Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oficiální dokument z 6. říšského sjezdu NSDAP v Norimberku 4.-10. září 1934. Po II. světové válce v mnoha zemích trezorový film. (oficiální text distributora)

Recenze (215)

novoten 

všechny recenze uživatele

Propaganda z první ruky. Jakkoli Riefenstahlová dokáže technickou stránku vyhnat téměř k dokonalosti, obsah mi pije krev i v následujícím století. Chápu, že se Triumf vůle musí brát s nadhledem, ale kromě dvojznačného pocitu nakukování pod nacistickou pokličku něčeho skoro až neuchopitelného si z něj nedokážu nic vzít. Jakkoli může fungovat jako všeříkající obraz i varovná zpráva. ()

Trevor 

všechny recenze uživatele

7.777 hodnotenie na tejto databáze chcelo unikátny film. Ním triumf vôle určite je. Asi najlepšia sonda do hláv ľudí pobláznených svojim vodcom (niežeby sme takých na Slovensku v dnešnej dobe nemali). Vysoké hodnotenie neznamená obhajobu nacizmu ani obdiv k vodcovi (s neuveriteľným darom reči, človek má až zimomriavky) ale výbornú hodnotu dokumentu, ktorý sa asi najlepšie prejaví pri návšteve vodcu na zhromaždení Hitlerjugend. Snáď sa nič podobné už v dejinách opakovať nebude ale v tomto ohľade som skôr skeptický. A nemusí to byť iba nacizmus či komunizmus čo nastolí režim horší ako spomínané dva. Skvelá kamera a strih, predsa len ide o dokument a tak za 4*. ()

