Reklama

Reklama

VOD (1)

Veterán z americké občanské války, který jezdí po celé zemi a přináší lidem zprávy ze světa, se vydá na nebezpečnou cestu přes Texas, aby osiřelé dívce našel nový domov. (Netflix)

Videa (5)

Trailer 4

Recenze (235)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režisér Paul Greengrass patří mezi nejvýraznější filmaře Hollywoodu, Tom Hanks zase nadále mezi nejlepší herce Hollywoodu. Když se tyhle dva v roce 2013 spojili, stálo to jednoduše za to. Jejich Kapitán Phillips byl byla adrenalinová thrillerová jízda u které nutně nevadilo, že jsou karty předem rozdány a Greengrassovi se veškerou tu atmosféru přesto podařilo prodat. Hanks zde navíc klasicky předvedl silný výkon a tahle dvojice si očividně sedla. Platí to i díky faktu, že jsme se dočkali jejich druhé spolupráce s názvem News of the World. Po letech dabování kovboje Woodyho v sérii Toy Story se tak Tom Hanks definitivně přesunul na Divoký západ a zahrál si hlavní roli ve stejnojmenné adaptaci knihy Paulette Jilesové. Greengrassova novinka je poté v rámci jeho kariéry něco zcela nového a natočil film, který na rozdíl od Bourneova mýtu, Letu číslo 93, Bourneova ultimáta, Kapitána Phillipse a Jasona Bournea sází na trochu pomalejší tempo a v rámci své kariéry neobvykle nevsadil na kameru z ruky, kterou tolik vynikli právě jeho Bourneové nebo Let číslo 93. Dává to ale v tomto ohledu smysl, protože kameramanem filmu se stal Dariusz Wolski a jeho obrazová kompozice a hrátky s vizuálem (kterými například tolik vynikli původní tři díly ze série Piráti z Karibiku) jsou i nadále jednoduše masáží pro oči. Nový Greengrass je tak vizuálně strhující a i přesto, že absencí ruční efektivní práce s kamerou víceméně přichází Greengrass ve svém novém filmu o to co ho dělalo v rámci Holywoodu tak specifickým a jeho filmy to dělalo tolik stylové, díky té jednoduše překrásné vizuální stránce se to dá naprosto jednoduše odpustit. A o to více zamrzí, že kvůli době COVIDOVÉ nebude mít mnoho diváků tenhle film vidět na velkém plátně. Většinu času je totiž zcela očividné, že nový Greengrass vznikl cíleně pro kina. a mohl v nich působit ještě skvostněji. James Newton Howard složil jeden ze svých nejlepších soundtracků v uplynulých 10 let. Nejenom, že dokonale sedí k atmosféře Divokého západu, zároveň ale v divákovi probouzí ty adekvátní emoce, které by v něm zrovna měli probíhat a společně se soundtrackem k Duši a Tenetu patří soundtrack tohoto filmu do TOP 3 nejlepších soundtracků uplynulého roku. Nový Greengrass nepostrádá akční pasáže, při kterých má Hanks šanci ukázat, že nehraje typický typ role ´´hodného strejdy´´, jinak jde ale skutečně o pomalu plynoucí dobrodružství při kterém se funkčně buduje vztah Hanksova Kidda a dívky Johanny. Hanks je klasicky super a zároveň mu film umožní zkusit tak trochu jinou polohu, ještě výraznější je ale Helena Zengel. Její výkon je naprosto famózní a Zengel je důkazem, že se nadále dá najít schopný dětský herec a Zengel ve finále předvádí dost možná i jeden z nejsilnějších hereckých výkonů v rámci uplynulého roku. Greengrassova novinka sází na trochu pomalejší vyprávění s pomalejším tempem. Někde uprostřed je i přes snesitelnou délku (téměř 2 hodiny) poznat, že si dramaturg možná přece jen vzal během služby pár minut šlofíka, jeho finále má ale to správný náboj a ve finále jde v rámci Greengrassovy kariéry o další trefu do černého. Na první pohled sice postrádá jeho klasické trademarky a navíc se nejedná o zásadní filmový milník, který by přepisoval zavedené pořádky, pořád je ale mnoho důvodů k tomu si nový Greengrassův film zamilovat. Je vizuálně skvostný, má velice příjemnou komorní atmosféru, sympaticky buduje vztah dvou hlavních postav a svojí myšlenku prodává se ctí. Je předvídatelný, chvílemi přece jen tempově zbrzděný, jinak jde ale skutečně o vysokou filmařinu, která svou komorností a víceméně jednoduchostí bude dost možná pro dost diváků trnem v oku. Jinak si ale jednoduše nejde nového Greengrasse (alespoň trochu) nezamilovat.......... () (méně) (více)

