Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Krimi
  • Drama
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (2 457)

plakát

Násilník (1976) 

(60%) NÁSILNÍK, coby třetí díl série o slavném policistovi – Harry Callahan. Jednička mi přišla dobrá, minimálně nadprůměrná, dvojka šla úplně mimo mísu a tato „trojka“? Něco mezi první a druhou částí téhle ságy – takže aspoň, že tak. Zde má postava Harryho, kterého hraje výborný Eastwood opět drsnou a nekompromisní roli poldy, který cítí jistou nekorektnost k zákonům a politice. To je zde nastíněno snad ještě víc než v jedničce. Tohle je v tomto třetím dílu asi nejsilnějším kladem. Poté jeho filmová parťačka, která mi zde též sedla jako ulitá a vcelku rozumný a jednoduchý příběh. O akci zde ani tak nešlo, moc ji nebylo a byla jednoduchá. Ve finále trochu zapůsobily i emoce, ale to je asi tak vše. Prostřední část filmu byla dost nezáživná, záporáci slabí, co se dá dělat. Ale stále je to lepší jak ultra mizerná dvojka. Prostě celkově lepší průměr.

plakát

Magnum Force (1973) 

(40%) MAGNUM FORCE, coby druhá část o slavné postavě policisty Harryho Callahana, kterého hraje jedinečný Clint Eastwood. Předchozí prvotina této série nesoucí název DRSNÝ HARRY mě jako film bavil mnohem víc. Ne, že by to byla, bůh ví jaká pecka, ale solidní nadprůměr určitě ano. Zato tohle? Asi to hodnotím až moc přísně, ten čistý průměr s 50% by si to aspoň zasloužilo, ale já holt nemohu jinak. Především mě zde mrzel ten velký posun povahy hlavní postavy Harryho. Nejen, že zde už nebyl tolik drsný, ale byl zde až tak apatický, líně se pohyboval z bodu A do bodu B a tak to bylo po celý čas filmu, kde tempo neznalo význam a 2 hodiny bylo prostě moc. Víc to asi okecávat a shazovat nebudu. Akce zde bylo méně, nezaujala, včetně záporáků na motorce a ani zde nešlo o akční pasáže. Nemělo to výrazné logické zápory, ale i tak hodnotím podprůměrně.

plakát

Temná tvář Brooklynu (2019) 

(69%) MOTHERLESS BROOKLYN není film, od kterého bych očekával něco víc. Jen tak jsem si ho náhodně pustil a ve finále jsem celkem spokojený. Je to slušná záležitost a o to víc mě mrzí, že dějově to bylo sakra nevyužité. Potenciál to mělo o dost vyšší. Kdyby sakra byl lépe pojat děj, nějaké scény a kdyby nebyla v cca prostřední části taková nuda a nezáživnost …. Mrzí mě to hlavně kvůli Edwardu Nortonovi, který zde sehrál vskutku bravurní výkon. Ta jeho role nemocného detektiva trpící tím oním syndromem – vžil se do ní perfektně. Prostě jsem si užíval každou vteřinu, kterou Norton sehrál – což je asi největší klad celého snímku. Pochválit se toho dá samozřejmě víc. I ostatní herci své role zvládli docela přesvědčivě včetně menší role Bruce Willise, který zde tentokrát neurazil a i Willema Dafoe. Ale takový Baldwin mi zde přišel docela nevýrazný. No, dále se dá vyzdvihnout i dobová atmosféra, vizuál města a docela solidní hudba. Takže celkově mě to bavilo, jen to mohlo být sakra lepší jak už tu furt opakuji toho výborného Nortona. Chvílemi jsem se bohužel dost nudil a finále bylo taky takové nevýrazné, i když po logické stránce vše dávalo smysl. Podruhé si to asi už nepustím, nebo možná ještě jednou kvůli Edwardovi, ale celý film od první do poslední minuty asi už ne. Tak jako tak je to nadprůměr, aspoň něco ….

plakát

Mizerové navždy (2020) 

