Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Horor

Recenze (415)

plakát

Opičí muž (2024) 

Vybrat si coby režisér jako svou prvotinu tenhle typ filmu, to chce hodně jasnou vizi a neochvějnou vůli. John Wick z Indie prahnoucí po pomstě nenudí, ale ani zrovna neinovuje. Určitě je fajn, že se prakticky nerozvíjí žádné patetičtější dějové linky, které se samozřejmě dost nabízejí (až na jednu, tak trochu povinnou, vysvětlující motivaci hlavního hrdiny k cestě vykoupení) a děj se soustředí výhradně na krvavou odplatu s co možná nejmenším použitím typických zbraní (asi největší kontrast s JW). Dev Patel byl vždycky sympaťák a jelikož dokázal svoji dvou hodinovou prvotinu s velmi náročnými akčními sekvencemi poskládat tak, aby měla hlavu a patu, zaslouží smeknout imaginární klobouk - 75%.

plakát

První znamení: Přichází satan! (2024) 

Film, ve kterém by zřejmě Sydney byla mnohem raději. Její Neposkvrněná totiž v hodně podobném námětu neobstála. Ano, mohlo to být sice i horší (viďte pane Green), ale za měsíc zkrátka prostě nebudete vědět, kde se tam ten antikrist vlastně vzal a proč. Tenhle satánek ale hraje jinou notu. Přiznám se, že film z roku 1976, jemuž tento děj předchází, mě teprve čeká - navnaděn jsem ale náležitě. Arkasha Stevenson evidentně umí pracovat s napětím, nemluvě o zvuku (použití nevinného dětského skotačení v přímo kontrastních scénách jdoucích hned po sobě na mě hodně fungovalo). Obsazení vedlejších rolí se vážně povedlo a je opravdu škoda, že se jedná víceméně jen o epizodní role (Ineson & Dance). Za mě povedená, v kino sedačce příjemně nepříjemná záležitost a vůbec by mi nevadilo další filmové rozšíření tohohle příběhu - 70%.

plakát

Architekti festivalu (2023) 

Sympatické představení hlavních tváří, které stojí za festivalem. Pokud ale někdo čeká nějaké obsáhlejší informace z hlediska fungování festivalu "za oponou", za kterou běžný návštěvník festivalu nemá šanci nahlédnout, tak bohužel. Čtvrtá zářivá je pouze v rámci vztahu, který k festivalu chovám a kam už nějakých 12 let pravidelně jezdím. Osobně by mi vůbec nevadila (naopak extrémně zajímala) nějaká celovečerní verze toho, čím si jednotliví architekti v průběhu roku procházejí, aby byl aktuální ročník vždy co možná nejlepší - klidně i představení nějakých fuck-upů / zklamání? Všichni jsme jenom lidi a určitě ne vždy se všechno povede.. Snad něco takového pomalu vzniká a za pár let se dočkáme (přecejen jubilejní ročník je už skoro za rohem?:)). Architekti festivalu by v tom případě byli moc pěkným trailerem k něčemu hlubšímu a skutečně zajímavému.

plakát

Darkland: Návrat (2023) 

Přímočarejší a fous zábavnější než jednička. Bez zbytečného přikrášlování ((NE)podpora ze strany policie ve chvílích nouze a bez rádoby "Rocky" momentů, u kterých mi cukal koutek v jedničce). Pocitově by Zaidův příběh zasloužil trilogii, přičemž by jeho finální rozuzlení mělo jít ve šlépějích dvojky a v navozeném "Punisher" stylu ukázalo, kam až může člověka schopného adaptace, jedno špatné rozhodnutí dostat - 65%.

plakát

Fremont (2023) 

Příjemná a velmi milá "pocitovka" vedená pomalým tempem, které ale dle mého filmu extrémně sedí. Anaita Wali Zada s Greggem Turkingtonem jsou oba ve svých tak trochu ironických interakcích výteční - 75%. [57. KVIFF]

plakát

Jeden gól (2023) 