somnar 

všechny recenze uživatele

Film o důležitosti slov a příběhů, v němž se komunikuje pouze skrze banální floskule, film, kde má jít neustále o život, ale neexistuje v něm nosný konflikt ani jakékoliv vnitřní napětí, film, který má nejlepší herečku roku 2019 Helenu Zengel, ale v její podmanivé vzdorovitosti ji pořádně nenechá projevit. Celé to pak korunuje Hanks, který se už definitivně zakonzervoval v jediné, povrchní poloze účastného empatického páprdy. V roli Freda Rogerse ve Výjimečných přátelích to samozřejmě mělo smysl, po Greyhound už je to ale jenom otravné a vlastně nesnesitelné. Všechno špatně! 30 % ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Natočené to bolo výborne, to sa musí nechať. Problémom bol hlavne Tom Hanks, ktorého filmové postavy už pomaly začínajú nudiť. Vždy ide o ultra altruistického pánka, sršiaceho dobrácky pohľad na všetky strany a blahosklonne čeliaceho aj najmenšiemu zlu. Neochvejného ochrancu slabých, starých, detí, žien a všetkých ublížených. Vždy neohrozene na strane dobra a neobmedzenej lásky. Tomu zodpovedá aj obsahová stránka, ktorá divákovi vlastne nič nepovie. Je to len o Hanksovi a jeho moralizovaní. A samozrejme, všetko vždy vyrieši a stane sa dobráckym polobohom medzi ostatnými, pričom samozrejme ide o skromnosť samu o sebe. Akoby sa nič nestalo, veď to je povinnosťou každého. Veľmi slabý priemer. 50/100 ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Krásný film plný důležitých myšlenek. Tom Hanks to ani jinak neumí, a tak zase hraje na jedničku a westernové prostředí mu velmi padne, Paul Greengrass se tak trochu vzdal Paula Greengrasse a připomene se jen několikrát, ale vůbec to nevadí, protože příběh vypráví stoprocentně zručně a jakkoliv se dala například závěrečná čtvrthodina předvídat, stejně na mě zapůsobila přesně tak, jak to všichni plánovali. Jestli se vám (ne)líbil o něco melancholičtější The Homesman s Tommym Lee Jonesem, čekejte totéž od Zpráv ze světa. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Poklidná westernová road-movie bez výraznější dramatické zápletky, ale s humanistickým srdíčkem. Prostě Hanks. Jejím cílem je ukázat zase trochu jiné kouty a postavy amerického westernového období, jeho zákonitosti a strasti. Realističtějším způsobem než Costnerův The Postman :-) Jen Greengrasse v ní moc není cítit. Režíroval ji skutečně on? Návrat Jamese N. Howarda do žánru příjemný - i když kvůli minimalistickému pojetí filmu si ho naplno užijeme až počas závěrečných titulků. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (8)

  • Film byl natočen podle stejnojmenného románu z roku 2016, který napsala Paulette Jiles. (SONY_)
  • Jedná se o Hanksův první film s westernovým žánrem. (SONY_)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte Nové Mexiko. (MikaelSVK)

Související novinky

Co nového chystá režisér Paul Greengrass?

Co nového chystá režisér Paul Greengrass?

30.11.2023

Jsou tomu prakticky už tři roky od doby, kdy na Oscara nominovaný režisér Paul Greengrass vydal svůj zatím poslední celovečerní film, kterým bylo westernové drama pod názvem Zprávy ze světa s Tomem… (více)

WandaVision v lednu, Hanks na Netflixu

WandaVision v lednu, Hanks na Netflixu

13.11.2020

Přestože letos Marvel do kin neposlal žádný nový film, fanoušci komiksů už na nové příběhy z MCU nebudou muset čekat příliš dlouho. WandaVision, první seriál z tohoto univerza, totiž dorazí na… (více)

Reklama

Reklama