Recenze (1 177)
Bakaláři - Balkón (1975) (epizoda)
Jeden z nemnoha bakalářských příběhů, co si doopravdy zasloužily převod do televizního formátu. Ale s tímhle námětem a s tímhle hereckým ansámblem myslím, že se z toho dalo vykřesat víc.
Bakaláři - Nápadník (1979) (epizoda)
V pozadí zní Drupi a nápadník je bez zaměstnání. Naštěstí vzápětí pugét oschlých karafiátů zachraňuje pověst reálného socialismu. A co se zábavy týče, tu zachránilo pouze Skopalovo žlutý pyžamo.
Quillerovo memorandum (1966)
Strašák neonacismu je přecijen vážnější téma než pošahanej miliardář s prstem na jaderným čudlíku nebo zloduch typu Fantomase. Takže o zábavu je tu dost nouze. Ale co je špatně, že je tu nouze i o všechno ostatní - napětí, akce, spád. Pouhá přítomnost sympatického George Segala a charismatického Maxe von Sydow plus dva tři dobré dialogy nestačí. A nakonec, Berlín je pro podobný typ filmu dost o hovně fotogenická destinace.
Ve stínu Beethovena (2006)
Tady forma výrazně převažuje nad obsahem, ale celé je to vesměs přikryto milosrdnou tmou, takže toho není moc vidět. Jediné, co je tu opravdu dobré, je hudba, ta ovšem není zásluhou tvůrců filmu, žeano.
Sněhová královna (2014) (TV film)
Někdy mám dojem, že Nova se vyžívá v tom, aby pochybné kvality německé televizní produkce ještě víc podtrhla debilním dabingem. Ale tohle je po vizuální stránce docela slušná podívaná. Akorát kdyby se to obešlo bez těch dětí... já vím, vole, že Sněhová královna bez dětí nejde :-)
Ošklivá princezna (1999) (TV film)
Laurinová tradičně napřesdržku, Dlouhý to nějak divně odsípal, jako kdyby mu někdo šlapal na krk, Preiss v jedné z mnoha královských rolí, které zcela postrádají aspoň trochu panovnické důstojnosti a Vlasáková zdaleka ne tak ošklivá, jak se o tom mele celou hodinu. Takže z celý pohádky mě nejvíc bavil zámeckej park na Konopišti.
Dobrodruh z Istanbulu (1965)
Půvabná agentka, atraktivní destinace a únos významného vědce zapojeného do jaderného programu. Pár takových filmů jsem už viděl a že se jich tehdy v západní Evropě točilo dost. Je ale pravda, že ne každý takový film měl k dispozici Horsta Buchholze a výborný český dabing, tomu taky přikládám zdejší poměrně vysoké hodnocení.
Drahý zesnulý (1973)
"Udělali tady hřbitov, protože je tady pořád taková mlha? Nebo je tady pořád mlha, protože tady udělali hřbitov?" Pobavil jsem se, to zas nemůžu říct. Všechny zábavné hlášky ovšem vyzobal mistrně glosující konstábl Hooke (viz výše), zatímco většina ostatních se potácela v celkem nevýrazném herectví. K tomu připočtěme až moc čitelné archetypy postav a prostředí plus zoufale lacinou výpravu. Přitom v tom nápadu je obrovskej potenciál, škoda, čekal jsem víc.
Na úrovni (1973)
Brilantní konverzační komedie s pohodovou ústřední písní Touch of Class. Není divu, že Glenda Jackson za svůj výkon posbírala trofejí, co se dalo. A to ještě na těch festivalech neslyšeli, jak k jejímu věčně otrávenýmu ksichtu famózně ladí hlas Evy Hudečkové.
Zkrocená hora (2005)
Precizní práce po všech stránkách, i když trochu prvoplánově zacílená k zisku nějakých těch sošek, glóbů atd. Pro mě osobně první film, kde jsem bez výhrad přijal Anne Hathaway.