(80%) Viděno v kině. Vida, pro mě zatím druhé kino tohoto roku, které mi krásně sedlo (film Pod vodou se mi nelíbil). Jsem zvědav, kolik dám letos filmů na velkém plátně (vloni jich bylo 32), ale dost k odbočení od tématu. Nyní k filmu! MIZEROVÉ NAVŽDY, coby třetí část, která nám utvořila trilogii …. No, musím říci, že jsem víceméně spokojen, čekal jsem o něco méně. Nejsem totiž fanouškem předchozích dvou mizerů, které točil režisér Michael Bay, proto jsem na tento třetí díl ani tak moc nechtěl jít. První Mizerové – no, víc jak koukatelný průměr bych z toho nedělal a druhý film byl už teda o něco lepší, akčnější, tam už jsem skoro ty 4* dal. Zato tento počin, to je úplně z jiného soudku. Dokonce si myslím, že je zde naprosto jedno, jestli je tohle součást série mizerů nebo ne – tak jako tak to ale jako celek funguje, takže super! Nejvíc se zde dá pochválit to jak je to KRÁSNĚ ZAHRANÉ. A tím myslím nejen postavy dvou hlavních hrdinů (mizerů), ale jednotlivé scény (ať už ty vážné, nadlehčené, vtipné) apod. Příběh je jednoduchý, což mi rozhodně nevadí, scénář je též takový + to má zajímavou pointu na konci, ze které jsem se cítil trochu rozporuplně, ale nakonec jsem jej kladně akceptoval. Tempo to má ale obří, takže mi bylo líto, že nebyl film alespoň o dobrých 20 minut delší. Vlastně furt jsem měl pocit, že se to stále rozjíždí, což je tedy jedině pozitivum. Jak už jsem psal, zde se výborně povedl humor (především skvělý Lawrence), vážnější scény, nadlehčené pasáže, nostalgie, několik málo emotivních okamžiků, dobrá akce, solidní filmový soundtrack …. Takže tu vlastně není skoro nic, co bych vytkl? No, něco bych tu lehce zkritizoval, a sice: AKCE. Takhle, rozhodně mě akce bavila, byla svižná, místy tvořila menší akční sekvence a jindy zase výbušnější a velkolepější momenty. Jenže z technického hlediska bych vytkl asi rychlejší střih. Nejhorší scénou byla asi ta, ve které herec Jacob Scipio zneškodnil několik protivníků, tam jsem se musel málem zasmát. Poté se už nic takového neopakovalo. Zase si tu nebudu hrát na kverulanta, další akční scény byly fajn, ale i tak jsem ten rychlejší střih a několik nepřehledných momentů zaregistroval. Nejlepší sekvencí byla rozhodně naháněčka na motorce, to nemělo chybu. Finále už bylo takové klasické, výbušné, ale i tak dobrý. Nicméně, jsem opravdu spokojen. V mých očích je to nejlepší díl z této série. Will Smith a Martin Lawrence – opravdu vydařená dvojka, jejichž chemie zde fungovala na výbornou. Ostatní herci též v pohodě. Jen ta AKCE mohla být kapku lepší, ale nechci, aby to zde vypadalo, že se mi nelíbila, to určitě ne! Těším se na další shlédnutí.

plakát

Země mrtvých (2005) 

(53%) Možná, že tu budu za kverulanta, ale mě tohle moc nechytlo. Na druhou stranu mě to ani nijak nepohoršilo, v rámci takové jednohubky jsem to vstřebal bez problému. Jen mě mrzí, že i když mám zombie filmy rád, tak na tento počin do druhého dne lehce zapomenu. Kladem je velké množství mrtváků a jejich výborné vyhlazování. Tu se najde i docela dost dobrých nápadů a především ta myšlenka, že i zombík dokáže přemýšlet. Jenže zde to bylo tím oním hlavním černošským nemrtvým dost přehnané, jak sbíral zbraně, hulákal jak svolával své druhy atd – ale nijak zvlášť mě to neiritovalo. Takže když se zde něco děje, zneškodňují se mrtváci, tak si nemůžu moc stěžovat. Technicky je film natočen výborně. Jenže problém je s tím zbytkem snímku. Absolutně mě nechytly herci a jejich postavy. Jejich osud mi byl ukradený a celkově mám pocit, že to bylo celé takové chladné. Hopper, který hrál záporáka, mi docela vadil. Jinač ten příběh, kdy je svět nakažený apod. – tam jsem viděl promrhaný potenciál – tomu bych se ještě obzvlášť věnoval. No, nevím jak to dál mám okecávat, prostě krom pasáží se zombíky mě to moc nebralo. Obyčejný průměr a na to, že to mělo relativně krátkou stopáž, tak jsem se chvílemi i nudil.

plakát

Drsný Harry (1971) 

