Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Japonsku 16. století jako křesťanský misionář pobýval mj. Španěl František Xaverský, jeden ze zakladatelů jezuitského řádu. Vznikaly misie, stavěly se kostely a počet katolíků dosáhl půl milionu. Avšak soupeření mezi španělskými a portugalskými misionáři, především však obava japonských vládců z přílišného vlivu Evropanů vedly k zákazu křesťanství a opětovnému uzavření se Japonska vůči cizině. Navzdory tomu mnoho let křesťanství přežívalo a tamější věřící byli podporováni portugalskými misionáři, kteří tam tajně připlouvali. Ve filmu Ticho je vidíme, jak se snaží navázat spojení s japonskými katolíky a utvrzovat je ve víře. Hlavní postavou je mladý jezuita Rodríguez, který přichází do Japonska rozluštit záhadu kolem zmizení kněze Perreiry, svého vychovatele a horlivého misionáře. Do Říma se totiž dostala zvěst, že Perreira nezahynul mučednickou smrtí, ale že zůstal v Japonsku a zřekl se víry. Ticho však není jen příspěvkem k historii křesťanství v Japonsku, ale také reflexí současné, hospodářsky rozvinuté země, která dodnes nedosáhla duchovní rovnováhy a nedovedla harmonicky spojit svou bohatou tradici s výdobytky moderního života. (NFA)

(více)

Recenze (17)

blondboss 

všechny recenze uživatele

Filozofická dráma, ktorá zaujme menšinového diváka a fanúšika artu. Masový divák nech na tento snímok veľmi rýchlo zabudne. Téma bola zaujímavá a aj posledných 20 minút prinieslo množstvo zaujímavých konverzácií, ale to ostatné okolo bola len nudná a nezáživná vata, ktorú sa tvorcovia snažili naplniť v rámci viac ako 2-hodinovej stopáže. Uvidíme, čo vznikne zo Scorseseho remaku. 50 % ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film - bohužel především svou velkou nevyrovnaností. Chvílemi člověk sleduje nádherné Japonské scenérie a doléhá na něj hloubka silné knižní předlohy (román "Mlčení" od Šúsaku Endó), ovšem na druhou stranu chvílemi je snímek spíše směšný - jeho kvalitu v mých očích sráží především téměř neustálé přehrávání (či chcete-li podivné "nemístné" hraní) představitele hlavního hrdiny kněze Rodrigueze. A vlastně ani jeho filmová postava mi nebyla zrovna moc po chuti - v knize je Rodriguez vylíčen jako klidný, rozumný a rozvážný člověk, kdežto zde se mi zdál poněkud hysterický a afektovaný. Velká škoda, že tvůrci nevybrali někoho vhodnějšího, kdo by mě svým projevem tolik neodpoutával od obsahu. Ale abych vše nesváděla jen na něj (těch herců by se našlo víc) - občas snímek sám o sobě působí tak nějak směšně naivně, nebo až příliš okatě, na efekt (holt asijský expresivní styl hraní se zde nezapřel - a ten mi bohužel málokdy sedne) - chvílemi dokonce i poněkud "prázdně" - ano, dokonce se v závěru nedočkáme žádného "rozhřešení", jak je tomu v knize. Předlohu jsem četla a mohu říct, že snímek bohužel ani přes těch pár známých záchvěvů její atmosféry nedosahuje celkově snad ani čtvrtiny síly úžasného Mlčení - přesto jsem ráda, že jsem ho měla možnost vidět a kupodivu bych se někdy v budoucnu možná ani nebránila dalšímu zhlédnutí - neboť i přes všechny ty zmíněné zápory jde o docela zajímavý počin... (3,5*) ()

Reklama

stub 

všechny recenze uživatele

Zajímavý příběh o počátcích a tvrdém potlačování křesťanství v Japonsku (16. stol.), podle i u nás vydané knihy Mlčení. Kromě atraktivní historické roviny se dočkáme několika nosných filozofických otázek, na které (narozdíl od mnoha jiných snímků o křesťanství) naštěstí nedostáváme ploché odpovědi, dostáváme-li vůbec nějaké. Místy až úchvatná kamera, minimalisticky přirozená hudební kulisa a dobré rozhodnutí ponechat anglicky mluvené pasáže v angličtině a japonské v japonštině (k angl. pasážím jedou jap. titulky a naopak), to vše navozuje velmi přirozený dojem. O něco lépe se mohli domluvit scénárista se střihačem - dynamika je místy poněkud "cukavá", což je zvláště znát na silném, ale až příliš zkratkovitém konci. David Lampson je v hlavní roli dosti prkenný, přesto je jeho postava poměrně životná, Shima Iwashita se skvěle vypořádala s pro sebe značně netypickou (přeci jen - její postavy bývají obvykle různé vampoidní femme fatale, ženy gangsterů apod.) rolí křesťanky a naprostý "šok" v dobrém slova smyslu přivodí Tetsuro Tamba v roli zmizelého portugalského misionáře Ferreiry(!). Těm, kteří jsou zainteresováni v tématu, lze taktéž doporučit: http://www.csfd.cz/film/37319-amakusa-shiro-tokisada/ ()

dezorz 

všechny recenze uživatele

Japonska jednoduchost, kvalita drobneho detaiu, zobrazenie cez pozeranie, nie cez vnucovanie, ziadne nutne drobne dovysvetlovania, ako je to bezne v zapadnom filme. Otazka zostava, preco chce scorsese natocit remake filmu, ktory je lepsi, nez, pri vsetkej ucte, scorsese dokazal natocit doteraz. Mozno podobne ako u departed, aj tentoraz scorsese original nevidel, len si precital hotovy scenar. jedno si myslim, ze je iste, original neprekona kvalitou, ale divackym uspechom asi ano, ved kolko ludi mimo japonska o tomto filme poculo, ci ho nedajboze aj videli? 1000? ()

Vlad 

všechny recenze uživatele

Síce moje hodnotenie vyhodilo film z červených čísel, ale 69%, čiže nejaké 3,5 hviezdičky presne vystihuje môj osobný verdikt. Páčil sa mi príbeh (predlohy nečítavam), ktorý je neotrepaný a vychádza z histórie, dobre zvládnutá práca s kamerou - spomenuté scenérie civilizáciou nedotknutého Japonska si človek skutočne vychutná, avšak herecké výkony sú slabšie, najmä z pátra Rodrigueza som mal miestami zmiešané pocity (ale nie len tie existencionalistické). Taktiež vskutku dramatickému príbehu predsa len miestami citeľne chýbala iskra a výraznejšie napätie. Keďže nie som oduševnený kresťan a príbeh zápasu kresťanstva v japonsku ma vôbec nebral, ostala len línia krízy ducha jednotlivca. Ako artový kúsok ale film celkom ujde. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama