Režie:
Damian McCarthyScénář:
Damian McCarthyKamera:
Kieran FitzgeraldHudba:
Richard G. MitchellObsahy(1)
Osamelý tulák Isaac (Jonathan French), ktorý trpí výpadkami pamäti, prijme prácu od svojho bývalého domáceho Barretta (Ben Caplan), aby sa mu postaral o neter Olgu (Leila Sykes). Olga je psychicky utrápená žena, ktorá žije v opustenom dome na izolovanom ostrove. Keď Barrett presvedčí Isaaca, aby tu prácu zobral, upozorní ho, že svoj pohyb má obmedziť len na dom. Tam sa však začne hra na mačku a myš a Isaacovi sa začínajú vybavovať veci z minulosti... (Arsenal83)
(více)Videa (1)
Recenze (22)
Já se teda taky jako malej bál chodit pro okurky do sklepa, ale zase takový trauma mi to nezpůsobilo. Upřímně řečeno moc jsem nechápal, o co tady jde. Ze začátku to vypadalo celkem jasně. Maník má hlídat na opuštěném ostrově zmagořenou holku. Nicméně jakmile si chůvák nasadil postroj s řetězem, totálně jsem se v tom ztratil. A bylo mi to jedno. Z herců bych cctěl vyzdvihout plyšového králíka s bubínkem a psa, který v minimálním prostoru předvedl hned několik dramatických rovin. 10% ()
Další nadhodnocená levná podivnost.Při sledování Caveat jsem si říkal, že by mohl mít o půl hodiny méně, protože ty 2 hodiny jsou zkrátka moc a po skončení jsem zjistil, že má jen 80 minut. Jo to je špatná vizitka.Caveat je takové slow burn lehce snaživé atmosférické drama o muži, který příjme práci na pár dní, aby se postaral na izolovaném ostrově v izolovaném domě o psychicky labilní ženu. Né vše jde podle plánu a brzy chce z toho všeho vycouvat, leč je pozdě.Je to hodně minimalistické, odehrávající se v jednom baráku, který je sám o sobě celkem ošklivý, došlo tu na nějaký zvrat, ale nic zásadního. Gore žádné, strašení málo, lekačka tuším jedna, pár atmosférických sekvencí zde sice je ( průchod barákem ve tmě s baterkou), ale vše zazdí naprosto divný nesmyslný konec, který ten film pohřbívá o level níže.Plus za plyšového králíka, který je celkem creepy, ale mohl tam být déle než 5 minut. Většinu času je to takové podivné procházení se po domě, kde se nic výrazného a zajímavého neděje a to já prostě moc nemusím. Své fanoušky si film možná najde. 4/10. ()
Nedoceněný minimalistický horor s výbornou strašidelnou atmosférou. Pokud jsem se u nejnovějšího kousku V zajetí démonů nebál ani trochu, tak u tohohle snímku jsem měl po většinu doby nepříjemný pocit. Ne strach, ale takové to plíživé mravenčení. Issaca přesvědčí jeho kamarád Barret, o němž ale Issac není přesvědčen, že je jeho skutečným kamarádem, aby za peníze pohlídal jeho psychicky labilní neteř Olgu. „200 na den za hlídání? V tom musí být něco víc..." A taky že ano. Nejen že si Issac musí vzít obojek s řetězem, ale navíc v domě na opuštěném ostrově, kde žije jen Olga, liščí rodina a pes, který je symbolicky rovněž přivázaný, začne odhalovat děsivá tajemství a zločin, do něhož je zapleten. A aby toho nebylo málo, tak ve sklepení cosi číhá a zajíc bubnuje, když se temné síly zvednou. Vzpomínky se jako střípky skládají pomalu dohromady a divák s Issacem začínají chápat, o jakou hru se jedná. Vše je završeno skvělým koncem. Velkým plus je temná hudba. Pro okrajové publikum, mainstreamový divák tenhle kousek nejspíš nepobere. „ ()
Komornosť je skvelá, atmosféra nadpriemerná, ale čakal som buď ešte viac psycha, ale možno aj viac strašenia, potenciál tu bol a veľký. V podstate vyšla len jedna ľakačka, aj to polovičatá. V tomto nerozumiem režisérovi, prečo to tmavé tajomné prostredie nevyužil viac. Mohol z toho byť v celku slušný horor za malé peniaze. ()
Damian McCarthy opustil krátkometrážnu formu s čiernobielym obrazom a natočil svoj 1. celovečerný horor, pri ktorom musím konštatovať že aj napriek tomu že mierne smrdí artom ktorý z duše nenávidím, tak nie je zlý. Minimálne napätie funguje( plyšová hračka zajaca s bubnami akoby vypadla z nejakého Wanovho Insidiousu) a je škoda, že ho McCarthy neokorenil aj nejakou tou infarktovou ľakačkou ako napr. pri Nakonec zemře (amatérský film) (2010) alebo Never Ever Open It (2011) . Herci sú v pohode, scenár dosť jednoduchý a zaslúžil by si trocha dopilovať. Caveat má svoje muchy (občas je až príliš komorný,pomalý, cítiť na ňom nízky rozpočet a tiež fakt, že ide o režisérovu prvotinu),no v globále dokáže ľahko postrašiť a výraznejšie ma neurazil. Slabší priemer. 50% ()
Galerie (4)
Photo © HyneSight Films
Reklama