(71%) DRSNÝ HARRY je určitě stará, dobrá a známá klasika z 70. let. I já jsem schopen ji po x letech řádně ocenit. Rozhodně to u mě není až tak velká pecka, holt jsem se narodil až v 90. letech, ale i tak si zde nemůžu nijak extra stěžovat. Největším kladem filmu je rozhodně postava Harryho, kterého sehrál jedinečný Clint Eastwood. Ta jeho nekorektnost k zákonům, to jak se stavěl čelem proti byrokracii, ta jeho tvrdohlavost a zjevná osobitost …. No, mohl bych ho takto vychvalovat do nekonečna. Ostatní herci jsou též bez problému. Potěšilo mě, že technická stránka filmu, přestřelky a kamera – to vše je s ohledem na 71. rok téměř dokonalé. Třeba takové první tři díly Death Wish s Ch. Bronsonem – tam trochu ta technická stránka režie pokulhávala. No, to byla taková malá odbočka. Co se týče akce, tak mě nejvíc asi zaujala ta začáteční, kdy Harry nekompromisně zlikviduje gaunery, co vyloupili banku. Poté si též nemůžu v akčních sekvencích víc stěžovat, jen už mě tolik nebavila včetně finále s autobusem, to prostě postrádalo napětí. ½ filmu byla skvělá a docela i napínavá. Pak se tempo trochu zpomalí a už mě to tolik nebralo, ale stále jsem se bavil a nenudil se. Napětí už prostě ke konci zcela pohaslo. Ale hlavní záporák byl výborný – sice z něj vůbec nešel respekt, ale maniaka zahrál bravurně. Hudba byla nevýrazná, ale zde jsem ji ani tak moc nepotřeboval. Takže ve finále jsem celkem spokojený, sice to není nic, na co bych se díval opakovaně, ale solidní dílko s Eastwoodem to rozhodně bylo.

plakát

Útěk z Alcatrazu (1979) 

(65%) ÚTĚK Z ALCATRAZU, coby v podstatě jeden z prvních filmů odehrávající ve vězení. Navzdory tomu, že je to staré, tak mě to relativně bavilo. Nenašel jsem žádné hlubší zápory, ale naopak nemůžu ani hovořit o nějakém větším nadšení. Rozhodně jsem se nenudil, jak tu někteří píší. Úvod je rychlý, asi moc nezaujme, poté se to do poloviny snímku drží pomalejším tempem. Ale stále je tu na co se dívat. Především skvělý Clint Eastwood zde ze všech herců jasně dominuje – stačí vidět ty jeho pohledy … Ostatní herci už tolik výrazní nejsou, ale budiž … včetně Dannyho Glovera, kterého bych zde snad ani nepoznal. Nějaké ty aspekty s ohledem na vězeňské téma jako je šikana atd – to je zde trochu utlumeno, ale stále je celkově na co se dívat – počínání bachařů, život ve vězení apod. Jen, když je to ALCATRAZ, tak bych si představoval mnohem přísnější režim, chvílemi mi to přišlo až moc pohodové. Hudba zde téměř ani nebyla, ale nevadí. Ta druhá půle snímku mě bavila už více. Věnuje se už výhradně plánem útěku. Takže dojde i na nějaké to napětí. Jenže úplný závěr (posledních pár minut) – to mi přišlo dost urychlené. V rámci toho, že je to podle skutečné události, tak to mohu pochopit, ale i tak. Na to jedno shlédnutí se to dá vidět úplně v pohodě, ale víckrát bych si to nepouštěl, znám lepší filmy s touto tématikou.

plakát

Oheň (1991) 

(95%) BACKDRAFT, v českém názvu OHEŇ je bezpochyby silným filmovým zážitkem o hasičích, snad ve všech ohledech. Mou srdcovkou o tomto tématu nadále zůstává OKRSEK 49, kterému jsem krom 5 z 5* na CSFD napálil nekompromisních 100%. Tam šlo i především o soukromí hasičů, které fungovalo naprosto bezchybně. Zatímco tento BACKDRAFT jede spíše na chlapskou notu a soustředí se především na vztahy a hlavní dění mezi ostatní hasiče v týmu. Absence nějakých více rozvinutých scén z domovů hasičů mi zde určitě nechybí. Má to svůj styl, takže zde nemůžu ani nic výrazného kritizovat. Co čtu různé názory, tak některým trochu vadila slabší zápletka, ale v tom já nespatřuji žádný problém. Děj byl prostý, šlo se vždy rovnou na věc, takže netřeba řešit takové prkotiny. Mezi dva hlavní BODY filmu jednoznačně patří hlavní herecké duo Russell a Baldwin, hrající dva bratry s rozdílnými povahy, kteří ale i tak na sebe navzájem nedají dopustit, takže bratrské pouto zde bylo víc než jasné. Druhým hlavním bodem rozhodně patří skvěle natočené sekvence s ohněm, kterých bylo opravdu dostatek. Tam co se týče technické stránky, kamery a celkové režii – tam opravdu nebyl nejmenší problém. Pochválit se toho dá zde moc, kritizovat snad ani ne. Ta zmíněná absence víc prohlubujících scén soukromí oněch hasičů zde byla utlumena a vůbec mi to nechybělo. Herecké obsazení je na tom výborně. Kurt Russell se zde ve své roli překonává – svojí postavu hraje přesvědčivě, má neskutečně poutavý charakter. Stejně tak mě bavil i jeho filmový bratr, kterého hrál William Baldwin. Potěší i všelijaké vedlejší role včetně Donalda Sutherlanda nebo Roberta De Nira. De Niro zde neměl až tak podstatnou roli, ani mě zde tolik nebavil, ale přesto mě potěšilo vidět známou tvář. Filmová hudba od skvělého Hanse Zimmera byla určitě víc než solidní, V té době sice nebyla až tak výrazná, abych ji poslouchal samostatně, ale zde seděla jako ulitá. Blížící se finále snímku obsahuje dobrou pointu, která se zprvu jeví docela šokujíc, že jsem si říkal, to snad není možné, ale pak naštěstí přišla hlavní část pointy, které vše rozumně vysvětlila. Nějaké ty emoce atd – to zde určitě máme, především až na závěr. Samozřejmě věčné kontakty mezi oběma bratry, ke kterým docházelo (hádky, porozumění, neshody, empatie) – na to vše se krásně dívalo. Víc už to snad vyzdvihnout nemohu. To bych tu pokračoval v psaní slohové práce donekonečna. Jedná se opravdu o KLENOT, ke kterému se ještě vrátím x krát. Jsem rád, že jsem si tento film mohl ve volném čase doplnit - i po letech to můžu ocenit.

