VOD (5)
Obsahy(2)
Penélope Cruz se představí jako slavná a excentrická režisérka, která dostala za úkol natočit ten zaručeně nejlepší film všech dob. Má neomezený rozpočet a velké umělecké ambice, ovšem jejím největším úkolem bude zkrotit své herce v hlavních rolích. Antonio Banderas hraje roli slavné sebestředné filmové hvězdy, zatímco Oscar Martínez ztvární přehnaně uměleckého charakterního herce. Oba jsou už legendami, ale každý je úplně jiný a rozhodně to nejsou kamarádi. Všichni tři spolu vytváří filmovou sestavu snů s velkým talentem a s ještě větším egem. Kdo z nich ale vydrží až do poslední klapky a do premiéry? Pokud si někdo myslel, že filmaři a filmové hvězdy jsou nesnesitelné primadony, komedie Film roku jim dá za pravdu. Penélope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez si v ní dělají legraci sami ze sebe, ze svých kolegů i celého filmového světa. (Bontonfilm)
(více)Videa (10)
Recenze (129)
Tak nám HBO MAX prinieslo do našich obývačiek trochu z Cannes. Film prekvapivo zaujímavejší a vtipnejší, než som podľa popisu čakal. Je tam cítiť prítmie artových sál, a ja som si opäť raz pripadal ako v Kine Lumiere, kde som bohužiaľ tento film nemohol vidieť. Bavilo ma to, viackrát aj prekvapilo, ten koniec bol pre mňa trochu trpký, ale to iba pridáva filmu na hodnote. Ústredná trojica podala skvelé herecké výkony. 7,3/10. ()
Tam kde chceli byť tvorcovia vtipní, tak tam im to aj dosť vychádzalo. Vydarená streľba do vlastných radov. Jeden je mediálna herecká hviezda so všetkými klišé, ktoré k nej patria. Druhý je seriózny herec, ktorý herectvo vníma strašne filozoficky a opovrhuje vlastne aj divákom samotným. A tretia do partičky je režisérka, ktorá sa považuje za umelkyňu a za človeka, ktorý žije mimo všetkých mysliteľných škatuliek. Bohužiaľ to nie je čistokrvná komédia. Sú to pokusy o moralizovanie, kritiku hereckej brandže a spoločnosti ako takej. Mohla to byť komédia roku? Potenciál tam rozhodne bol. Takto len zaujímavé, výborne zahrané a miestami vtipné. ()
Skvělá věc, která mě nadchla a hodně bavila. Ta výchozí situace, kdy se 80 letý superbohatý muž rozhodne financovat film (a most), aby po něm něco zůstalo, mi sice přišla poněkud hloupá a scenáristicky nevěrohodná či jalová, ale jakmile do děje vstoupí Penélope Cruz, začal jsem si to vrchovaně užívat, protože je v roli režisérky Loly absolutně bezchybná, což platí stejně tak o Antoniu Banderasovi v roli mladšího herce Félixe a Oscaru Martínezovi v roli staršího herce Ivána - v podstatě celý film se věnuje jen jim třem a tomu, co se mezi nimi děje a co spolu zažívají během hereckých zkoušek, a další postavy jsou veskrze podružné a jejich význam je jen malý, a já bych nevěřil, že může být tak zábavné sledovat přípravu na natáčení, respektive kolik vzrušujících a komických momentů (a překvapivých zvratů) je možné kolem toho postavit - je to ovšem humor poněkud decentní (či svérázný) a zcela jistě ho nedocení každý (a dovedu si dokonce představit, že spousta lidí po zhlédnutí nepochopí, proč je ten film označený jako komedie). Celé je to navíc natočeno v úchvatných interiérech, takže se na to celkově dívá moc příjemně, a působilo to na mě sympaticky svěžím dojmem jako něco nového, co mi současně připomnělo, proč mám rád právě španělské filmy, jichž je tento - po mém soudu - typickým zástupcem (v dobrém). ()
Trio hraje jako s partesu. Do toho máme zajímavý náměť, kompozici a silnou evropskou dramatickou sondu. Jako komediální aspekt to sice není úplně ono, ale dvakrát jsem se zasmál a taškařice mezi Félixem a Ivánem prostě funguje. Překvapil i český dabing. Jako satira, která kope do vlastních řad je to fajn osvěžení, jen si myslím, že to nebude úplně pro všechny. Závěr popravdě nic moc.75% ()
Od svérázné komedie až po konečné znepokojivé psycho. Ale celou dobu skvělá jízda. Ale byl to vlastně doopravdy konec? Kdy vlastně film skutečně konci? A kolikrát je potřeba zopakovat: ,,Dobrý den?´´:-)? V kině mě možná pohltila hlavně taková ta alternativní neotřelá atmosféra okolo, kterou tady vytvořily i zajímavé záběry v různých hodně zajímavých izolovaných prostředích, excelující hlavní herecké trio, originální dialogy a celková nálada. Hrátek se zvukem si asi všimne každý. Některé nevyřečené motivy a myšlenky ve mě ale třeba doznívají ještě teď po zhlédnutí. Tohle je prostě velký souboj eg a ukázka toho, kam až může dojít dráždění a snaha o co největší úměleckou exhibici. Ale zároveň jsem se i zasmál a i ty přímo vyřčené myšlenky stojí za to. Projev Penelopy Cruiz na tiskové konferenci jsem si chtěl hned přetočit, dát znovu a ideálně zapamatovat. Vyznění je jinak nekompromisní, trpké a asi vážně svým způsobem i znepokojivé. Ale já teda můžu říct, že mi tahle podivnůstka sedla, protože to bylo vážně dobré, nikoliv samoúčelné. Po balzámu na duši Amélii byla po týdnu moje návštěva kina úplně jiného a pro mě neprobádaného, ale i tak se z toho vyklubal druhý velký kino zážitek po sobě. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (1)
- Mezi Felixovými (Antonio Banderas) cenami, které Lola (Penélope Cruz) zničí, je také Volpiho pohár pro nejlepšího herce. Ironií je, že Penélope Cruz vyhrála Volpiho pohár pro nejlepší herečku ve filmu Paralelní matky (2021), přičemž oba filmy soutěžily na stejném filmovém festivalu v Benátkách v oficiální soutěži. (peeteno78)
Reklama