Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (391)

plakát

Pod střechami Paříže (1930) 

Určitě jsem rád, že jsem viděl první francouzský zvukový film (i když on úplně zvukový vlastně není) a to nejen v rámci rozšiřování obzorů o tvorbě Reného Claira, režiséra ovlivňujícího řadu jiných (jen z českých jmen se k němu opakovaně hlásily Oldřich Lipský, Jiří Menzel nebo Václav Vorlíček). Dobová atmosféra předměstí Paříže spolu s prostředím pařížských „Pepíků“ a místní galérky určitě okouzlí nejednoho diváka. Možná i natolik, že filmu odpustí nepříliš propracovanou zápletku. Způsob propojení milostného příběhu s jemným humorem určitě ovlivnil i Françoise Truffauta, i když ten nemohl Clairovi přijít na jméno. Jen je škoda, že střídání zvukových pasáží s němými občas podrobuje divákovu pozornost zkouškám. O rok mladší, již plně zvukový Milión, tím již trpí méně. Více zde.

plakát

Čapkovy kapsy - Příběh sňatkového podvodníka (2011) (epizoda) 

Ve srovnání s Krejčíkovou verzí samozřejmě slabší a utahanější. Sympatické obsazení sice mělo potenciál, ale bohužel bylo znát, že chyběla jistější režijní ruka, která by z herců vykřesala ještě víc. Hudba pak vyloženě rušila. Pro jedno zkouknutí ale klidně a ty tři hvězdičky se tam nějak najdou. Petr Nárožný ve vedlejší roli dokazuje, že mu stále stačí provést správný pohyb ruky, aby dokázal rozesmát.

plakát

Mezi nebem a zemí (1958) 

Kde nice není, ani herci neberou. Zdeňku Podskalskému bohužel v jeho debutu chyběla pevná režijní ruka, která by povýšila slabou dobovou satiru - tak jak se to povedlo Martinu Fričovi se Zaostřit, prosím!. Nepovedený scénář navíc Podskalský překvapivě spáchal s představitelem hlavní role Vlastimilem Brodským. Ten si sice drží svůj herecký standard, ale jednu hvězdu dávám hlavně kvůli jiným spolehlivým jménům ve vedlejších rolích, díky nimž jsem se alespoň párkrát pousmál - Miloši Kopeckému, Lubomíru Lipskému a především Jiřímu Sovákovi. 20 %

plakát

O vánoční hvězdě (2020) (TV film) 

Klobouk dolů před Karlem Janákem, že pro každou svou pohádku dokáže vymyslet jinou výtvarnou a dobovou stylizaci, a i tentokrát si vyhrál s ladovskými kulisami i nebeským prostředím. Bohužel postavy a jejich schopnosti jsou představovány tak dlouho, že až po padesáti minutách se s příjezdem Proximy na Zemi teprve začne něco dít. Děj se pak uzavře už 15 minut před koncem a zbytek už je jen takový "dojezd". Je to škoda, protože obsazení je (až na nucené úlitby slovenské a německé koprodukci) sympatické a herci si příležitost účinkovat v pohádce viditelně užívají, především skvělá Tereza Ramba. Předchozí Princezna a půl království se mi ale líbila víc.

plakát

Kominského metoda (2018) (seriál) 

Nejsem fanouškem populárních sitcomů Chucka Lorrea, protože jejich hrdinové jsou na můj vkus příliš schématičtí a kromě řady vtipů k popukání jsem v nich narazil i na řadu nepovedených. Kominského metoda mě ale příjemně překvapila sarkastickými dialogy, které navazují na to nejlepší z americké konverzační komedie, a neodbytými postavami, kterým občas bez mrknutí oka odpustíte trochu sentimentu. Velkou poklonu si pak zaslouží legendy Michael Douglas a Alan Arkin, kteří se jako dvojice tímto stávají nástupci komediálního dua Lemmon-Matthau v 21. století.

plakát

MOST! (2019) (seriál) 

Skvělý komediální seriál, který se dočkal zasloužené divácké pozornosti, ale za cenu, že u většiny diváků zůstal nepochopený a každý si na něj musel udělat "svůj" názor. Jedni plácají tvůrce po ramenech za to, jak se vysmívají přízemním hlupákům, a vůbec si nevšimli, že scénáristé a herci stvořili všechny postavy (snad kromě mafiána Romana) s velkou mírou lidského pochopení a že scénář se nesměje postavám, ale spíše situacím, v nichž se ocitají. Druzí zase tvůrce kritizují za jejich "sluníčkářské" vylíčení vztahů s menšinami, ale vůbec neberou potaz přiznanou až pohádkovou nadsázku. Most vůbec nemá ambice být sociáně kritický, chce především bavit, a to se mu daří náramně. Z obsazení nemá cenu nikpho vyzdvihovat, protože každý článek hereckého obsazení šlape jako hodinky. Dvojice Kolečko-Prušinovský prostě umí.