• Radek99
    ****

    Celkem obstojný pokus o psychologický kriminální film z dílny Jiřího Sequense, který v tomto ranku natočil řadu zdařilejších kusů, přesto se Pokus o vraždu svým psychologickým ponorem řadí k tomu výrazně povedenějšímu ve fondu československých detektivek, především skvělým hereckým obsazením a do značné míry originálním námětem. Karel Höger prostě byl pan herec a celkový koncept filmu postavený na řetězení a bujení paranoii je hodně originální...(8.7.2012)

  • pytlik...
    ***

    Škoda té zdlouhavosti, u mě tím film ztratil jednu hvězdičku. Jinak jsem si celou dobu říkal, jaký je ten Hégr chudák, někdo po něm vystřelí a ostatní z něj div neudělají paranoika, že jako proč by ho měl někdo zabíjet a ať neblázní. Tomu říkám vítězství iracionality nad zdravým selským rozumem. Taky mi ho bylo celkem líto, vždyť Brejchová s Abrhámem coby jeho snacha a syn ho fakt chtěli jen využívat, při každé návštěvě se ho snažili pumpnout o peníze. Ale co, na druhou stranu, jak si synáčka vychoval, takového ho má, navíc Hégr sám nebyl žádný ideál. Velmi legrační byla jeho podoba s šéfinspektorem Drejfusem, jsem s napětím čekal, kdy ukáže svůj pověstný tik, bohužel se tak nestalo... Asi i proto, že Růžek měl do komisaře kluzóa poněkud daleko. Sellers by se určitě takhle blbě zastřelit nedal.(8.7.2012)

  • otík
    ***

    Spíše než kriminální jde o psychologický film, neboť sledujeme proměnu váženého lékařského profesora, který se stal terčem střelby, v labilního nervního človíčka, který podezřívá všechny svoje blízké z toho, že jej chtějí zavraždit a ztrácí tak úplně všechny přátele. Krimi zápletka je sice malinká, ale poměrně zdařilá, co však tento film vyzdvihuje z naprostého krimi průměru své doby je geniální výkon Karla Högera. Jen kvůli němu stojí tento film vidět.(25.10.2014)

  • Willy Kufalt
    *****

    (2x) Někdo má věnec vavřínový, někdo má věnec na rakvi... Československý psychothriller takřka světového formátu s mistři svého umění, Karlem Högerem a Martinem Růžkem. Dokonce bych řekl, že se jedná o jednu z nejlepších filmových příležitostí pro Karla Högera v psychologickém žánru. Postava profesora Trojana nabídla velice zajímavý charakterový rozměr. Závěr je pak hodně k zamýšlení - jak může psychiku člověka a následně jeho vztahy v rodinném i pracovním kruhu ovlivnit taková jedna lapálie, která s ním vlastně nakonec primárně ani nesouvisí. Hodně mrazivé. Vrcholní scénou je pak jízda profesora Trojana v autě s naskakujícími flashbacky v podobě strašlivých prožitých momentů. Vedle skvělého hereckého obsazení bych zmínil i kvalitní práci dalších mistrů svého řemesla - režiséra Sequense, kameramana Hanuše a skladatele Zdeňka Lišky. Plus opět jeden velice zajímavý filmový song Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, tentokrát v podání Hany Buštíkové.(23.6.2017)

  • Ceberus
    *

    Zkusil jsem to, ale prostě to není můj šálek kávy. Film před rokem 1980, černobílý a navíc český... těmto parametrům se snažím obvykle u filmů vyhýbat a tento snímek mi zpětně potvrzuje, že na tyhle typy prostě nejsem ten správný člověk. Nezáživná černobílá barva, prakticky statické kamery, jejich případný pohyb velmi nestabilní, akce žádná, samá monotónní konverzace každodenního života, nijak zvlášť vyprofilované postavy... prostě všechny typické neduhy starých filmů v jednom. Někomu se tyhle dobové snímky mohou klidně líbit, já k nim však nepatřím.(20.10.2012)

  • - Exteriéry filmy byly natáčeny v Brně-Lesná a v Praze na Maltézském náměstí. (waxtrax)

  • - V úvodních titulcích mezi herci je Ivo Niederle uveden jako Ivo Niedrle. (bomber7)

  • - Eva (Jana Brejchová) zpívá hlasem Hany Buštíkové. (funhouse)