Režie:
Paul GreengrassKamera:
Dariusz WolskiHudba:
James Newton HowardHrají:
Tom Hanks, Helena Zengel, Neil Sandilands, Chukwudi Iwuji, Thomas Francis Murphy, Fred Hechinger, Michael Angelo Covino, Ray McKinnon, Mare Winningham (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Veterán z americké občanské války, který jezdí po celé zemi a přináší lidem zprávy ze světa, se vydá na nebezpečnou cestu přes Texas, aby osiřelé dívce našel nový domov. (Netflix)
Videa (5)
Recenze (235)
Film o důležitosti slov a příběhů, v němž se komunikuje pouze skrze banální floskule, film, kde má jít neustále o život, ale neexistuje v něm nosný konflikt ani jakékoliv vnitřní napětí, film, který má nejlepší herečku roku 2019 Helenu Zengel, ale v její podmanivé vzdorovitosti ji pořádně nenechá projevit. Celé to pak korunuje Hanks, který se už definitivně zakonzervoval v jediné, povrchní poloze účastného empatického páprdy. V roli Freda Rogerse ve Výjimečných přátelích to samozřejmě mělo smysl, po Greyhound už je to ale jenom otravné a vlastně nesnesitelné. Všechno špatně! 30 % ()
Natočené to bolo výborne, to sa musí nechať. Problémom bol hlavne Tom Hanks, ktorého filmové postavy už pomaly začínajú nudiť. Vždy ide o ultra altruistického pánka, sršiaceho dobrácky pohľad na všetky strany a blahosklonne čeliaceho aj najmenšiemu zlu. Neochvejného ochrancu slabých, starých, detí, žien a všetkých ublížených. Vždy neohrozene na strane dobra a neobmedzenej lásky. Tomu zodpovedá aj obsahová stránka, ktorá divákovi vlastne nič nepovie. Je to len o Hanksovi a jeho moralizovaní. A samozrejme, všetko vždy vyrieši a stane sa dobráckym polobohom medzi ostatnými, pričom samozrejme ide o skromnosť samu o sebe. Akoby sa nič nestalo, veď to je povinnosťou každého. Veľmi slabý priemer. 50/100 ()
Krásný film plný důležitých myšlenek. Tom Hanks to ani jinak neumí, a tak zase hraje na jedničku a westernové prostředí mu velmi padne, Paul Greengrass se tak trochu vzdal Paula Greengrasse a připomene se jen několikrát, ale vůbec to nevadí, protože příběh vypráví stoprocentně zručně a jakkoliv se dala například závěrečná čtvrthodina předvídat, stejně na mě zapůsobila přesně tak, jak to všichni plánovali. Jestli se vám (ne)líbil o něco melancholičtější The Homesman s Tommym Lee Jonesem, čekejte totéž od Zpráv ze světa. ()
Poklidná westernová road-movie bez výraznější dramatické zápletky, ale s humanistickým srdíčkem. Prostě Hanks. Jejím cílem je ukázat zase trochu jiné kouty a postavy amerického westernového období, jeho zákonitosti a strasti. Realističtějším způsobem než Costnerův The Postman :-) Jen Greengrasse v ní moc není cítit. Režíroval ji skutečně on? Návrat Jamese N. Howarda do žánru příjemný - i když kvůli minimalistickému pojetí filmu si ho naplno užijeme až počas závěrečných titulků. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (8)
- Film byl natočen podle stejnojmenného románu z roku 2016, který napsala Paulette Jiles. (SONY_)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte Nové Mexiko. (MikaelSVK)
