Recenze (1 246)
Gladiátor (2000)
Historický paskvil, dějový kýč, neposlouchatelný Zimmer, vizuální orgie a zklamání jak Brno. Cca na 65% to u mne vytáhli jen Crowe s Phoenixem - a druhý z nich jen díky tomu, že mi z jeho postavy bylo fakt na blití (a první navzdory tomu, že ho hraní evidentně moc nebavilo - čemuž se ani nedivím).
13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016)
Velmi povedené předvedení chaosu po importu demokracie a západního myšlení do státu, který o to ani moc nestojí. Bordel je to vskutku realistický a efektní. Jenom je to celé poněkud dlouhé a hrdinové se mi asi do půlky filmu trochu pletli.
Tělo (2012)
Propracovaná mystérie, u níž si ale nejsem moc jistý, zda na konci do sebe úplně všechno zapadá. I policajt je ovšem jenom člověk. TIK TAK.
Madisonské mosty (1995)
Nejdřív se mi chtělo vtipkovat o nadržené Meryl, ale po půlce filmu mi to už přišlo nemístné. Tak dobrou romanťárnu jsem totiž nečekal - i když, na dialozích se ještě mohlo trochu zapracovat. Oba herci skvělí a scéna s autem v lijáku famózní.
Skála (1996)
Fakt nechápu, proč tolik uživatelů nad tímhle filmem tak slintá... Je to ultra klišovité a není to vtipné, ani napínavé. Hvězda za Conneryho - a škoda, že mu ostříhali to počáteční háro, byl by to aspoň bizár.
Americký sniper (2014)
Nikoliv film plný patriotismu a propagandy, nýbrž film o jedné z obětí propagandy. O troubovi, který nic jiného než střílet neumí a jenž je v civilním životě bez flinty prakticky skoro bezradný. Scény z válečné zóny jsou vynikající, rodinné scény naopak téměř o ničem (Sienna je ovšem velmi sexy). A Eastwood je od doby Gran Torina pro mne definitivně Mistr - i když v případě A.S. se mu forma povedla víc, než obsah.
Mokřina (2014)
Renton to napsal přesně. A já navíc za týden zapomenu, že jsem tenhle film vůbec kdy viděl.
Finisterrae (2010)
Slabší než pozdější, podobný Přízrak, ale nepochybně velmi originální a místy až montypythonovsky vtipné (netušil jsem třeba, že duchové chodí k psychiatrovi). A krásná kamera.
Seber prachy a zmiz (1969)
Celkem slabé. W.A. se tu teprve rozehřívá. Pořádně mne pobavila jen scéna s lístkem při přepadení banky.
Que Dios nos perdone (2016)
Kojak a Rainman ve španělském Se7en. Nápadité i hnusné.