Reklama

Reklama

The Crazies

(festivalový název)
  • USA The Crazies (více)
TV spot

Obsahy(1)

THE CRAZIES začína vyčíňaním otca rodiny, ktorého nájdu deti demolovať nábytok a za krátko nájdu aj zavraždenú matku. V záchvate šialenstva podpáli celý dom. Nastupujú muži v bielych plášťoch, aby zabránili šíriacej sa nákaze, zakladajú tábor a v neskorej noci začínajú vstupovať do domovov s cieľom pochytať všetkých nakazených. To ale nie je také jednoduché, keďže ľudia prejavujú značný odpor voči zásahu armády...

Po piatich rokoch od NIGHT OF THE LIVING DEAD Romero opäť prichádza s neznámou nákazou šíriacou sa obyvateľstvom a opäť nie je presne jasný jej pôvod. Sledujeme skupinku ľudí utekajúcich pred armádou. Vojaci v bielych plášťoch a plynových maskách sa snažia dostať ľudí do karantény avšak nejasné účinky vírusu dosť sťažujú armáde rozlíšiť medzi obyvateľstvom nakazených jedincov od tých vystrašených. (petero)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (61)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tento film, nieje skvelým a geniálnym dielom ako celok. Senzačných je tu zopár scén a sekvencií, ktoré majú neuveriteľný drajv, dýcha z nich realizmus a nepoľavujúce napätie. Snímok, je ale rovnako popretkávaný nezaujímavou vatou, spomaľujúc jeho svižnosť. Divákova spokojnosť, by ale mala byť namieste. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Moje druhé setkání s Georgem A. Romerem, tvůrcem kultovní Noci oživlých mrtvol (1968), mi jenom potvrdilo, že pokud jsem i v jeho zmíněném debutu vnímal mnohem víc, než pouhý „béčkový horor o zombících“ a sice rovněž něco jako politické podobenství o společenském marasmu a návalu těžkých deziluzí, jakými si koncem 60. let prošla společnost v mnoha zemích světa, můj pocit nejspíš nebyl zcela mimo mísu. Tentokrát Romero udeřil ve své politicko-kritické vrstvě žánrového snímku ještě tvrději (svým způsobem i průhledněji) a rozehrál v ději o šířící se neznámé nákaze obrovskou bezmocnost na všech frontách: od vysoce postavených politických zástupců až po civilní obyvatelstvo, v euforii bouřící se proti nařízení bezpečnostních složek a zásahům státní armády. Chaos, který vládne v oné fikci mezi lidstvem i ve státě, se spočátku jakoby přenášel i na diváka a chvíli mi trvalo, než jsem se pocitově se naladil na onu atmosféru (která probíhala v poněkud jiném duchu, než jsem původně čekal) a taky se pořádně zorientoval v dění naplněném celou řadou pestrých motivů od vědeckého skoumání až po tragickou romanci uprostřed onoho společenského pekla. Osobně bych asi The Crazies moc neoznačil za horor, alespoň na mě s výjimkou úvodu tento film jako horor ani nepůsobil, ale jako sci-fi thriller s napínavou akcí, postupně houstnoucí paranoidní atmosférou i výrazným přesahem na mě fungoval bezchybně. Ačkoliv můj zážitek z Romerovy prvotiny zůstal nepřekonán, i tento snímek má pro mě dostatečné množství nesporných kvalit a taky zajímavých podnětů, kvůli jakým ho mám chuť časem vidět znovu. [90%] ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli lze Romera nazvat nějakým zajímavým filmařem. Jasně, v lecčems prošlapával cestičky druhým.. ale tohle je naopak totální přešlap. Nebo spíš lajdácký nedošlap. U mizerného a povrchního scénáře to všechno začíná, prapodivnou režií akčních scén pokračuje a doslova amatérskými (ne)hereckými výkony končí. Pár zajímavých myšlenek pak tvůrce jen nadhodí, ale je líný s nimi dál pracovat.. tenhle počin bez osobitějšího vkladu nemá absolutně nic, pro co bych se k němu chtěl vracet.. Ještě teď zívám!! ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Dvojkomentář k Romerově originálu a Eisnerově remaku: The Crazies (1973) Překvapivě slabý a povrchní Romero, v kterém se vinou lajdáckého scénáře, ochotnických výkonů a především vinou laciného řemesla se zásadními nedostatky v základních znalostech (režie, režie akčních scén, kamera, výprava, střih – vše dosahující až amatérských sfér) a kvanta technických i obsahových kiksů ztratí i těch pár typicky romerovsky hloubavých, zde jen velmi volně načrtnutých myšlenek. Kritika armádních složek i člověka samotného nabízí jen několik málo jímavých, avšak dále nerozváděných (!) otázek, které by Romero v lepší formě a s lepším zázemím dozajista jaksepatří vytěžil (Jak v tomto zmatku poznat, kdo je skutečně šílený? Obyvatelé městečka, kteří se jen snaží přežít či vojáci, na jejichž bedrech dost možná leží osud celého lidstva a kterým se nebezpečně začíná situace vymykat z rukou, pročež se uchylují k extrémním řešením? A kdo z obyvatel je skutečně nakažený a kdo jen ztrácí poslední zbytky racionálních zábran z čirého zoufalství, kterému v karanténě a s vidinou jisté smrti nutně musí propadat?). The Crazies (2010) V dodatečné zjednání nápravy v podobě remaku jsem snad ani nedoufal - nová verze Brecka Eisnera kašle na satiru úplně, alespoň však solidně kope za tým, za který kopat umí (na rozdíl od mnoha současníků) a platí za velmi zručně odvedené a řízné hororové řemeslo, zaujímající post o 1 a půl stupně pod Davidem Sladem a Zackem Snyderem. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Romero ma po svojej zombieovskej prvotine pomerne dosť sklamal. Výberom tohto filmu nenadviazal na zábavnú stránku horrorových filmov, skôr sa snaží diváka upútať na serióznosť celej situácie, znepokojiť a rozladiť. Dej je však pomerne zmátený, za všetko hovorí zbesilý prestrih scén vo vypätých situáciách, ktorý mi prišiel navyše dosť komický. Hercov však musím pochváliť, jediné tí si svoju robotu odviedli stopercentne, pretože hudba, kamera ani celková atmosféra nesplnili moje očakávania. 55%. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení probíhalo v Evans City v Pennsylvánii. Většina pokousaných postav byli místní obyvatelé, mnoho bíle oblečených vojáku pak studenti zdejší střední školy. (facojurka)
  • Film sa mal pôvodne volať Mad People, keď sa však k scenáru dostal producent, pokladal rolu armády, ktorá bola v pôvodnom scenári len minoritná, za natoľko kľúčovú, že dal režisérovi podmienku, že buď scenár prepíše do podoby, ktorá bude viac ako horor pripomínať predchodcu Smrtiacej epidémie, alebo projekt nebude financovať. (Raccoon.city)
  • Hořící dům ze začátku snímku byl zapálen hasiči, aby posloužil k nácviku sboru. (facojurka)

Související novinky

Virová nákaza ve filmech

Virová nákaza ve filmech

15.03.2020

Momentální krizová situace reagující na probíhající šíření viru Covid-19 měla mimo jiné za následek i uzavření veškerých kinosálů, což pochopitelně vedlo k tomu, že distributoři začali rušit či… (více)

Reklama

Reklama