Recenze (2 448)
Komando (1985)
Výhoda neherce typu Arnolda spočívá v tom, že musí být pořád v akci a mluvit v krátkých větách nebo nemluvit vůbec. Bohužel Commando je v druhé polovině tak neuvěřitelně stupidní, že spolehlivě zabíjí docela solidní první polovinu.
Cesta na Měsíc (1902)
Za málo peněz hodně muziky. Proč je to dnes při těch obrovských rozpočtech přesně naopak.
Neúplatní (1987)
Prohibice a hon na Al Caponeho jako komiksové dobrodružství? Jako moderní western? Proč ne, ale tento film se mi zdá tak trochu za čárou. Z Nessovy dokonale ctnostné a věřící manželky se mi dělalo špatně, Niro je spíše karikatura Al Caponeho (proč tam je vůbec ta scéna s baseballovou pálkou?), citace Potěmkinu je naprosto samoúčelná... Jako kdyby nám Palma ukazoval, jak si umí pohrát s jednotlivými scénami. Umí, o tom není sporu, ale celek to dohromady nedává.
Připoutejte se, prosím! 2 (1982)
Nikterak vtipné, jednička přes kopírák, ale oproti současným pokusům o parodii pořád snesitelné.
La Métamorphose des cloportes (1965)
Nikterak originální, ale správně cynická komedie. Spousta režisérských nápadů (montáž z vězení), proměna parťáků pobaví (hlavně ta Aznavourova), no a konec je typicky francouzský.
Vůně cibule (1975)
Dobrá nenáročná groteska, s nikterak sofistikovanými gagy, ale v dětství mi dobře osvětlila fungování moderního zákonodárství. Nespravedlnosti bylo učiněno zadost.
Poslední zůstává (1996)
Eastwood nemluvil a střílel, Willis sice taky střílí, ale klapačka mu jede o sto šest. Chybí tomu úderná syrovost Hamettovy Rudé žně, vše je natočené tak "intelektuálně" béčkově, že se divák rád rychle vráti ke Kurosawovi či Leonemu a na tuto verzi rychle zapomene.
Muži, kteří nenávidí ženy (2011)
Škoda, že Fincher musel zvýraznit detektivní rovinu románu, která je z celé knihy nejméně zajímavá. Naštěstí i tak zbylo dost prostoru na Lisbeth a na její boj se společností, která si honosně říká svobodná, demokratická a liberální, ovšem pod tímto pozlátkem se skrývá tvrdá regulace, která dělí lidi na ty normální a na ty, které je potřeba kontrolovat. A ti, co mají chránit, či jsou váženými občany, jsou často těmi největšími zrůdami.
Na život a na smrt (1981)
Škoda, že to nenatočili podle skutečnosti. Jenže kdo by chtěl vidět Bronsona mrtvého. Jinak na to, že to je "direct-to-VHS" B-movie, to zase tak špatné není. Jen je tu spousta zbytečností (myslím tu blondýnku) a akce není dostatečně promakaná (Bronson stojí ve dveřích a nikdo se nemůže do něj strefit, ale jakmile dveře zavře, už všichni mají přesnou mušku).
Dobývání moci (2011)
Naprosto zbytečná "televizní" konverzačka, která nepřináší nic, co by Francouzi neviděli dávno v TV zpravodajství. Je zajímavé sledovat herce, jak se, naštěstí bez přehrávání, snaží zpodobnit politiky, které všichni znají z každodenního sledování televize, jenže to k zahnání nudy nestačí. Bylo by daleko údernější natočit to jako dokument. A Dominique de Villepin je tu vylíčen až jako ďábelský intrikán.