Reklama

Reklama

Kyslík

Trailer 1

VOD (1)

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (272)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Ajův Kyslík mě zaujal svým komorním pojetím - "one-woman-show" Mélanie Laurent - a scenáristickou hrou s divákem, která však měla své trhlinky a slabší místa. Od začátku se mi hlavou honila různá vysvětlení, proč se hlavní hrdinka ocitla v rozbité kryokomoře, a osobně mi samotná zápletka nepřišla až tak předvídatelná. Poněkud mě však rušil "kámoš Milo", jenž fungoval v příběhu téměř jako "deus ex machina" a chvílemi házel ledabyle s vývojem děje. Rovněž by Kyslíku slušela o čtvrt hodiny kratší stopáž. Závěr filmu byl vizuálně podmanivý a titulkový hudební podkres měl rozhodně své kouzlo. P.S. Kyslík dává spojení "vidět bílé myši" zcela nový rozměr! ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Většinou je velmi obtížné zpracovat film, který se většinu času odehrává v jedné místnosti a většinu času se může opřít pouze o jediného herce. Přesto ovšem takový film natočil Alexandre Aja. Režisér francouzského původu se zapsal do paměti především jako režisér předělávky Hory mají oči nebo nedávné Kořisti, nyní ovšem svůj nový film natočil v rodné Francii a hlavní role se poté zhostila Mélanie Laurent. Kyslík byl nicméně i přes minimalistické zpracování rozhodně obtížnou zkouškou. A i proto potěší, že Aja z téhle látky vytřískal maximum.   Kyslík je napínavá podívaná a především herecký koncert Mélanie Laurent. Laurent zde předvádí nejlepší výkon ve své kariéře, kdy dokáže skutečně předvést několik různých typu emocí, divák díky jejímu podání hlavní hrdinky naprosto cítí tu klaustrofobickou atmosféru a velmi snadno je díky výkonu Laurent divákovi stejně nepříjemně jako hlavní hrdince. Perfektní výkon, který snad pro Laurent bude v následujících letech klíčem k podobně fenomenálním výkonům.   Aja se nadále projevuje jako nedoceněný filmařský talent. K zmíněným Horám mají oči nebo Kořisti divák může mít různé výtky, přesto se ovšem nedá upřít, že Aja v rámci hororového žánru v mnoha ohledech dokáže většinu konkurence snadno strčit do kapsy. Kamery se navíc chopil Ajův dvorní kameraman Maxime Alexandre a Kořist je díky tomu další vizuálně povedená podívaná. Živelná kamera, perfektní práce s barvami a především v součtu skutečně vizuální pastva pro oči. Aja nadále umí pracovat s vizuálem, zároveň se mu nadále daří pracovat s atmosférou a i gradací jednotlivých momentů.   Především má ale Kyslík vydařený scénář, který je přitom dílem debutující scenáristky Christie LeBlanc. Ten scénář není dokonalý, dá se snadno rýpat do různých detailů a jistých klíčových prvků zápletky, důležité ovšem je, že se skutečně něco přes hodinu a půl pořád něco děje a to i přesto, že jsme pořád v jedné kryokomoře. Kyslíku se daří, aby byl zároveň napínavou podívanou, zároveň měl jistou myšlenku a občas se skutečně dokáže vydat nečekaným směrem. Film se sice možná vydává odhadnutelnou cestou, nikdy ovšem není vyloženě únavným, nadále se mu daří držet diváckou pozornost a především je skutečně chytrý. Intenzita v něm se dá po celou dobu krájet a i přes to, že snadno dá šťourat do logiky a s tou absencí hlušších míst to tak lehké není, těžko si v poslední době vybavit více intenzivní thriller.   Kyslík je povedený napínavý thriller, který nejen snad konečně pořádně nakopne kariéru Mélanie Laurent, ale dohodí více zajímavých projektů Alexandru Ajovi. Ten zatím natočil svůj nejspíš nejlepší film, který má sice lehké nedostatky, přesto jde ovšem o povedenou záležitost, která si svou pozornost rozhodně zaslouží....... ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Ach ty filmy, co vás nadchnou prvním záběrem, ale pak máte problém je dokoukat. Oxygen má fajn klaustrofobicko-paranoidní námět (high-tech upgrade Buried, oproti kterému ale hrdinka neví, kde je a proč), natočený je hezky, ale že by mě nějak výrazněji zaujala hlavní postava, děj či Melanie... Kdybych si tam aspoň mohl dosadit některou ze svých oblíbenkyň. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Co si budem Alexandre Aja už dnes svoje dva kultovní kousky Haute tension(2003) a The Hills Have Eyes(2006) asi nikdy nepřekoná. Ale po pro mně zoufalým Animal Attacku Crawl (2019) se Aja vytasil s touhle klaustrofobickou One Woman Show Sci-Fi s kterou si u mě určitě alespoň trochu vylepšil reputaci. Mám rád filmy, který dokazujou, že i na malým jevišti se dá hrát velký divadlo. Lepší 3hvězdy. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Nepřímé spoilery! Slušný napínák ve stísněném prostředí s fajn efekty i hravou kamerou. Je to sice trochu předvídatelné a lepší nad tím příliš nepřemýšlet, neb pro účely dramatického scénáře tvůrci trochu zapomínají na (ne)logiku samotného projektu, který by asi reálu měl být na podobné situace daleko lépe připraven (aneb proč to dělat lehce, když to jde složitě), stejně jako umělá inteligence, které IQ podle potřeby neustále přeskakuje mezi strojovou imbecilitou a AI genialitou, ale jinak to baví. Mélanie Laurent tu sice moc sympatická není, ale postupné odhalování pravdy společně s její postavou, i díky zručně nastavenému tempu vyprávění, celkem dobře funguje. Mínus za naprosto zbytečné jump scary. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Ve finále se konečný odpočet času do vyčerpání kyslíku zrychluje a zpomaluje tak, aby to vyhovovalo zápletce. (Nathaniell)
  • Když Liz (Mélanie Laurent) z kryokomory telefonuje se „svou“ matkou Alice, tak ta by podle věku skutečné Liz měla být již v extrémně vysokém věku nebo po smrti. Vylučuje to její poklidnou nabídku, že se za dcerou zastaví. (TaNya_)

Reklama

Reklama