Reklama

Webb 

všechny recenze uživatele

Byl to sám Adolf Hitler, kdo pověřil tanečnici a herečku Leni Riefenstahlovou, z níž se stala filmová režisérka, aby natočila velkolepý oslavný záznam šestého sjezdu nacistické strany, který se konal v září 1934 v Norimberku, středověkém bavorském sídle, kde se s nespornou ironií sešli v letech 1945-46 vítězní Spojenci, aby soudili válečné zločince Třetí říše. Hitler jí rovněž poskytl i název filmu. Riefenstahlová byla kariéristka s tvůrčím talentem a navzdory jejím poválečným prohlášením existují důkazy (nejen v tomto filmu, ale například i v dokumentárních snímcích sledujicích invazi do Polska nebo pozdější využívání vězňů z koncentračního tábora jako "komparzu"), že její nadšení pro fašismus bylo vychytralé, třebaže poněkud naivní. Ale žádné diskuse o její motivaci nemohou umenšit ohromujicí účinek Triumfu vůle. Je to strašlivá podívaná, vulgární, ale mytická a technicky provedená se zdrcujicí, sebejistou dokonalostí. Riefenstahlová měla k dispozici všechny prostředky, jaké si dokumentarista může přát. Norimberk byl pečlivě připravený, jako by šlo o masivní ozvučený ateliér rozdělený na řadu skvěle vybavených scén. Riefenstahlová nařídila postavit v centru města nové mosty a přístupové cesty, osvětlovací věže a kolejničky pro kamery, což vše bylo do detailu provedeno podle jejích přesných instrukcí. S třiceti rozmístěnými kamerami a s týmem sto dvaceti techniků Riefenstahlová splnila svůj norimberský úkol - oslavit moc nacistického státu a utužit jeho sevření německých srdcí a myslí - s dech beroucí obrazností v efektně zlověstné epické podobě a vytvořila neblaze proslulé mistrovské dílo, které je považováno za nejsilnější propagandistický film, jaký kdy byl natočen. Dokument - který po šesti měsících stříhání do pečlivě vybraných dvou hodin záznamu představuje asi tři procenta z natočeného materiálu - začíná Hitlerovým příletem, jeho sestupem z mraků, který má podobu vstupu wagnerovského hrdiny s hlavou ve svatozáři slunce. Führerův hlasitý pozdrav a obdiv shromážděných davů, jimž salutuje, jsou ústředními tématy tohoto představení jeho politické filosofie jako divadla světa a propůjčují mu znepokojivé charisma navzdory postoji a uřvané pronikavosti, tak dobře známé z filmových žurnálů, historických dramat a mistrovské parodie Charlieho Chaplina v Diktátorovi (1940). Potom následuje kaleidoskop překvapivých záběrů: vesele se radujicí urostlí mladíci, průvody se zapálenými pochodněmi, rituál s máváním svastikou, vojenská přehlídka, tisíce dobře vycvičených dětí slibujicích věrnost hnutí a nepřetržité folklorní vystoupení končící nacistickou hymnou, písní Horsta Wessela. Triumf vůle je hrubou, ale novátorskou demonstrací technických možností, od kamerových záběrů z výtečně volených úhlů a překvapivě nádherné kompozice až po neúnavný běh pečlivého střihu. Jde o stále fascinujicí, mrazivé svědectví o síle filmu, který je možné zneužít pro falešnou duchovní estetiku v otevřeně politickém zájmu. Po druhé světové válce strávila Riefenstahlová čtyři roky v americkém a francouzském zajetí za svoji roli v nacistické propagandistické mašinerii, navzdory svým tvrzením, že natočila "čistě historický film, cinema vérité". Opakované pokusy oživit svou kariéru končily neúspěšně. Později objevila filmování pod vodou a dokázala, že stále nepostrádá oko umělkyně. [7,5/10] (Reichsparteitagfilm der L. R. Studio-Film) (Čb. /// Produkce: Leni Riefenstahl /// Scénář: Leni Riefenstahl, Walter Ruttmann /// Kamera: Sepp Allgeier, Karl Attenberger, Werner Bohne, Walter Frentz aj. /// Hudba: Herbert Windt) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] () (méně) (více)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tohle je maso. To se zkrátka nedá jinak hodnotit. Když už jsem dal 5* Věčnýmu židovi, tak musím i zde, protože nutno uznat, že Věčný žid byl kvalitně odvedenou propagandou, ale po filmařské stránce to žádnej velkej nářez nebyl, ale tohle je neskutečně vymazlená záležitost ať už perfektní kamerou či neuvěřitelně frenetickou atmosférou ať jde o různé projevy, vojenské přehlídky nebo různé pochody, tak tu vyniká i neuvěřitelný smysl pro detail a velký filmařský cit. Obsahově to může být vnímáno rozporuplně, ale ve své době to muselo svůj účel splnit dokonale. Dostal mě třeba takovej detail v čase 8:20 kdy kolona s Vůdcem projíždí městem a zdraví ji davy nadšených lidí a v záběru se objeví kočka která sedí na okně a celé to pozoruje. Už jsem jenom čekal kdy zvedne pravou packu a zahajluje. Jinak Áda určitě nebyl nijak extra schopný politik nebo vojevůdce, ale mluvit a zfanatizovat davy uměl jako nikdo. Při pohledu na ten jednotný a semknutý národ přesvědčený o své nadřazenosti nad ostatním světem mrazí. Rozhodně nezakazovat! Tohle je kus historie.100% ()

johny89 odpad!

všechny recenze uživatele

Asi hodině jsem to musel vypnout. Je to plné hajlujících nácků, projevových řečí a každý řečník tam řve, jak kdyby musel řvát na stotisícový dav lidí bez mikrofonu. Čekal jsem, že film bude mít alespoň trochu příběh, bude tam vykresleno něco z žití v německu před 2. světovou válkou, ale bohužel je to pravý opak. Vše je vyumělkované, nastrojené, aby to udělalo dojem na toho tragéda s knírkem. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (23)

  • Výsledné dvě hodiny filmu tvoří jen 3 % z celkového množství materiálu, který Riefenstahlová natočila. (ČSFD)
  • Režisérka filmu Leni Riefenstahlová natočila film pomocí 30 kamer. (ČSFD)
  • Titul filmu vymyslel sám Adolf Hitler. (Cimr)

Reklama

Reklama