Režisér Paul Greengrass patří mezi nejvýraznější filmaře Hollywoodu, Tom Hanks zase nadále mezi nejlepší herce Hollywoodu. Když se tyhle dva v roce 2013 spojili, stálo to jednoduše za to. Jejich Kapitán Phillips byl byla adrenalinová thrillerová jízda u které nutně nevadilo, že jsou karty předem rozdány a Greengrassovi se veškerou tu atmosféru přesto podařilo prodat. Hanks zde navíc klasicky předvedl silný výkon a tahle dvojice si očividně sedla. Platí to i díky faktu, že jsme se dočkali jejich druhé spolupráce s názvem News of the World. Po letech dabování kovboje Woodyho v sérii Toy Story se tak Tom Hanks definitivně přesunul na Divoký západ a zahrál si hlavní roli ve stejnojmenné adaptaci knihy Paulette Jilesové. Greengrassova novinka je poté v rámci jeho kariéry něco zcela nového a natočil film, který na rozdíl od Bourneova mýtu, Letu číslo 93, Bourneova ultimáta, Kapitána Phillipse a Jasona Bournea sází na trochu pomalejší tempo a v rámci své kariéry neobvykle nevsadil na kameru z ruky, kterou tolik vynikli právě jeho Bourneové nebo Let číslo 93. Dává to ale v tomto ohledu smysl, protože kameramanem filmu se stal Dariusz Wolski a jeho obrazová kompozice a hrátky s vizuálem (kterými například tolik vynikli původní tři díly ze série Piráti z Karibiku) jsou i nadále jednoduše masáží pro oči. Nový Greengrass je tak vizuálně strhující a i přesto, že absencí ruční efektivní práce s kamerou víceméně přichází Greengrass ve svém novém filmu o to co ho dělalo v rámci Holywoodu tak specifickým a jeho filmy to dělalo tolik stylové, díky té jednoduše překrásné vizuální stránce se to dá naprosto jednoduše odpustit. A o to více zamrzí, že kvůli době COVIDOVÉ nebude mít mnoho diváků tenhle film vidět na velkém plátně. Většinu času je totiž zcela očividné, že nový Greengrass vznikl cíleně pro kina. a mohl v nich působit ještě skvostněji. James Newton Howard složil jeden ze svých nejlepších soundtracků v uplynulých 10 let. Nejenom, že dokonale sedí k atmosféře Divokého západu, zároveň ale v divákovi probouzí ty adekvátní emoce, které by v něm zrovna měli probíhat a společně se soundtrackem k Duši a Tenetu patří soundtrack tohoto filmu do TOP 3 nejlepších soundtracků uplynulého roku. Nový Greengrass nepostrádá akční pasáže, při kterých má Hanks šanci ukázat, že nehraje typický typ role ´´hodného strejdy´´, jinak jde ale skutečně o pomalu plynoucí dobrodružství při kterém se funkčně buduje vztah Hanksova Kidda a dívky Johanny. Hanks je klasicky super a zároveň mu film umožní zkusit tak trochu jinou polohu, ještě výraznější je ale Helena Zengel. Její výkon je naprosto famózní a Zengel je důkazem, že se nadále dá najít schopný dětský herec a Zengel ve finále předvádí dost možná i jeden z nejsilnějších hereckých výkonů v rámci uplynulého roku. Greengrassova novinka sází na trochu pomalejší vyprávění s pomalejším tempem. Někde uprostřed je i přes snesitelnou délku (téměř 2 hodiny) poznat, že si dramaturg možná přece jen vzal během služby pár minut šlofíka, jeho finále má ale to správný náboj a ve finále jde v rámci Greengrassovy kariéry o další trefu do černého. Na první pohled sice postrádá jeho klasické trademarky a navíc se nejedná o zásadní filmový milník, který by přepisoval zavedené pořádky, pořád je ale mnoho důvodů k tomu si nový Greengrassův film zamilovat. Je vizuálně skvostný, má velice příjemnou komorní atmosféru, sympaticky buduje vztah dvou hlavních postav a svojí myšlenku prodává se ctí. Je předvídatelný, chvílemi přece jen tempově zbrzděný, jinak jde ale skutečně o vysokou filmařinu, která svou komorností a víceméně jednoduchostí bude dost možná pro dost diváků trnem v oku. Jinak si ale jednoduše nejde nového Greengrasse (alespoň trochu) nezamilovat.......... () (méně) (více)