Režie:
Sylvester StalloneKamera:
Nick McLeanHudba:
Johnny MandelHrají:
John Travolta, Finola Hughes, Janet Jones, Steve Inwood, Kurtwood Smith, Sylvester Stallone, Julie Bovasso, Cynthia Rhodes, Frank Stallone, Joyce Hyser (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Od elektrizujících úvodních titulků až po poslední triumfální vystoupení Tonyho (John Travolta), vás v průběhu celého filmu čeká vzrušující směsice tance a romance v rytmu hudby klasických Bee Gees. Příběh Travoltova tanečního disko krále (odehrávající se pět let po Horečce sobotní noci) vypráví o jeho touze prosadit se na slavné Broadwayi. Cynthia Rhodes (Flashdance, Hříšný tanec) a Finola Hughes spolu rozzáří vaši obrazovku jako ženy Tonyho života. Režie a scénáře se ujal hvězdný Sylvester Stallone. Zůstat naživu je skvělá zábava, kterou potřebujete. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (45)
Zo Stalloneho pera a pod jeho taktovkou nevznikol len Rocky, ale aj sequel k Horúčke sobotňajšej noci. Našťastie dal Sylvester na Rockyho slová, že nevie spievať ani tancovať a herectvo i to ostatné prenechal povolanejším. Johnyho fyzičke ale dohovoril iba v tom najlepšom. Príbeh je z tých jednoduchších, John Travolta alias Tony má na háku svoju priateľku a iná kráska zas Travoltu. Do toho plniaci sa sen o dobývaní Broadwaya, tóny Bee Gees, tanec, tanec a ešte raz tanec. Ten zo začiatku nič moc, ako sa však začnú komplikovať vzťahy a aktéri presúvajú do finále elektrizujúce napätie je viac než hmatateľné, svoje tomu pridáva moc pekná zostava ponurého muzikálu "Satanova ulička". Isteže by sa dalo veľa namietať do naivity vzťahov charizmatického tria, ale povedzme si úprimne, v mnohom zrkadlia svet zaľúbených. Ten tiež nebýva premyslený a logický. Film sa stal divácky úspešným a myslím, že zaslúžene. Prečo potom o ňom už dnes nikto nevie? Asi preto, že žánrovo v Stalloneho kariére vyčnieva zhruba tak ako v prípade nešťastného debutu, popritom rozpráva rovnakú pesničku ako v prípade Talianskeho žrebca a čo sa týka Johnnyho, tam hrá predsa len druhé husle. ()
Patrně nikoho soudného by nenapadlo, že by film o broadwayském baletu měl napsat a natočit někdo jiný než známý elastický labuťák Sylvester Stallone. A já bych si moc přál vidět, kterak svým svěřencům režisérsky předtančoval jejich party. Nicméně výsledek mne nepotěšil, i když bych na Satanovu uličku určitě zašel raději než na klasického Louskáčka. To však není žádné vítězství, protože kdyby žádný balet nikdy nevznikl, tak by můj život rozhodně nebyl o nic chudší. Ale zpět k filmu. Přerod brooklynského arogantního parchanta v manhattanského arogantního parchanta mě vůbec nebavil, nicméně hudební doprovod mi byl sympatický a poskakování na jevišti mi na tváři několik ironických šklebů také vykouzlilo. ()
K tomuto filmu jsem se dostal koncem osmdesátých let na videu s příšerným dabingem. Sice se tváří jako Horečka sobotní noci II, ale kromě Travolty a hudby Bee Gees s touto legendou nemá nic společného. Jde o typický taneční muzikál - hodně jednoduchý scénář, důraz na hudbu a tanec. Bavit se budou hlavně ctitelé tance (ten je ale poplatný své době, a bohužel ji nepřežil) a Travolty (za zmínku stojí, že ho Stallone donutil zamakat na postavě, a je to sakra vidět). V tomto filmu se poprvé objevila věčně druhá Cynhtia Rhodes; pokud nevíte, o koho jde, vzpomeňte si na takovou opravdu krásnou krátkovlasou blondýnu z Flashdance a Dirty Dancing. ()
Oproti prvemu dielu sa styl filmu zmenil podobne asi ako medzi prvym a stvrtym Rockym. Cize z normalnej dramy s par skvelymi tanecnymi scenami sa stal prazdny film zalozeny na vizualy. Travolta neustale len tancuje a tancuje a pritom vypoti aj posledny gram tuku. Do urcitej miery mi to pripomina tanecne sceny zo Showgirls. Takze aspon zenam zboznujucim mladeho Travoltu by to mohlo sadnut. Ale mna ako chlapa, tancujuci spoteny polonahy Travolta, nezaujima. Vysledkom je film ktorym Sly znova šliapol uplne vedla. 2/10. ()
Napriek tomu, že hudobno-tanečné filmy vonkoncom nevyhľadávam a na podobné predstavenie (na Brodwayi alebo kdekoľvek inde) by som nešiel ani zadarmo, nie je film zlý. Má to príbeh, aj keď v mne neatraktívnom prostredí, ktorý ale funguje. Emócie sú dobre zahrané a dokonca aj pop-rocková hudba sa dala počúvať. Stallone sa nemá za čo hanbiť, aj keď sa ťažko zvyká na to, že sa na podobný žáner podujal...aspoň z neho nespravil komédiu. ()
Galerie (28)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (7)
- Sylvester Stallone si strihol malé cameo v scéne, keď na ulici vrazí do Tonyho (John Travolta). Odohráva sa to v čase 10:36. (Paldiny)
- 6 měsíců před natáčením si Stallone vzal do parády Travoltovo tělo. Sestavil mu jeden ze svých speciálních cvičebních programů. Travolta musel cvičit 6 dnů v týdnu, 14 hodin denně. (McLushi)
- List Entertainment Weekly označil Staying Alive za nejhorší sequel všech dob. (agass)
Reklama