Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (2 767)

plakát

Postupné propadávání rozkoši (1973) 

Spousta nahoty v dráždivých kompozicích, nevedoucích k žádné sexuální scéně. Jen leporelo takřka snových výjevů, kterých význam v kontextu s dějovou linií si má divák domýšlet sám. Moc mě to domýšlení nebavilo, spíše jsem se nudil.

plakát

Ve sklepě (2014) 

Neodolatelná výprava do lidského bizáru, sklepních věcí o kterých se nemluví. Panoptikum postaviček se všemožnými úchylkami, překvapivě doslovné a otevřené, laděné do obskurní sociologické komedie. Seidl boduje nejenom výběrem nejkarikaturističtějších představitelů různých fetišistických oblastí, ale především jejich absurdním nasnímáním, příznačnou obrazovou kompozicí. A taky pocitově vygradovaným poskládáním mozaiky jejich různorodosti.

plakát

Extrémní rychlost (2017) 

Záporáci OK, kľukaté serpentíny Côte D'Azur parádne a duo holčín prebíja už len tváričkami veškeré plavkové osadenstvo Baywatchu (filmy som videl za sebou, amen). Ale scenár, hoci sa snaží o zvraty v súkolí väčšieho množstva strán, s ktorými alebo proti ktorým môžme byť, je lacné, nefunkčné béčko. Hlavne v porovnaní napríklad s Italian Jobom, ktorý mal navyše výraznejšie osobnosti v hereckom obsadení. Mladý Eastwood a Freddie Thorp patria do rolí siedmeho a ôsmeho padlého vojaka v druhej akcie šiestych Transformers.

plakát

Kyslík (2021) 

Pandemická zakázka s hodně předvídatelným scénářem. První “pointa” vás napadne v prvních minutách, při vteřinovém flashbacku z nemocnice, a druhá někdy o hodinu později. Jako celek je film skládačkou známých sci-fi a thrillerových motivů, ve které byste našli taky logické nepravděpodobnosti (vývoj dialogů s umělou inteligencí). Kdybyste je v ní tedy chtěli hledat, což nechcete, protože se na ní docela hezky kouká - Ajova režie je tradičně na úrovni, Mélanie se snaží a poslední čtvrtina je vizuálně sci-fařským pohlazením.

plakát

Zvrácenost strachu (2020) 

Překvapivé! Záhadu umně udržující vyprávění chytrým přepínáním mezi událostmi tří různých postav, s hutně temnou atmosférou, ale i několika překvapivě rušivými, takřka amatérskymi momenty. Vrcholící obzvlášte překvapivým nářezem pro otrlé žánrové fajnšmekry.

plakát

Napětí (2021) 

Rose Williams je fajn, ale režie v odkrývání “hrůzného tajemství” roztěkaná a plná neopodstatněných zbytečností, které mají pouze ůčel strašit. A ani nestraší.

plakát

Svatá Maud (2019) 

V mnoha momentech psychologicky soustředěné a vizuálne brilantní vyprávění o ztrátě sebe sama skrze propadání religióznímu šílenství, které se ale ve výsledku nevyvine v nic uspokojivé. Psychárna z temné mysle sociálně vnímavého a intektuálně jistě vysoce vyvinutého tvůrce, se kterého zaměřením si ale nemám moc co říct.

plakát

Semena zla (1981) 

Když není rozpočet na monstrum, necháme vraždit astronautku monstrem znásilněnou. Pohledné, vždy důkladně namalované členky vesmírné stanice a jejich charismatičtí kolegové hrají jako na castingu pro komparz, a napětí i akce vzbuzují smích. Hodně špatné sci-fi běčko.

plakát

Strait-Jacket (1964) 

Formálně a herecky sympatický old-school thriller, psychologicky kvalitně vyprávěný i zahraný, s hlubokým traumatem, vraždami sekyrou, hezkou dcerenkou a mladým Georgem Kennedym. Jen škoda, že se v závěru shodí do béčkových vod rádoby šokujícím zvratem, který tím, jak přiznaně popírá všechno předešlé chování postav, v podstatě přiznává jediný a pohříchu skromný cíl filmu pouze chvilkově oklamat diváka.

plakát

Vyvrhel z pekla (1981) 

Italský slasher, půjčující si postavu vrahouna z o rok mladší klasiky Anthropophagus. Bez její atmošky a tragického tajemství, s prostou linií “monstrum na útěku vraždí”. Intenzivní soundtrack a postava kněze, pronásledujícího “boogeymana” naznačují inspiraci v Carpenterově Halloweenu, akorát místo jakékoliv filmařské invence se zde hraje na hrubé násilí, krutost a gore brutalitu. Průměrný, v rámci subžánru však pořád ještě důstojný eurotrash masakr. **1/2