Režie:
Šin'ja CukamotoScénář:
Šin'ja CukamotoKamera:
Šin'ja CukamotoHudba:
Čú IšikawaObsahy(1)
Čiernobiely príbeh dvoch mladých mužov, ktorých osudy spojila nešťastná náhoda. Japonský kultový režisér Shinya Tsukamoto vytvoril na základe celkom jednoduchej myšlienky pôsobivý, ale predovšetkým kontroverzný film, v ktorom sa muž začne meniť na kovové monštrum. (Furmi)
Videa (1)
Recenze (338)
Skrúcanie sa niekde v epicentre industriálneho beztvarého Chaosu. Je veľkým pôžitom vstrebávať všetky tie hlboké surrealistické vŕtance priamo do temena, podfarbené jasnou surovou kritikou pohlcovania sveta všetkým mechanickým, kovovým - industriálnym na úkor všetkého pôvodného prírodného (najtrhnutejšia metafora je "vŕtačka-penis", alebo ako to nazvať). Kultový kusisko v rýchlom slede sa mrviacej a korodujúcej industrializácie sveta. "SPOLU NECHÁME ZHRDZAVIEŤ CELÝ SVET!" ()
Film hodnotím 3* jen pro hudbu který je parádní(existuje ale mnoho verzí já viděl verzi s Rave hudbou),jinak je to bizarní ne moc dobře natočená konina která mě nebavila. Vlastně jsem spíše poslouchal hudbu a byl na mobilu než abych tohle sledoval. Ale to co jsem pochytil byly jen bizarní scény kde se kamera nezastavila. A ani kdyby mi tu někdo odvyprávěl příběh tak bych nevěděl o co jde. ()
Jeden z najdivnejších filmov, aké som kedy videl, pri ktorom ma napadajú iba dve možnosti ohodnotenia: nula a 100. Mňa to dostalo originalitou (môžem bez váhania povedať, že erekcia takýmto spôsobom vo filme použitá ešte nebola) a šialeným čiernobielym spracovaním. Keď ale od filmu potrebujete hlavne dej a vadí vám surealizmus (vo veľkom množstve), vypnite to radšej už cez úvodné titulky. ()
Tak asi takhle si představuju peklo... Tetsuo vypadá jako něco mezi šíleným hudebním klipem k nějakýmu industriálu, nefalšovaným hororem (scéna v metru, kdy úředníka začne pronásledovat chodbama žena s podivným pařátem je zatraceně děsivá) a zhuleným snem surrealistického umělce. Mimořádně působivý a rozhodně nezapomenutelný zážitek. ()
Jako surreálný experiment, který ukazuje deformaci lidského těla kovem, je to ok. Jako šokující a zneklidňující zážitek je to ok. Jako plnohodnotný film to bohužel ok není. Zvrhlá a divná podívaná, která svou formou a stylem baví asi tak prvních deset minut a pak se ztratí ve změti šokujících a absurdních výlevů jako z toho nejhoršího snu. Chválím sice narativní kličky a odvahu tvůrců, ale bohužel nejsem z těch, kteří oceňují epileptický střih a japonské úchylárny typu "jak lze provrtat při erekci stůl" nebo "znásilňování trubkou do zadku" bez hlubšího sdělení. Jistou kultovost a řady obdivovatelů to ale jistě má. Pokud bychom ovšem chtěli slovo cyberpunk, dá se sáhnout po mnohem kvalitnějších kouscích... ()
Galerie (16)
Photo © Kaijyu Theater
Zajímavosti (4)
- Kyberpunkový horor natočil Cukamoto na 16mm černobílý materiál a původně putoval pouze na videotrh. Postupně se z něj ovšem stala kultovní záležitost a v roce 1992 pronikl dokonce na plátna amerických artových kin. (Zdroj: Letní filmová škola)
- Natáčení trvalo více než rok a půl, a přestože se během něj Cukamoto rozešel s většinou členů štábu ve zlém, výsledek jej katapultoval mezi nejvyhledávanější autorské tvůrce 90. let. (Zdroj: Letní filmová škola)
- Významný spisovatel a filmový kritik Stephen Holden z New York Times popsal film jako snímek s hyperkinetickým tempem a divoce zkresleným herectvím, rovněž se zvráceným smyslem pro humor. Dospěl k závěru, že tento film je pouze pro milovníky podivných filmových žánrů a klasické obecenstvo může hodně pobouřit. (Emo-haunter)
Reklama