Reklama

Reklama

Během vánočních svátků s královskou rodinou na panství Sandringham v anglickém Norfolku se Diana Spencer (Kristen Stewart), potýkající se s duševními problémy, rozhodne ukončit své deset let trvající a dávno vychladlé manželství s princem Charlesem. Ačkoli se množí zvěsti o aférách a rozvodu, na Vánoce se musí o všem mlčet a předstírat pokoj v rodině. Je tu jídlo a pití, střelba a lov. Diana tu hru zná. Ale letos to bude úplně jinak. Film Spencer vypráví o tom, co se mohlo odehrát během těch pár osudných dní. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (16)

Trailer 3

Recenze (143)

Charlizee 

všechny recenze uživatele

Intimní snímek bez bulvárních zvratů, který pracuje převážně s atmosférou a psychologií postav. A taky koncentrát naivní touhy být princeznou a následného střetu s realitou. Jen… Ach, Kirsten…  Snažila se tak moc a Dianu chtěla ztvárnit tak věrně, až jsem tu úpornost viděla v každém gestu a výrazu. Ale krásná je neskutečně, to zase jo. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Není to biografie, spíš subjektivní zobrazení pocitů, které nejspíš autoři z Diany měli. Vyprávění se soustředí hlavně na ni, na prostředí, které ji dusí a ona propadá do stále většího zoufalství, někdy na hraně psychické poruchy. O Dianě se však mnoho nedozvíme, je nám překládána jako nebohá oběť. Vídá přízrak Anny Boleynové a hraje si se strašákem z pole. I když scéna manického pojídání perel se mi líbila. ….  Film na mě působil jako manýra, s některými zajímavými scénami. Přesto se točí stále v kruhu a tím pádem začne nudit. SHRNUTÍ: Diana se hroutí. ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

Britská královská rodina se musela potýkat s černými ovcemi rodu daleko dřív, než se v životě prince Harryho objevila jistá Meghan. Princezna Diana byla miláčkem doslova celého světa, v rodině, do které se přivdala, se ale necítila vítanou. Chilský režisér Pablo Larraín se podobným způsobem věnoval také osudům Jackie Kennedy (a Natalie Portman tehdy za svůj výkon získala oscarovou nominaci). Nyní se tak trochu historie opakuje, na Oscara za hlavní ženský výkon je nyní nominovaná Kristen Stewart. Režisér ji bohužel vedl stejně jako před několika lety Natalii, Kristen sice velmi dobře nastudovala Dianinu dikci, gesta a pohyby (aspoň pokud můžu soudit na základě několika dokumentů), zároveň ale podává velmi stylizovaný až hysterický výkon. V kombinaci se snovými sekvencemi a zdlouhavými záběry bylo pro mě toto drama bohužel velmi těžko stravitelné. ()