plakát

Dlouhý polibek na dobrou noc (1996) 

(75%) DLOUHÝ POLIBEK NA DOBROU NOC, další z mnoha filmů, které v poslední době doháním. Režiséra Rennyho Harlina mám v oblibě a jsem rád, že mi i tento jeho počin po x letech sedl – prostě takový typický, poctivý akčňák z 90. let. Děj to má poměrně jednoduchý, ale zajímavý. Líbil se mi přerod hlavní hrdinky, kdy se po druhé půli snímku víceméně dostane z amnézie a odhalí tvář profesionální agentky se vším všudy. Herecké obsazení krom výborné Geeny Davis bylo obstojné. Sekundoval jí Samuel L. Jackson, který snad nikdy ani nemůže zklamat. Hudba od Silvestriho se vydařila jako vždy. Akce je rozložena po celém snímku, je rozmanitá, obsahuje mnoho přestřelek, výbuchů apod. Hlavně v druhé části snímku a zejména ve finále jí máme požehnaně. Samozřejmě tu máme plno přehnaných sekvencí, kdy se nepřátelské kulky naší hlavní hrdince vyhýbají, ale to mi zde nijak extra nevadilo. Spíš je zde moc postav, zejména těch záporných – mnohdy se mi stalo, že jsem se hůře orientoval – a tím pádem mi určité pasáže nudily (ale nebylo jich moc). Víc se tomu vytknout nedá. Jsou lepší filmy, co Harlin natočil, viz Smrtonosná past 2, Cliffhanger apod. Ale i tak se na to někdy ještě při dobré náladě s chutí podívám.

plakát

Mise na Mars (2000) 

(69%) Náhodně jsem si tuto MISI NA MARS pustil a jsem za to upřímně rád. Nejedná se o nic převratného, je to takové naoko hloupoučké, naivní. Jsou mnohem serioznější filmy s touto tématikou, ale já si nemohu pomoci -. Mě to vcelku bavilo. Ještě úvodní seznámení s postavy atd – to mě moc nebralo, ale jakmile započala „záchranná mise“ v čele se skvělým G.Sinisem, začal jsem být víc, spokojenější. S vědeckého pohledu je to takové průměrné, ale proč být zbytečně kritický? Triková stránka je taková všelijaká, ale technicky to přeci působí solidně (myslím tím pohledy na Mars, putování ve skafandru volným vesmírem apod …). Není šance se zde nudit, hlavně v druhé půlce snímku. Záleží i na tom, jestli si divák dostatečně oblíbí postavy a smíří se, se stylem snímku, který je prostě netypický. Postavy jsem si opravdu oblíbil. Krom Sinise mě bavil snad každý včetně sympatického T. Robbinse, který zde neměl nejvíc prostoru, ale nevadí. Finále? No, na to se dá nahlížet dost rozporuplně. Já zklamaný nejsem, jen bych celkově film minutáží víc prodloužil. Nepřišlo mi to teda trapné vyjma toho „Marťana“, který byl tak blbej, až byl roztomilej. xD Opravdu jsem chtěl dát 4*, ale něco mi tu chybělo. Dá se to vidět snad i víckrát. Tentokrát ale hodnotím velmi silnou 3*. Zabavilo mě to, avšak nenadchlo, ale ani neurazilo. A ještě abych nezapomněl, hudba od Morricone byla vydařená – krásně se do atmosféry filmu hodila. To je celé.