První film v kinosedačce roce 2024 průser naštěstí nebyl. I když jeho hodnocení v budoucnu pravděpodobně snížím na tři zářivé, aktuálně musím ocenit hravost Waititiho, pro jehož trhlost jsem zatím neztratil pochopení a popravdě se zasmál víc, než jsem čekal. Určitě na tom má lví podíl fakt, že jsem fotbal od útlého věku vždy rád hrál a dodnes má v mém srdci kulatý nesmysl své místo. Je to klasická underdog story, na které není nic inovativního, přesto si u nějaké takové jednou za čas člověk rád odpočine (mluvím především o lidech, kterým říká něco pojem týmový sport a mnohdy vtipná úskalí, která s ním především na amatérské úrovni člověk zažije - pro ostatní to bude zřejmě "zbytečný film".). Věčně nas*anej a přiožralej Fassy se na tohle perfektně hodí a každá z těch absurdních postaviček okolo ho skvěle doplňuje. Samozřejmě nechybí ani povinná dávka patosu k závěru, ale naštěstí je to v únosných mezích - 70%.

plakát

Jeden život (2023) 

Vidět Zónu zájmu týden po Jednom životu zřejmě umocnilo nepříjemný pocit, který přetrvává. Sir A. Hopkins exceluje v malém filmu o velkém člověku. Ve skromném snímku, jako byl (zdá se) i život onoho hrdiny a právě onen obyčejný způsob pojetí jeho příběhu o obyčejných lidech je jeho největší přednost, která prostě dojímá k slzám. Zóna zájmu je odlišná. Precizní. Chladná. A řeže hluboko. Filmů na téma holocaustu jsme viděli dost, ale dovolím si tvrdit, že jsme z oné zrůdnosti nikdy neviděli tak málo a zároveň tak moc. Lehkost, se kterou Glazer servíruje ono odlidštění z pohledu nacistických příslušníků je až mrazivě děsivá. Ve chvíli, kdy se řeší výkonnost pecí a padají slova jako "náklad" si už jenom potichu ublinknete do pusy... Na formu, kterou je celý snímek uchopený, tedy stručný a zároveň nesmlouvavě vypovídající, můžu říct jen: bravo.

plakát

Jednou to bude všechno tvoje (2023) 

Obsahově předvídatelná, nicméně formou neskutečně pohodová a odlehčená festivalová dráma ze severu. Za půl roku si na film asi nevzpomenu, ale bylo to příjemně strávených 100 minut v kino sedačce - 70%.

plakát

Smrtelné zlo: Probuzení (2023) 

O originalitě se v rámci žánru mluvit už asi nedá, tedy jsme většinou v očekávání hlavně v rovině zpracování a to je tady prostě super. Za všechny vypíchnu scénu s přehráváním desky a menší skleněnou svačinku v kuchyni. Ač musím uznat, že jsem dle upoutávek čekal úroveň děsu mnohem výš, sledování tohohle kusu prostě baví. Castingové rozhodnutí angažovat Alyssu Sutherland bylo jedno z těch nejlepších - i před proměnou v ďábelskou mrchu se v jejím výrazu skrývá cosi silně znepokojivého. Umístění děje z divočiny do starého hotelu před demolicí rovněž vítám s povděkem (klidně bych tu linku pokusu komunikace s vnějším světem více rozvedl). V rámci hororu se jedná určitě o to lepší (o level před 10 let starým pokusem Alvareze) a především fungující na jiném principu, než na klasických lekačkách se snahou šokovat - 70%.

plakát

Vymítač ďábla: Znamení víry (2023) 

David Gordon Green. Člověk, který u mě pohřbil jakýkoli další zájem o Halloweenská pokračování mi z nechutil další, tentokrát ještě kultovnější značku. Vymítač ďábla: Znamení víry určitě patří k tomu nejhoršímu, co lze tento rok v kinech vidět a bez pochyby je to jeden z nejzbytečnějších filmů, co jsem viděl. Absence jakéhokoli nápadu, či snahy o inovaci téhle legendy a řeči režiséra o tom, jaký respekt k původnímu majstrštyku chová, můžou snad být jedině skrytý výsměch všem hororovým fandům, jinak si to nedovedu vysvětlit - 15%.