Režie:
Vladimír SlavínskýKamera:
Jan StallichHudba:
Josef KumokHrají:
Hugo Haas, Jindřich Plachta, Antonie Nedošinská, Lída Baarová, Vladimír Borský, Ludvík Veverka, Míla Reymonová, Jan W. Speerger, Jan Sviták, Jan S. Kolár (více)Obsahy(1)
Paní Janatová si v mládí prožila nešťastný románek s malířem, a proto je nyní vůči všem výtvarníkům naladěna nepřátelsky. Její dcera Vlasta se však bohužel zamilovala do malíře Hodury. Je sice úspěšný a vydělává slušné peníze, jak ale mamince vysvětlit, že to není zarputilý padouch? Vlastina spolužačka se rozhodne kamarádce pomoci. Na návštěvě u Janatových představí Hoduru jako svého osobního lékaře. Lež plodí další lži, a tak nebude nouze o zapeklité situace (oficiální text distributora)
(více)Recenze (17)
Naprosto kouzelný Hugo Haas a jeho inteligentní humor, krásná Lída Baarová, roztomilá manželská dvojice laskavý Jindřich Plachta a hypochondrická Antonie Nedošínská a půvabná Míla Reymonová - to vše dělá z téhle komedie příjemné dílko. Že byste se přímo řezali smíchy, to asi nebudete. Ale usmívat se budete... Alespoň já se usmívala... ()
Režisér Vladimír Slavínský natočil na počátku třicátých let pro pražskou filiálku berlínské UFY sérii veseloher s populárním hereckým trojlístkem Haas – Baarová – Nedošinská. V případě Jejího lékaře vsadil Slavínský na osvědčený fígl mnohých soudobých filmů – na záměny identit, které zákonitě vyvolávají nedorozumění a na jeho protagonistech potom je, aby se z těchto prekérních situací dostali způsobem co nejvtipnějším. Tady se to daří nejlépe Hugo Haasovi, který v roli falešného lékaře mistrně využívá všech poloh svého geniálního komediantství. ()
Její lékař je přepisem klasické konverzační komedie o třech dějstvích Zázračný lékař, kterou napsal Bedřich Vrbský v době svého působení v Městském divadle na Královských Vinohradech v roce 1928. Pro Vrbského to byla výjimečná příležitost sledovat, jak se jeho námět mění na filmovém plátně. První takový pokus zažil krátce po válce, kdy společně se Skružným napsali komedii Láska si nedá poroučet. V podání Slavínského se jednalo primárně o další film ze série Nedošinská-Baarová, která cíleně připravovala Baarovou pro kariéru v Německu. Výsledný film je příjemnou variací na nejoblíbenější koncept 30. let, tedy komedii plnou záměn. Milenecký pár Baarová-Haas je báječně roztomilý, Reymonová-Borský je směle dotahují, o generaci starší dvojice Nedošinská-Plachta je rutina sama. Milý, mazlivý film. ()
Pokud se nenecháte odradit únavnými prvními ca.25-ti minutami, dočkáte se celkem zábavné komedie, jejímž tahounem, vedle několika dalších hereckých es, je především Hugo Haas. Techtle-mechtle mezi Haasem a Baarovou mimo kameru jsou z jejich zdejších výstupů zcela zjevné - jestli se pletu, tak at´ se propadnu do Západního Německa! ()
Skvělý film! Spojení Hugo Haas - Lída Baarová - Antonie Nedošínská a Vladimír Slavinský na počátku let opravdu fungovalo (viz. filmy Okénko, Madla z cihelny aj.). Nadčasový suchý humor Haasův neomrzí, herec je kořením filmu. A také Lída Baarová - dle mého soudu - podává v těchto filmech lepší výkon než v těch pozdějších... Milá atmosféra venkovského sídla snoubenčiných rodičů, záměna malíř vs. doktor či manželka vs. milenka funguje i přes delší stopáž filmu. 70% ()
Galerie (10)
Photo © Universum Film (UFA)
Reklama