Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Poslední recenze (1 228)

plakát

Survivor Česko & Slovensko - Série 3 (2024) (série) 

Přiznám se, že i mě vtáhla ke sledování účast Mikýře, ale přežít se česká verze dala i tak jen s velkou mírou trpělivosti. 90 minut je neuvěřitelně hodně na libovolnou reality show, ale dejme tomu. Horší bylo, že navzdory míře hlušiny v každém díle až do sloučení, se do výsledného střihu pravidelně dostávaly momenty, kdy jsem byl jako divák úplně ztracený. Účastníci mluvili o věcech, které se staly mimo záběr, nebo o nich mluvili způsobem, že nebylo pochopitelné, co se vlastně stalo. Nemluvě o zvláštní postprodukci, po níž byly ramatické momenty často oddramatizované, a naopak. A samotné soutěže jaksi postrádaly nápaditost, resp. variabilitu. Čest výjimkám. Lehký palec nahoru za casting (alespoň těch lidí, co ze soutěže neodešli sami - a že takových bylo...). Abych jen nehudral, od sloučení už se Survivor stal zajímavou a dramatickou zábavou - a do značné míry vymizely i nesrozumitelné momenty.

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

Oceňuju, že se Miller tentokrát víc soustředil na příběh. Byl to sice nečekanej úkrok stranou, vezmeme-li v potaz pojetí Šílené cesty coby dvouhodinové akční jízdy, ale kvituju to s povděkem, protože mi svět Furiosy přijde dostatečně nosnej a rád jsem do něj nahlídnul. Na režisérově citu pro záběrování se ani s několika křížky navíc nic nezměnilo, byť mi subjektivně akce připadala pomalejší a méně nápaditá. Stejně tak mám dojem, že digitální opulence poněkud zaostávala za příslibem staršího bráchy. Hádám, že to lze přičíst na vrub přetíženým trikovým studiím - podobně jako u jiných velkofilmů posledních let. Rozhodně se ale nejedná o dramatický propad srovnatelný s posledními Marvelovkami. Vlastně jsem po dobu první půlky filmu chtěl dát Furiose plný počet, protože i přes drobné chyby nic podobného znovuoživeným "Maxům" na plátně neuvidíte. Miller je prostě jednorožec. Ale nedá mi to: v druhé půli se příběh začne jaksi drolit. Některým scénám chybí motivovanost, některým dostatečné entré. Prostě to občas působí, jakoby na některé scény prostě nevyzbyl budget, takže se přeskočily. Asi nejexemplárnějším případem je vynechání války armád Smrťáka Joea a Dementora. Nemluvě o tom, že množství vedlejších postav je představeno, jejich linky rozehrány, aby vyústili... do ztracena (Smrťákovi synové, History Man, Octoboss atd.)

plakát

Poslední noc v Soho (2021) 

Promarněná příležitost. Gejzír vizuální kreativity, která diváka uhrane na straně jedné a až přílišná eklektičnost žánrů na straně druhé. Drobné spoilery included. Zatímco překlopení (poněkud černé) college komedie o střetu hodné holky s bitchy světem jejích spolužaček do nostalgického semi-muzikálového retra (ála Půlnoc v Paříži) a následně do čím dál tím víc znepokojivého thrilleru ještě proběhlo dobře, od rozbití stěny mezi oběma hrdinkami jako by filmu spadl řetěz. Následně totiž dochází k další proměně žánru - tentokrát k detektivce - a jakkoli paranormálních jevů začne spíš raketově přibývat, samotný thrill a uhrančivá znepokojivost naopak klesá. Z mého klímání mě příjemně vyrušila jen scéna v samotném climaxu, v níž v giallo stylu z podlahy a postele začnou vyrážet pařáty mrtvých, aby Ellie zachytily, ale mimo tuto scénu je finále snímku spíš zklamáním - didaktická vysvětlovačka "jak to celé bylo" nejenže není napínavá, ale zároveň ozřejmuje něco, co půlka diváctva nejspíš uhodla sama. Proč tedy žánrové metamorfózy první půlky snímku fungují, a druhé ne? Řekl bych, že je to tím, že pomáhají jednomu záměru - postupnému build-upu mrazivé atmosféry, která je napájená jednak zhnusením a strachem nad údělem Sandie, jednak nevyhnutelností stále zlověstnějšího propojování Elliina světa s tím Sandiiným. Jenže ve chvíli, kdy film nejintenzivněji balancuje na hraně thrilleru a hororu, režisér uhne k rozplétání příběhového klubka - a strach se s racionální úvahou, jak známo, nemá příliš v lásce. Drobné loose ends typu nadhozené a nedořešené záhady osudu rodičů Ellie raději ani nezmiňuju.

Poslední hodnocení (3 368)

Payback: Straight Up (2006)

30.06.2024

Air: Zrození legendy (2023)

29.06.2024

Accident Man 2: Zabijákova dovolená (2022)

25.06.2024

Survivor Česko & Slovensko - Série 3 (2024) (série) (S03)

25.06.2024

Příšera z Michiganského jezera (2018)

14.06.2024

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)

13.06.2024

Bojovník - Série 3 (2023) (série) (S03)

31.05.2024

Agatha Christie: 100 let s Herculem Poirotem a slečnou Marplovou (2020) (TV film)

24.05.2024

Robert De Niro: Mlčení jako zbraň (2023) (TV film)

13.05.2024

Reklama

Poslední deníček (5)

Top five z letošní LFŠ (2012)

1. Faust (dir. A. Sokurov, 2011)

2. Slnko v sieti (dir. Š. Uher, 1962)

3. Bez umrtvení (dir. A. Wajda, 1978)

4. Pouto nejsilnější (dir. D. Lean, 1945)

5. Lawrence z Arábie (dir. D. Lean, 1962)

 

Nejlepší camp tohoto ročníku:

I katové umírají (F. Lang, 1943)

 

Největší průšvih aneb jediná projekce, z jejíhož průběhu jsem utekl...

Sweet Sweetback's badassss song (M. van Peebles, 1971)