Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Historicky první snímek oceněný Oscarem za nejlepší film vypráví příběh milostného trojúhelníku, když se dva mladí chlapci Jack Powell (Charles "Buddy" Rogers) a David Armstrong (Richard Arlen) zamilují do jedné dívky, Mary Preston (Clara Bow). Z obou rivalů v lásce se stanou přátelé, když po vstupu Spojených států do první světové války společně bojují proti Němcům jako bojoví stíhači. Za letecké bojové scény získal snímek druhého Oscara v kategorii nejlepší technické efekty. (contrastic)

(více)

Videa (15)

Trailer

Recenze (43)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Formálně zdařilý a s velkolepou výpravou natočený patetický předchůdce filmů o hrdinných a neprůstřelných Američanech bojujících proti zbabělým a neschopným Němcům. Wellman na mě po celou házel patos smíšený se sentimentem po lopatách, až jsem se v tom málem utopila. Tohle sladkobolné dílko plné nacionalismu vážně není pro mě. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Prvý film, ktorý získal Oscara za najlepší film, prvý film, kde sa objavila skrytá reklama, navyše film, ktorý stál dosť veľký obnos peňazí a ktorý vojnu neukazuje úplne zle, je tam až príliš veľa nadšenia, nacionalizmu, fanatizmu, nenávisti voči nepriateľovi, ktorého ani osobne nepoznajú, ďalej priam vražedných súbojov braných ako keby to boli hry, proste s niečím takým sa nedokážem stotožniť. Obrazovo a hudobne je to v poriadku si myslím, obrazovo je to teda fakt skvelé, ale to robí asi skôr tá nedávna rekonštrukcia. Navyše ako film s prestávkou to nie je napriek veľkej dĺžke otravné. ()

Reklama

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Prvý film, čo kedy dostal oscara za najlepší film. A Clara Bow bola pri tom. Rozkošná od prvého momentu. Ja vojnu až tak moc nemusím, pričom akčných scén je z dve a pol hodinovej stopáže čistého času snaď tretina; perfektne natočených, to muselo stáť strašné peniaze. A tak som si užil hlavne Claru. Pri scéne s bublinkami som sa smial nahlas dobrých 10 minút. A ten záver, to je tá najčistejšia a najkrajšia esencia hollywoodskeho veľkofilmu. Wings by mal vidieť každý, kto má rád filmy. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

Momentálně asi jediný film s Clarou Bow sehnatelný online. V podstatě jde o válečný film z první světové války, ovšem mimo oblaka se dostaneme i do zákopů i do zázemí. Škoda jen, že Clara Bow nedostala více prostoru, scény s ní jsou skvělé - ať už komediální začátek, její řidičské dovednosti za volantem náklaďáku, nebo scény v Paříži, kde se můžeme pokochat jejími odhalenými ňadry. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Velmi pěkný film. Není divu, že pár let po jeho vydání nějakou chytrou hlavičku napadlo, že by mohly filmy dostávat ceny. Stáří filmu prostě nevěřím. Efekty jsou naprosto kolosální a hudba Josefa Svatopluka Zámečníka se musí každému vrýt hrozně hluboko pod kůži. Samozřejmě pouze obrazně řečeno. Hudba se totiž vrýt ve skutečnosti nemůže vůbec nikam, neboť nemá rycí nástroj. Kdo ji neslyší, tak tomu už jistě metal rozežral sluch. Příběh byl moc pěkný a byl podán nevtíravou formou. Pětihvězdičkový byl tento film tak do roku 1960, čtyřhvězdičkový přibližně do roku 1980. Dnes to budou kvalitní 3*. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (14)

  • Wellman, trvající na důsledném realismu, se učinil nezbytnou součástí všech aspektů produkce, od spolupráce na scénáři přes výběr neznámých mužských protagonistů až po určování postavení kamer. Jen málo filmů závěru němého období se mohlo pochlubit náklady jednoho milionů dolarů. Rozpočet Křídel dosáhl na miliony dva, k nimž je ještě nutné přičíst hodnotu šestnácti milionů, jež produkce získala od vlády ve formě vojenské letecké techniky a personálu. Natáčení se účastnilo více než šedesát pilotů a několik tisíc pěšáků. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • V tomto filme sa odohral historicky prvý homosexuálny bozk pred kamerou. (lulusik8)
  • Na rozdíl od literárního námětu film do příběhu uvedl atraktivní mladou ženu, o jejíž přízeň soupeří hlavní hrdinové, v podání nejpopulárnější herečky Paramountu té doby Clary Bowové. Ve své autobiografii „A Short Time for Insanity“ (Krátký čas pro šílenství) z roku 1947 Wellman píše: „…natáčení byla gigantická záležitost, jediný prvek, který jsme nebyli schopni kontrolovat, představovalo počasí.“ Režisér oproti dosavadní rutině trval na přítomnosti mraků v záběrech. „V pozadí je třeba mít něco konkrétního. Jen tak lze vytvořit neznalému divákovi představu rychlosti letadel v duelu a fotograficky je to také hned zajímavější.“ Není divu, že se Křídla stala monumentem v historii americké kinematografie. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno