, spíše jde o pořádně vypjatou vyvražďovačku, která skvěle kombinuje nelítostný cynismus a citlivost, která se skrývá v osobitých osudech jednotlivých postav. 8/10 ()
Galerie (177)
Photo © Netflix
Zajímavosti (88)
- Režisér Hwang Dong-hyuk psal Hru na oliheň v době, kdy byl zadlužený, a dokonce si přál, aby v té době na podobnou hru narazil. (Player789)
- Hudba, která často doprovází pořadatele her (ti s maskami), byla inspirována chorálem „Dies Irae“ („Den hněvu“), který vznikl ve 13. století a často se využíval při katolických pohřbech, díky čemuž je asociován se smrtí. (vojtaruzek)
- Nápad s lízáním dalgony (cukrového koláčku) byl trik, na který režisér Dong-hyeok Hwang přišel v mládí. S jeho pomocí prý několikrát vyhrál hlavní cenu. (Azurovydrak)
Reklama