Anet21 

všechny recenze uživatele

Komentárik bude dlhý (ešte dlhší, ako je u mňa zvykom), sorry jako... :D Sklamanie...Nablýskaná forma nad obsah, ktorá síce kinematograficky ponúkne v jednej chvíli krásne nasvietené intímne close up zábery rozhovoru dvoch postáv a v druhej široké pompézne zábery prírody a reliéfu krajiny, to všetko vo veľmi peknom ,,retro" deväťdesiatkovom filtri kamery, no zároveň režisér svoj mokrý sen o artovosti (ktorá vo finále je len pseudoartovosťou) pretavil do k ničomu nevedúcich dlhých záberov a scén prípravy jedla, prípravy oblečenia vybraného na večeru, rozhovorov kuchárov o príprave jedla na večeru, záberov chodenia postavy bezcieľne hore-dole po dome a podobne, pričom si neprimýšľajme žiadne parafrázy, že toto celé má v obrazoch znázorniť Dianinu rozpoltenosť, mentálny diskomfort a stres, proste nie, je to len a len vata, čistá vata na vyplnenie filmu, ktorý má z nepochopiteľných dôvodov skoro 2 hodiny. ⚪Ono už to, že celý film sa má odohrávať len počas 3 dní Vianoc je vcelku nešťastný výber, keďže jednak (kvôli artovosti) postavy spolu skoro vôbec nerozprávajú a dialógov je vo filme naozaj málo, čiže ani my ako divák potom nepoznáme charaktery postáv (na nejaké informácie o vzťahu Diany a Charlesa môžete tiež zabudnúť) a jednak sa v celom filme nič neudeje, pričom autor vsádza iba na to, že príbeh Diany je celosvetovo spopularizovaný a každý ho pozná, čiže lenivo nič nevysvetľuje, lebo ,,veď oni vedia."⚪ A ono by to samé o sebe bolo fajn, veď napríklad úvodná scéna, v ktorej osamotená Diana vojde do obyčajnej kantýny/reštiky a pýta sa na cestu, akoby bola medzi svojimi je veľmi pekným symbolom bezprostrednej ženy, ktorá ani nevníma svoje vysoké postavenie, rovnako aj scéna zvracania a nasledný záber na umývajúci si ukazovák a prostredník a utieranie si kvapky zvratkov zo saka, či scéna pri večeri, kedy roztrhne perlový náhrdelník a následne polievku zje aj s perlami je tiež krásnym obrazom, ktorý netreba nijako podrobne vysvetľovať - je obrazom ženy, s pocitom ,,spútania" v konvenciách a nárokoch na ňu, ktoré ona dokáže iba ,,ťažko prekusnúť a stráviť."⚪ Problémom však je, že táto veľmi potenciálna expozícia sa prehupne do nudnej, očakávanej a neinovatívnej žbrndy, kedy už Diana len väčšinu času pozerá do diaľky, blúdi po záhrade, blúdi po dome, prejedá sa, zvracia, prejedá sa, zvracia, chystá sa na večeru a sem tam prehodí nejaký ,,veľmi hlboký" rozhovor so správcom panstva, pričom kráľovská rodina je len tichým pozorovateľom. Stráca sa inovatívnosť a nápady, ako inak, metaforicky ukázať určité skutočnosti, ktoré zainteresovaný pozná a tomu druhému sa zas budú zdať len repetetívne (ja sama mám pocit, že film bol len o vracaní do záchoda).⚪ Film tak nudí na niekoľkých úrovniach, hrá sa, že vytvára nuansy na život so psychickou chorobou, pri úplne z prsta vycucanom symbolizme s Boleynovou si scenárista asi kvalitne uletel a dokončil to lacným citovým vydieraním diváka niekoľko minútovou patetickou záverečnou kompiláciou Dianinho spomínania na svoje krásne detstvo. Ach.⚪ K. Stewart ako Diana predvádza asi svoj najlepší výkon zatiaľ, i keď, úprimne, až toľko sa nepodobá, čo v podstate nevadí, no ja si rýpnem, keďže ju všade len chvália - osobne z jej výkonu som mala neustále pocit, že niekoho imituje, že stále rozmýšľa, aby pozerala očami zvláštne bokom a mala ten správny výraz úst, keď rozpráva a aby z toho nevypadla do ,,svojho hrania," skrátka to nebolo ani z polovice tak prirodzené, ako napr. Oldman ako Churchill (čiže tie reči, čo sa ťahajú zo západu, že to je na Oscara sú celkom mimo). ⚪Je to zas elaborát, ale nejde mi nespomenúť ešte dve veci - je neskutočne divné, že už 30 rokov sa tu neustále prepiera tá istá verzia udalostí z jednej perspektívy, pričom ako diváci sme nikdy nevideli aj tú druhú stranu, jej argumenty, jej pohľad na vec - čo nemá nijako dehonestovať Dianu ako obeť, ale jej perspektíva je tiež subjektívna a nevieme, čo sa naozaj na 100% dialo, čo ma vedie k bodu dva, ktorým je to, že je fascinujúce ako sa 99% populácie, scenáristov, režisérov, novinárov snaží skoro až glorifikovať Dianu ako nejakú askétku a sväticu bez zlých vlastností, cnostnú ženu svojho slova, ktorá by nikdy nebola ako Charles a podobné nezmysly. Je to k smiechu, veď si stačí dohľadať na googli napríklad výpovede slúžok o samotnej Diane atď.⚪ Ps. Na amerických internetoch som v jednej recenzii videla veľmi pekný výrok, ktorý si dovolím použiť. ,,Trailer je lepší ako celý film." S tým sa môžem len stotožniť. Po celom filme vo mne nezostala žiadna skutočná emócia, pritom pri 3-minútovom dobre zostrihanom a ozvučenom traileri som mala v septembri slušné imomriavky. Či ono ten Larraín nemal náhodou natočiť len videoklip alebo minifilm na YouTube? :D () (méně) (více)

HellFire 

všechny recenze uživatele

Tohle mi nijak zvlášť nesedlo. Pokud mi film něco dal, tak jsem poznal, že život královské rodiny je neskutečně fádní a předem nalajnovaný. Kristen byla ok, pravítkem přes ruce bych dal tomu, kdo vymyslel tak neinspirativní a nicneříkající název filmu (chápu, že to bylo její rodné jméno, ale zároveň pochybuji, že to ví většina). Dvě scény mi utkvěl v paměti – Diana, když hraje hru na pravdu se svými syny a její smíření s rozvodem, načež následovala krásná půlhodinka. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (7)

  • Kristen Stewart trénovala šesť mesiacov, aby zdokonalila svoj prízvuk. Herečka totiž pochádza z USA. (MikaelSVK)
  • Scenárista Steven Knight poskytl rozhovor, kde prozradil, že postava Maggie (Sally Hawkins) byla založena na skutečné osobě, se kterou mluvil a která pracovala ve štábu. Uvedená osoba požádala o zachování anonymity. (veronikajel)
  • Scéna na konci, kdy Diana (Kristen Stewart) vezme Williama (Jack Nielen) a Harryho (Freddie Spry) do KFC poté, co opustí Sandringham House, byla částečně založena na skutečných událostech. Podle bývalého královského šéfkuchaře Darrena McGradyho a komorníka Paula Burrella prý Diana vzala své syny do McDonald's. (veronikajel)

Související novinky

Tvůrce Gangů z Birminghamu dělá seriál o Ferrari

Tvůrce Gangů z Birminghamu dělá seriál o Ferrari

15.07.2022

Tvůrce Gangů z Birminghamu a rovněž scenárista filmů jako Východní přísliby, Noční jízda nebo Spencer Steven Knight našel svůj příští námět. Britský veterán oznámil, že chystá novou sérii o životě… (více)

Reklama

Reklama